- Hjem
- Personvernerklæring
Hunkemöllers personvernerklæring
Hunkemöller B.V. og dets datterselskaper (heretter også referert til som Hunkemöller eller vi, oss, våre) er forpliktet til å beskytte personopplysninger. Når du besøker butikken, bruker nettbutikken eller appen, kjøper produkter, blir Hunkemöller-medlem eller når vi leverer kundestøttetjenester, er det viktig for oss å være åpen om at vi bruker personopplysninger på en forsvarlig og sikker måte. I denne personvernerklæringen forklarer vi hvordan vi innhenter personopplysninger, hvilke personopplysninger vi innhenter, hvordan disse brukes og hvor lenge vi lagrer personopplysninger i tilknytning til butikkene, nettbutikken og appen vår. Hvis du har noen spørsmål, kan du kontakte oss.
Denne personvernerklæringen ble oppdatert 14.12.2020.
Denne personvernerklæringen kan bli oppdatert ved ny utvikling, for eksempel endringer i bruken av personopplysninger eller for å gjenspeile endringer i pålagte forskrifter. Når det kommer en oppdatering, informerer vi om dette i denne personvernerklæringen. Vi varsler deg spesifikt om eventuelle vesentlige endringer i personvernerklæringen per e-post eller i Min Hunkemöller-kontoen din.
1.Hvem er ansvarlig for behandling av personopplysninger?
Hunkemöller B.V. er behandlingsansvarlig som har ansvar for behandling av personopplysninger. Hvis du har spørsmål om personvernerklæringen eller vil utøve rettighetene dine som beskrevet i personvernerklæringen, kan du gi oss en beskjed.
2. Når innhenter vi personopplysninger, og når gjelder denne personvernerklæringen?
2.1 Hvis du blir medlem (i butikk eller på nett) av Hunkemöller og oppretter en Min Hunkemöller-konto
- ved å motta et fysisk medlemskort i en av butikkene og få det registrert det i butikken av en av våre medarbeidere, og aktivere det på nettet i en Min Hunkemöller-konto (se under hvis du vil ha mer informasjon), eller
- ved å registrere deg direkte gjennom nettstedet eller appen ved å opprette en Min Hunkemöller-konto. Du kan kun opprette én konto hvis du i tillegg ønsker å bli medlem.
Hvis du har fått et medlemskort i en av butikkene våre, må du aktivere medlemskortet i nettbutikken eller appen ved å opprette en Min Hunkemöller-konto, slik at du kan løse inn dine Passion Points og kreditter. Hvis du blir medlem og har aktivert medlemskapet, får du alle fordelene i lojalitetsprogrammet for medlemmer, inkludert Passion Points og kreditter du kan løse inn, overraskelser når du har bursdag og tilgang til eksklusive medlemsdager.
Tilpass markedskommunikasjonen etter interessene dine: Som medlem vil du per e-post, post, eller persontilpassede annonser på Internett motta tilbud, informasjon om kampanjer og arrangementer, produktforslag og anbefalinger du kan være interessert i og som er relevant for deg og handelshistorikken din i butikkene eller nettbutikken, dersom du har gitt samtykke til å motta markedskommunikasjon fra oss. Vi tilpasser annonser, tilbud, tjenester, kommunikasjon, forslag og anbefalinger i butikkene og nettbutikken basert på personopplysningene vi innhenter direkte eller indirekte fra deg, på grunnlag av kjøpsatferden din som beskrevet under «Hvilke personopplysninger innhenter vi?», som inkluderer kundens handels-, kjøps- og nettleseratferd, plassering og demografisk gruppe, preferanser og informasjon om størrelse og tidspunkt for siste kjøp i butikk og nettbutikk. .
Sømløs opplevelse mellom handling i butikk og nettbutikk ved kombinering av personopplysninger:: Som medlem ønsker vi å gi deg en sømløs opplevelse på tvers av butikkene, nettbutikken og appen. Uansett om du handler i butikkene eller nettbutikken eller bruker appen som medlem, lagrer vi personopplysninger innhentet i butikkene, nettbutikken eller appen sammen og kombinerer disse for at du skal få alle fordelene av medlemskortet og muligheten til å dra nytte av en mer personlig handleopplevelse ved å tilpasse kommunikasjon, tilbud, forslag, anbefalinger og tjenester enda bedre i forhold til dine interesser, preferanser, ønsker og ting du kanskje vil like.
- utomatisk kobling til medlemskortet hvis du oppretter en Min Hunkemöller-konto: Hvis du har blitt medlem i en av butikkene våre og har opprettet en Min Hunkemöller-konto med samme e-postadresse du brukte da du registrerte medlemskortet i butikk, kobler vi automatisk medlemskortnummeret til e-postadressen du oppga i butikken da du registrerte deg for medlemsprogrammet. Dette gir deg muligheten til å samle Passion Points og kreditter for kjøp i nettbutikken eller appen og løse disse inn i nettbutikken eller appen.
- Bli medlem ved å opprette en Min Hunkemöller-konto: Du kan opprette en Min Hunkemöller-konto i nettbutikken eller appen med en e-postadresse eller ved å logge på med en Facebook-konto. Du kan kun opprette en Min Hunkemöller-konto hvis du i tillegg ønsker å bli medlem. Dermed vil Min Hunkemöller-kontoen din og personopplysningene vi innhenter gjennom registrering, aktivering og bruk av Min Hunkemöller-kontoen automatisk bli koblet til medlemskapet ditt. Se avsnittet «bruk av nettbutikken og appen (uten konto)» hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi generelt håndterer personopplysninger ved bruk av nettbutikken eller appen.
- Lagring av kjøpshistorikk: Når du legger inn en bestilling via nettbutikken eller appen gjennom Min Hunkemöller-kontoen din, vil bestillingsinformasjonen automatisk bli koblet til Min Hunkemöller-kontoen og du får en oversikt over det du tidligere har kjøpt fra oss i Min Hunkemöller-kontoen. På nettet – Min Hunkemöller-kontoen i nettbutikken eller appen – kan du se en oversikt over de ti siste kjøpene dine på nettet.
- Persontilpasning og målretting med informasjonskapsler: Hvis du er pålogget Min Hunkemöller-kontoen din som medlem og har gitt samtykke til bruk av informasjonskapsler via fanen for informasjonskapsler i nettbutikken eller appen, samler vi informasjon om produktene og innholdet du har sett på, produkter du har lagt i handlekurven, men ikke har kjøpt, informasjon som sporer kjøpevanene dine, annonser du har sett på eller samhandlet med og potensielle interesser innhentet fra slik nettleseratferd. Basert på informasjonen vi innhenter når du er pålogget, vil vi effektivisere og tilpasse du handler på ved å vise deg produkter i nettbutikken og appen du gjerne vil like, basert på produktene du eller andre lignende kunder har kjøpt, og som er tilgjengelig i butikkene i nærheten av deg, på steder der du kan hente bestillinger. Vi viser deg mer relevante annonser i nettbutikken og appen, samt på tredjepartsnettsteder som publiserer annonsene våre, så sender vi deg e-post om du ønsker å gjennomføre bestillingen for artiklene som ligger i handlekurven og tilpasser markedskommunikasjon til deg. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi bruker informasjonskapsler, informasjon som innhentes via informasjonskapsler og hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler. Cookiebeleid
Du kan selvfølgelig alltid velge å ikke bruke medlemskortet når du kjøper produkter i en av butikkene, nettbutikken eller appen, eller velge å ikke være pålogget Min Hunkemöller-kontoen når du bestiller produkter i nettbutikken eller appen. Da vil du imidlertid ikke ha fordel av medlemskortet i sin helhet, og du mottar ikke Passion Points for slike kjøp.
Administrering av medlemskortet og personopplysninger : I tillegg til å kontakte oss via kontaktinformasjonen under, kan du direkte administrere personverninnstillingene (gi eller trekke tilbake samtykket til å motta markedskommunikasjon) eller endre eller korrigere adresse, e-postadresse, innstillinger og informasjon om størrelse på Min Hunkemöller-konto. Hvis du vil si opp medlemskapet, kan du kontakte oss.
Medlemskap og netthandel med tanke på barn: Du må være 12 år for å kunne bli medlem av Hunkemöller. Hvis du er over 12 år, men under 16 år, kan du fremdeles bli medlem, men du vil ikke motta markedskommunikasjon fra oss og vi vil kun behandle personopplysningene dine når du har kjøpt produkter i en av butikkene, og du kan samle, administrere og løse inn Passion Points og kreditter i butikkene. Du må være 16 år for å kunne handle på nettet. Hvis du er under 16 år, må du ikke handle i nettbutikken eller appen. Vi innhenter ikke bevisst personopplysninger fra barn under 12 år. Hvis du er forelder eller foresatt og har grunn til å tro at barnet ditt under 12 år har oppgitt personopplysninger til oss, kan du sende en e-post på kontaktinformasjonen under eller til vårt datavernombud (DPO) på Privacy@hunkemoller.com, så vil vi prøve å slette informasjonen fra databasene Privacy@hunkemoller.com.
Hente nettbestillinger eller returnere produkter kjøpt på nettet i en av butikkene: For å gjøre netthandel eller returnering av produkter enda enklere for deg, tilbyr vi muligheten til å hente nettbestillinger eller returnere artikler kjøpt på nett i butikkene våre. Når du returnerer (deler av) en bestilling i butikk, må du vise frem kvittering eller returskjema. Medarbeiderne våre behandler returen og gir deg et kredittskjema som bevis på returneringen og de gjenværende artiklene du beholder. Hvis du kjøper produkter gjennom nettbutikken eller appen, kan du velge å hente dem i en av butikkene våre. Når du henter bestillingen, ber vi om å få se e-posten med ordrebekreftelse som bevis på at du har gjennomført bestillingen. Hvis en tredjeperson henter bestillingen for deg, kan vi be denne personen om å vise en kopi av legitimasjonen din for å sikre at pakken leveres til riktig person. Vi kopierer eller innhenter ingen identitetsopplysninger fra identitetsdokumentet ditt. Vi registrerer kun navn, ankomst- og hentedato for bestillingen, bestillings- og betalingsinformasjon og eventuelt tilbakemelding fra deg på henteskjemaet du må signere når du henter et produkt i en av butikkene våre. Det signerte henteskjemaet vil bli oppbevart i seks måneder
2.1.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
For å kunne gi deg alle fordelene av medlemskortet og muligheten til å dra nytte av en mer personlig handleopplevelse tilpasset dine interesser, preferanser, ønsker og ting du kanskje liker, innhenter og bruker vi følgende personopplysninger om deg, avhengig av hvorvidt du har aktivert medlemskortet (hvis du enda ikke har aktivert Min Hunkemöller-kontoen, behandler vi kun informasjon du har oppgitt i butikk da du registrerte deg og informasjon om kjøpene dine for å kunne gi og administrere Passion Points), oppgitt all registreringsinformasjon for Min Hunkemöller-kontoen og samhandlingen din med oss::
-
- (Fullt) Navn
- Fødselsdato
- Fullstendig (hjemsteds-) adresse (fakturering) adres (facturering)
- Postadresse (levering)
- E-postadresse
- Medlemskortnummer
- Telefonnummer
- Kjønn
- Utestående og innløste Passion Points
- Kredittsaldo og innløst kreditt
- Produkter kjøpt i butikk og på nettet og produktenes størrelse, farge, pris og annen produktinformasjon
- Stedet du kjøpte produktene, for eksempel i hvilken butikk
- Klokkeslett og dato for kjøpene
- Returnerte produkter, datoen for da du oppga at du ønsket å returnere produkter, dato for returnering av produkter.
- Størrelser (størrelse på BH, undertøy og klær)
- Sexy Shape(s)
- Favourite Fit(s)
- Hvorvidt du har gitt samtykke til å motta markedskommunikasjon gjennom ulike kanaler (på nett, i butikk, app), samt dato og klokkeslett.
- Betalingsinformasjon: bankkontonummer, bank- eller kredittkortnummer, klokkeslett og dato for betaling. Vi lagrer ingen bankkonto- eller kredittkortnumre (med mindre du har gitt samtykke, da lagrer vi dette kryptert slik at du ikke må fylle ut denne informasjonen ved neste kjøp) når transaksjonen har gått gjennom. Vi deler kun personopplysninger med kredittkortselskaper og andre betalingsleverandører for betaling av transaksjonen.
- Dersom tredjeparten du har valgt har godkjent deg som debitor og du har valgt å betale bestillingen etter levering. Disse tredjepartene vil foreta en kredittvurdering av deg og kontrollere for svindel. Vi mottar ikke de faktiske kreditt- eller svindelvurderingene. Vi mottar kun en godkjennelse om at bestillingen kan gjennomføres.
- Hvis du har likt oss, delt innleggene våre på sosiale medier som Facebook eller Instagram, får du ekstra Passion Points for slike handlinger.
-
- Kjøpte produktkategorier.
- Ved besøk av i nettbutikken eller appen: IP-adresse, klokkeslett og dato for besøket..
- Ved kjøp av produkter i nettbutikken eller appen:
- Leveringsadresse: leveringsadressen vil bli delt med de eksterne leveringspartnerne våre, som leverer artikler til leveringsadresseno Leveringsadresse: leveringsadressen vil bli delt med de eksterne leveringspartnerne våre, som leverer artikler til leveringsadressen.
- Fakturaadresse
- Betalingsinformasjon (se under betalingsinformasjon hvis du vil ha mer informasjon). Nettbetalingen behandles av en tredjeparts leverandør av betalingstjenester, Adyen N.V.
- Personlig merknad (valgfritt ved kjøp av gave)
- Sporingsnummer
- Hentested hvis du velger å hente bestillingen i en butikk.
- Hvis du har godkjent informasjonskapsler i nettbutikken eller appen og er logget på Min Hunkemöller-kontoen, informasjon innhentet via informasjonskapsler i nettbutikken du har samtykket til, for eksempel viste nettsider, produkter du har vist interesse for ved å klikke på, vise eller legge produktet i handlekurven eller ved å klikke på en annonse. Hvis du vil ha mer informasjon om informasjonskapsler, hvilken informasjon vi innhenter via informasjonskapsler og hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler">Cookiebeleid .
- Kundesegmentet som passer til dine handlevaner på nett og i butikk, demografisk gruppe, preferanser, produkter du har sett på eller vist interesse for og informasjon om størrelse.
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager
- Anmeldelser du har gitt på produkter på nettstedet.
Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker hvis du besøker en butikk og kjøper produkter, bruker nettbutikken og legger inn bestillinger (uten konto), bruker appen eller deltar på arrangementer, kan du se relevante avsnitt i denne personvernerklæringen.
2.1.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Når du blir medlem, bruker vi personopplysninger til følgende formål:
- Gi deg Passion Points basert på kjøp og “liker” på sosiale medier, administrering av Passion Points og innløsing av Passion Points og kreditter.
- Gi deg Passion Points eller andre overraskelser på bursdagen din.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta markedskommunikasjon som nyhetsbrev og pushvarslinger via appen, bruker vi kontaktinformasjonen din til å sende ut markedskommunikasjon.
- or å gi persontilpassede og mer relevante tilbud, rabatter, invitasjoner, forslag på nett og i butikk og anbefalinger tilpasset deg basert på personopplysninger innhentet i butikk, nettbutikken eller appen, inkludert kjøp, steder du har kjøpt produkter, for eksempel hvilken butikk, informasjon om størrelse, Sexy Shapes, Favourite Fits, fødselsdato, Passion Points og kredittsaldo, viste produkter og annonser, produkter i handlekurven på nettet eller annonser du har samhandlet med.
- Hvis du har gitt samtykke: for å vise relevante annonser på sosiale medier, som Facebook og Instagram, eller på tredjeparts nettsteder, som søkemotorer, eller tredjeparts annonser som kan vises på andre tredjeparts nettsteder du besøker.
- Kontakte deg med viktig informasjon om medlemskort, Passion Points og kreditter eller kjøp, inkludert ordrebekreftelse.
- For å behandle kjøp, bestillinger, betalinger, returer og inkasso.
- For å behandle Min Hunkemöller-kontoen du bruker som medlem.
- For å gi deg funksjonalitetene til Min Hunkemöller-kontoen din, slik at du kan beholde ønskelister, foreta bestillinger enklere og raskere og foreta lignende bestillinger som de du har utført tidligere.
- For å tilby bedre kundestøtte og behandle og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager på en effektiv måte
- For å sikre Min Hunkemöller-kontoen din og systemene våre
- For å analysere bruken av medlemskort, kjøpte produkter, brukte tjenester og forlatte handlekurver i nettbutikken, slik at vi generelt kan forbedre og optimalisere produkter og tjenester, inkludert tilbud i butikk og på nett.
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere svindel eller tyveri.
- For å overholde juridiske forpliktelser, rettskjennelser eller utøve eller forsvare juridiske krav.
2.1.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger.
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt i henhold til et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi beror oss til et av følgende juridiske grunnlag for behandling av medlemsopplysninger:
- Samtykke
- Hvis du gir ditt samtykke, bruker vi kontaktinformasjonen din til å sende markedskommunikasjon eller vise relevante annonser på sosiale medieplattformer du bruker, for eksempel Facebook eller Instagram.
- Hvis du godtar bruk av informasjonskapsler, innhenter vi også informasjon om nettleseratferd og kjøpsvaner for å fastslå interessene dine og ting du kanskje liker, og kobler denne innhentede informasjonen til Min Hunkemöller-kontoen hvis du er pålogget. Hvis du vil ha mer informasjon om informasjonskapsler, hvilken informasjon vi innhenter via informasjonskapsler og hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
Du kan når som helst trekke tilbake samtykket til å motta markedskommunikasjon nederst i alle nyhetsbrev du mottar, ved å kontakte oss eller under profilinformasjonen hvis du har en Min Hunkemöller-konto. Se erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha informasjon om hvordan du trekker tilbake samtykket for informasjonskapsler. Tilbaketrekking av samtykke vil ikke påvirke lovligheten for bruk av personopplysninger før tilbaketrekkingen.
- Utførelse av en kontrakt med deg
- Hvis du er medlem, behandler vi også personopplysninger for inngåelse og utførelse av en kontrakt med deg, som innebærer å gjennomføre medlemsprogrammet og gi deg fordelene av dette. Slik kan vi belønne deg med Passion Points, administrere Passion Points, løse inn Passion Points og kreditter, gi deg overraskelser når du har bursdag, gi deg muligheten til å delta på eksklusive medlemsarrangementer og behandle kjøp i butikk og på nett. Vi trenger personopplysninger for å gjennomføre medlemsprogrammet og håndtere kjøp og retur. Hvis du ikke aktiverer medlemskortet eller fullfører registreringen i sin helhet, kan du ikke løse inn eller samle Passion Points. Se vilkår og betingelser for medlemskortet her hvis du vil ha mer informasjon.
- For å tilby deg funksjonalitetene til Min Hunkemöller-kontoen din.
- Juridisk forpliktelse
Vi behandler personopplysninger hvis det kreves for å overholde våre juridiske forpliktelser.- Vi er pålagt å behandle informasjon om deg for å overholde regnskapsplikt.
- Vi er også pålagt å oppbevare kvitteringer og refunderinger for å overholde skattemessige minstekrav om oppbevaring.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller utlevere personopplysninger basert på rettskjennelser eller ordre fra offentlige myndigheter.
- Rettmessige interesser
Vi behandler personopplysninger etter behov for å ivareta våre rettmessige interesser:- o Hos Hunkemöllerliker vi å bli kjent med våre verdsatte medlemmer, deres preferanser, interesser og ting de kanskje liker, og dele dem inn i spesifikke kundegrupper basert på informasjon eller analyse av personopplysninger, inkludert kjøps- og nettleseratferd, kjøpsvaner, demografi og andre personopplysninger som beskrevet under «Hvilke personopplysninger innhenter vi?». Dette gir oss muligheten til å forbedre virksomheten ved å finne nye måter å tilby en mer personlig og sømløs handleopplevelse og øke kundetilfredsheten, som for eksempel anbefaling av produkter som kan passe bedre for deg eller hjelpe deg med å velge de rette produktene du vil elske å bruke, og gjøre handelen mer effektiv.
- Sende deg melding innen en time, hvis du er pålogget, om du ønsker å gjennomføre bestillingen for produktene du har lagt til og forlatt i handlekurven i nettbutikken etter at du har lukket nettbutikken eller appen, for å kunne administrere varelageret, øke kundetilfredsheten ved å minne deg på (tilbuds) produkter du fremdeles kan kjøpe, og forbedre virksomheten.
- Redusere forretningsrisiko ved å avsløre og redusere kreditt- og svindelrisiko og bekrefte identiteten din.
- Vurdere og forbedre kvaliteten på produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester for å forbedre virksomheten.
- Beskytte bedriften mot ulovlige aktiviteter ved å iverksette sikkerhetstiltak.
2.1.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
2.1.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Hvis du er medlem, beholder vi informasjonen så lenge du fremdeles er aktivt medlem, eller så lenge det kreves for at vi skal kunne levere relevante produkter eller tjenester til deg. Hvis du er inaktiv som medlem og ikke bruker medlemskortet i løpet av seks (6) måneder, sender vi en e-post og spør om du fremdeles ønsker å være medlem. Dersom du likevel forblir inaktiv, sier vi opp medlemskapet og Min Hunkemöller-konto og sletter personopplysningene knyttet til medlemskapet. Vi er pålagt å oppbevare kvitteringer og refunderinger for å overholde skattemessige minstekrav om oppbevaring. Se erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha mer informasjon om hvor lenge informasjonskapsler er gyldige.
Under enkelte omstendigheter, for eksempel for å overholde juridiske eller forskriftsmessige (regnskaps- og skattemessige) minstekrav om oppbevaring, løse tvister, forhindre svindel og misbruk eller håndheve vilkår og betingelser, kan vi beholde personopplysninger etter at medlemskapet har blitt kansellert eller vi ikke lengre leverer produkter og tjenester til deg.
2.2 Hvis du bruker nettbutikken og legger inn en bestilling uten konto
Du kan besøke og handle i nettbutikken uten konto. Da vil vi behandle personopplysninger knyttet til besøket i nettbutikken eller appen. Hvis du legger inn en bestilling, behandler vi også personopplysninger for å sikre at bestillingen blir behandlet på riktig måte. Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker når du besøker en butikk og kjøper produkter, blir medlem, bruker appen eller deltar på arrangementer, premier og konkurranser, kan du se relevante avsnitt i denne personvernerklæringen.
- Målretting ved hjelp av informasjonskapsler: Hvis du har gitt samtykke til bruk av informasjonskapsler via fanen for informasjonskapsler i nettbutikken, gir informasjonskapslene om annonser fra tredjepartene vi bruker muligheten til at disse tredjepartene og vi kan gjenkjenne enheten din og sporer nettleseratferden i nettbutikken og på tredjeparts nettsteder. Disse informasjonskapslene innhenter informasjon om produkter eller innhold du har sett på, produkter du har lagt i handlekurven, men ikke kjøpt, sporer kjøpsvaner, annonser du har sett eller samhandlet med og potensielle interesser innhentet fra slik nettleser- og kjøpsatferd. Basert på informasjonen vi innhenter via informasjonskapslene vi bruker og som du har gitt samtykke til, gjør vi brukeropplevelsen av nettbutikken og netthandel mer effektiv og tilpasset deg ved å vise produkter du kanskje også vil like, basert på produkter andre kunder har kjøpt, produktene som er tilgjengelig i butikkene som ligger i nærheten av deg, steder der du kan hente bestillinger, visning av mer relevante annonser i nettbutikken, appen og tredjeparts nettsteder som viser annonsene våre. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi bruker informasjonskapsler, informasjon som innhentes via informasjonskapsler, hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, og hvordan du kan trekke tilbake samtykket til informasjonskapsler, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
- Hente nettbestillinger eller returnere produkter kjøpt på nettet i en av butikkene: For å gjøre netthandel eller returnering av produkter enda enklere for deg, tilbyr vi muligheten til å hente nettbestillinger eller returnere artikler kjøpt på nett i butikkene våre. Når du returnerer (deler av) en bestilling i butikk, må du vise frem kvittering eller returskjema. Medarbeiderne våre behandler returen og gir deg et kredittskjema som bevis på returneringen og de gjenværende artiklene du beholder. Hvis du kjøper produkter gjennom nettbutikken eller appen, kan du velge å hente dem i en av butikkene våre. Når du henter bestillingen, ber vi om å se e-posten med ordrebekreftelse som bevis på at du har gjennomført bestillingen. Hvis noen andre henter bestillingen, kan vi be denne personen om å vise en kopi av legitimasjonen din for å sikre at pakken leveres til riktig person. Vi kopierer eller innhenter ingen identitetsopplysninger fra identitetsdokumentet ditt. Vi registrerer kun navn, ankomst- og hentedato for bestillingen, bestillings- og betalingsinformasjon og eventuell tilbakemelding fra deg på henteskjemaet du må signere når du henter et produkt i en av butikkene våre. Det signerte henteskjemaet vil bli oppbevart i seks måneder.
2.2.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Hvis du foretar en bestilling uten å være medlem eller uten en Min Hunkemöller-konto, beholder vi opplysningene dine så lenge det er nødvendig for at vi skal kunne levere de relevante produktene eller tjenestene til deg. Etter at bestillingen har blitt behandlet, er vi pålagt å beholde personopplysningene dine, inkludert kjøpte produkter, for å overholde skattemessige forpliktelser.
Hvis du tillater push-varsler i nettleseren din, vil vi lagre de personlige dataene dine i 2 år. Hvis du skriver en produktanmeldelse på nettstedet, beholder vi personopplysningene dine i en periode på 18 måneder, med mindre du ber om at vi fjerner anmeldelsen tidligere.
Les erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha mer informasjon om hvor lenge informasjonskapsler er gyldig.
Under enkelte omstendigheter, for eksempel for å overholde juridiske eller forskriftsmessige (skattemessige) minstekrav om oppbevaring, løse tvister, forhindre svindel og misbruk eller håndheve vilkår og betingelser, kan vi beholde personopplysninger etter at vi har levert produktene og tjenestene til deg.
2.3 Hvis du foretar en bestilling via appen
Du kan velge å laste ned og bruke appen, selv om du ikke har en Min Hunkemöller-konto. Appen tilbyr ulike funksjoner som du også kan bruke uten registrering, for eksempel muligheten til å se på produktene, skanne produktinformasjon i butikkene og sjekke hvilken butikk som ligger nærmest deg. Vi behandler kun den geografiske posisjonen din til dette formålet hvis du har gitt samtykke til dette i appen. Du kan kun foreta bestillinger via appen hvis du har eller oppretter en Min Hunkemöller-konto og blir medlem. Hvis du ikke ønsker å bli medlem, kan du legge inn en bestilling som gjest via mobilnettstedet. Hvis du vil laste ned og bruke appen, trenger vi informasjon om smarttelefonen eller nettbrettet du bruker (IP-adresse og enhetens MAC-adresse, modell og operativsystem). Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker når du besøker en butikk og kjøper produkter, blir medlem eller deltar på arrangementer, premieutdeling eller konkurranser, kan du se relevante avsnitt i denne personvernerklæringen.
- Målretting ved hjelp av informasjonskapsler: Hvis du har gitt samtykke til bruk av informasjonskapsler via appen, kan vi spore hvordan du bruker appen. Det inkluderer innhold du har sett på, produkter du har lagt i handlekurven men ikke kjøpt, spore handlevaner, kampanjer i appen du har sett eller samhandlet med og potensielle interesser innhentet fra slik bruk av appen og kjøpsatferd. Basert på slike opplysninger kan vi gjøre bruken av appen og handel fra appen mer effektiv og tilpasset deg ved å vise produkter du kanskje også vil like, basert på produkter andre kunder har kjøpt, produktene som er tilgjengelig i butikkene som ligger i nærheten av deg, steder der du kan hente bestillinger, tilby kuponger i appen og vise mer relevante annonser i appen. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi bruker informasjonskapsler, informasjon som innhentes via informasjonskapsler, hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, og hvordan du kan trekke tilbake samtykket til informasjonskapsler, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
2.3.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Hvis du bruker appen, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
- IP-adresse
- Enhetens MAC-adresse
- Enhetens modell og operativsystem
- Hvis du har godkjent informasjonskapsler i appen: informasjon innhentet via tredjeparts informasjonskapsler, for eksempel produkter har vist interesse for ved å se på produktet eller legge det i handlekurven. Hvis du vil ha mer informasjon om informasjonskapsler, hvilken informasjon vi innhenter via informasjonskapsler og hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
- Om du vil motta push-meldinger knyttet til bestillingene dine, nyheter arrangementer, kampanjer og annen markedskommunikasjon.
- Meldinger i innboksen i appen som vi sender som pushvarslinger.
- Dersom du har abonnert på nyhetsbrev via e-post eller annen kontaktinformasjon du har oppgitt.
- Den geografiske posisjonen din for å vise hvilke butikker som ligger nærmest deg, og for å sende deg pushvarslinger med markedskommunikasjon når du er i nærheten av (innenfor omtrent 100 meter) én av våre butikker. Vi behandler også antall ganger du har vært i nærheten av en av butikkene for å måle den samlede effektiviteten til reklamekampanjene.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse i appen: e-postadresse, IP-adresse, enhetsinformasjon og unik identifikator fra Bazaarvoice (tredjeparts tjeneste).
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- • Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker i forbindelse med medlemskap og Min Hunkemöller-kontoen din, samt bestilling via appen, kan du se avsnittet hvis du blir medlem (i butikk og på nettet) av Hunkemöller.
2.3.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Når du bruker appen, bruker vi personopplysninger til følgende formål:
- Levere appens funksjonaliteter: opprette konto, oppdatere kontoen din, legge inn bestilling, lagre størrelser, Sexy Shapes og Favourite Fits.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta pushvarslinger for markedskommunikasjon: for å sende slik markedskommunikasjon til innboksen i appen via pushvarslinger.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta markedskommunikasjon fra oss, vil slik informasjon bli tilpasset deg.
- For å tilby bedre kundestøtte og behandle og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager på en effektiv måte.
- Hvis du har gitt samtykke til at vi kan få tilgang til enhetens posisjon: for å sende pushvarslinger basert på når du befinner deg i nærheten (innenfor omtrent 100 meter) av en Hunkemöller-butikk, og for å vise deg nærmeste butikk. Vi bruker også antall ganger du har vært i nærheten av en av butikkene til å måte effektiviteten av reklamekampanjer og tilbud. Avhengig av enhetens operativsystem og dets versjon, kan du velge om og når vi har tilgang til posisjonen din.
- For å sikre bruken av appen og dataene dine som er lagret i appen, og i systemene våre.
- For å analysere bruken av appen, for eksempel brukte funksjonaliteter, produkter og innhold du har sett på og forlatte handlekurver, slik at vi kan forbedre og optimalisere produkter og tjenester, inkludert nettbutikken generelt.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse i appen: for å samle inn anmeldelser og vise dem på nettstedet, for å analysere disse og å forbedre produktene, autentisitet og svindel og autentisering av verter.
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere svindel eller tyveri.
- For å overholde juridiske forpliktelser, rettskjennelser eller utøve eller forsvare juridiske krav.
- Hvis du vil ha informasjon om hvorfor vi innhenter og bruker personopplysninger i forbindelse med medlemskap og Min Hunkemöller-kontoen din, kan du se avsnittet hvis du blir medlem (i butikk og på nettet) av Hunkemöller.
2.3.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi benytter en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger knyttet til bruk av appen:
- Samtykke
- vis du samtykker, bruker vi kontaktinformasjonen din til å sende markedskommunikasjon.
- Sende pushvarslinger, inkludert markedsføringsrelaterte varslinger, hvis du har gitt samtykke til å motta slike varslinger.
- Bruk av din geografiske posisjon for å vise deg de nærmeste butikkene og sende pushvarslinger basert på den geografiske posisjonen når du er i nærheten (innenfor omtrent 100 meter) av en av butikkene.
- Hvis du samtykker til bruk av informasjonskapsler, innhenter vi også informasjon om bruk av appen og handlevaner for å fastslå interessene dine og ting du kanskje vil like. Hvis du vil ha mer informasjon om informasjonskapsler, hvilken informasjon vi innhenter via informasjonskapsler og hvordan vi bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på nettstedet, publiserer vi kun slike anmeldelser med samtykke fra deg.
Du kan trekke tilbake samtykket til å motta markedskommunikasjon nederst i alle nyhetsbrev du mottar, ved å kontakte oss eller under profilinformasjonen hvis du har en Min Hunkemsöller-konto. Se erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha informasjon om hvordan du trekker tilbake samtykket for informasjonskapsler. Tilbaketrekking av samtykke vil ikke påvirke lovligheten for bruk av personopplysninger før tilbaketrekkingen.
- Utførelse av en kontrakt med deg
- Vi behandler også personopplysninger for inngåelse og utførelse av en kontrakt med deg, som innebærer å levere appens funksjonaliteter. Hvis du ikke oppretter en Min Hunkemöller-konto, kan du ikke utnytte funksjonalitetene den tilbyr.
- Juridisk forpliktelse
Vi behandler personopplysninger hvis det kreves for å overholde våre juridiske forpliktelser.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller utlevere personopplysninger basert på rettskjennelser eller ordre fra offentlige myndigheter.
- Rettmessige interesser
Vi behandler personopplysninger etter behov for å ivareta våre rettmessige interesser:
- Hos Hunkemöller liker vi å bli kjent med våre verdsatte medlemmer, deres preferanser, interesser og ting de kanskje liker, og dele dem inn i spesifikke kundegrupper basert på informasjon eller analyse av personopplysninger, inkludert kjøps- og nettleseratferd i appen, kjøpsvaner, demografi og andre personopplysninger som beskrevet under «Hvilke personopplysninger innhenter vi?». Dette gir oss muligheten til å forbedre virksomheten ved å finne nye måter å tilby en mer personlig og sømløs handleopplevelse og øke kundetilfredsheten, som for eksempel anbefaling av produkter som kan passe bedre for deg eller hjelpe deg med å velge de rette produktene du vil elske å bruke, og gjøre handelen mer effektiv.
- Redusere forretningsrisiko ved å avsløre og redusere kreditt- og svindelrisiko og bekrefte identiteten din.
- Vurdere og forbedre kvaliteten på produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester for å forbedre virksomheten.
- Beskytte bedriften mot ulovlige aktiviteter ved å iverksette sikkerhetstiltak.
2.3.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi innhenter personopplysninger direkte fra deg eller gjennom din bruk av appen og informasjon du oppgir i appen, hvis du gir tilgang til posisjonen din eller når du stiller spørsmål eller legger inn forespørsler.
2.3.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Appen i seg selv lagrer ingen personopplysninger. Appen har kun tilgang til personopplysningene som er lagret i leverandørens systemer. Se hvem har tilgang til personopplysninger hvis du vil ha mer informasjon om leverandører. Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Personopplysninger som innhentes av appen blir lagret i to år. Les erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha mer informasjon om hvor lenge informasjonskapsler er gyldig. Hvis du skriver en produktanmeldelse i appen, beholder vi personopplysningene dine i en periode på 18 måneder, med mindre du ber om at vi fjerner anmeldelsen tidligere.
2.4 Hvis du besøker butikkene, inkludert overvåkningskamera og hvis du bruker butikkenes Wi-Fi-nettverk
Du kan selvfølgelig besøke og handle i butikkene våre. Hos Hunkemöller syns vi det er svært viktig at du får en fantastisk kjøpsopplevelse i butikken og en utmerket kundeservice. Våre medarbeidere har fått opplæring og er stolte av å kunne gi deg råd om produkter og det som passer deg best. De kan også gi informasjon om og registrere medlemskort, skanne medlemskort og gi deg muligheten til å samle Passion Points. Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker hvis du besøker butikkene og er medlem, og den sømløse kjøpsopplevelsen ved netthandel og butikkhandel, kan du se Hvis du blir medlem.
Bruk av butikkenes Wi-Fi-nettverket: Vi tilbyr også gratis Wi-Fi-nettverk i enkelte av våre butikker, slik at du enkelt kan gå inn på nett, søke etter informasjon eller dele opplevelsen din på sosiale medier. Etter første bruk av Wi-Fi-nettverk, kobles du automatisk til Wi-Fi-nettverket igjen når du kommer tilbake til butikken, slik at du ikke trenger å gjennomføre hele prosessen på nytt. Butikkenes Wi-Fi-nettverk leveres av SoWifi.
Hente eller returnere produkter: For å gjøre netthandel eller retur av artikler enda enklere for deg, gir vi deg muligheten til å hente nettbestillinger eller returnere artikler kjøpt på nett i butikkene våre. Når du returnerer (deler av) en bestilling i butikk, må du vise frem kvittering eller returskjema. Medarbeiderne våre behandler returen og gir deg et kredittskjema som bevis på returneringen og de gjenværende artiklene du beholder.
Hvis du kjøper produkter gjennom nettbutikken eller appen, kan du velge å hente dem i en av butikkene våre. Når du henter bestillingen, ber vi om å se e-posten med ordrebekreftelse som bevis på at du har gjennomført bestillingen. Hvis noen andre henter bestillingen, kan vi be denne personen om å vise en kopi av legitimasjonen din for å sikre at pakken leveres til riktig person. Vi kopierer eller innhenter ingen identitetsopplysninger fra identitetsdokumentet ditt. Vi registrerer kun navn, ankomst- og hentedato for bestillingen, bestillings- og betalingsinformasjon og eventuell tilbakemelding fra deg på henteskjemaet du må signere når du henter et produkt i en av butikkene våre. Det signerte henteskjemaet vil bli oppbevart i seks måneder.
Overvåkningskamera:Butikkene er videoovervåket for å beskytte oss og våre kunder mot tyveri og for å ivareta sikkerheten til kundene og medarbeiderne våre. Hvis du besøker butikkene, blir du informert om at de inneholder overvåkningskameraer med godt synlige skilt. Hvis det forekommer en alvorlig hendelse, for eksempel tyveri, overleverer vi aktuelle opptak av videoovervåkningen til relevante myndigheter, for eksempel politiet.
3D-kroppskanner: for å hjelpe deg å finne den beste passformen, finnes den en skanner i prøverommene til et begrenset antall butikken. Du kan bruke disse skannerne til å ta mål hvis du ønsker det. Ettersom vi mener personvern er svært viktig, vil ikke disse skannerne begynne å skanne før du indikerer det på skjermen. I tillegg vil ikke skannerne lagre, skrive ut eller gi tillatelse til å hente ut bilde- eller videomateriale. De tar kun mål og skriver ut de målene til fremtidig referanse. Hvis du ønsker det, kan du også få sendt målene på e-post til deg selv eller noen andre. Disse e-postene slettes med en gang fra skanneren og systemene når e-posten blir sendt.
Wi-Fi- og Bluetooth-nettvarder: noen av butikkene har en eller flere nettvarder plassert inne i butikken. Hvis enheten din (smarttelefon eller nettbrett) har Wi-Fi og/eller Bluetooth slått på, sender den Wi-Fi- og Bluetooth-signaler og kan motta slike signaler fra nettvarder. Avhengig av signalstyrken, kan disse nettvardene brukes til å spore posisjonen din inne i butikken med en nøyaktighet på 20 centimeter. Hvis du har lastet ned appen, gitt tillatelse til å dele posisjon og har slått på Bluetooth, kan vi se om og når du har besøkt oss.
2.4.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Hvis du besøker eller handler i butikkene, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
- Hvis du kjøper produkter: kryptert bankkonto- eller kredittkortnummer, debetkortnummer og klokkeslett og dato for betalingen, kjøpte produkter og kvitteringen.
- Hvis du henter produkter bestilt på nettet: navn, dato eller ankomst for bestillingen, når du hentet bestillingen fra butikken, bestillingsinformasjon og betalingsinformasjon.
- E-postadresse, hvis du vil motta kvitteringer per e-post eller angi til medarbeiderne våre at du ønsker å motta markedskommunikasjon fra oss via e-post eller andre kanaler.
- Hvis du returnerer produkter: for å kunne behandle returen, har personalet tilgang til bestillingsinformasjonen hvis du bestilte produktene på nettet. Vi behandler også returinformasjonen, det vil si dato og klokkeslett for returnering, tilbakebetalinger du mottar, artikler du har returnert og artikler du beholder (hvis aktuelt.)
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- Videoovervåkning.
- Hvis du bruker butikkenes Wi-Fi-nettverk: vi innhenter MAC-adresse, brukeragent, dato og klokkeslett for ditt nærvær og nettleserspråk. Hvis du logger på med Facebook, behandler vi bruker-ID, navn, fødselsdato, e-post, by, kjønn og token for brukertilgang. Hvis du logger på med Twitter/Instagram, behandler vi bruker-ID, brukernavn, navn og token for brukertilgang. Hvis du logger på med LinkedIn-profil, behandler vi bruker-ID, profilnavn, navn, e-postadresse og token for brukertilgang. Vi tilbyr Wi-Fi-nettverk i alle butikkene våre.
- Hvis du frivillig bruker 3D-kroppsskanneren (tilgjengelig i et begrenset antall butikker), må du opprette en konto for å motta resultatene via e-post. For å kunne registrere deg, trenger vi følgende informasjon: navn, e-postadresse, passord, telefonnummer, vekt, høyde og kjønn. Denne informasjon vil ikke bli lagret.
- Nettvarder: Hvis du har lastet ned appen, gitt tillatelse til å dele posisjon og har slått på Bluetooth, kan vi se om og når du har besøkt oss.
- Hvis du er medlem: aktuelle Passion Points- og kredittsaldo.
- Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker i forbindelse med medlemskap og Min Hunkemöller-kontoen din, kan du se avsnittet hvis du blir medlem (i butikk og på nettet) av Hunkemöller.
2.4.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Når du besøker og handler i butikkene, bruker vi personopplysninger til følgende formål:
- For å tilby bedre kundestøtte og behandle og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager på en effektiv måte.
- For å sikre butikkene, ivareta sikkerheten til medarbeiderne og kundene våre og forhindre, begrense eller håndtere hendelser.
- For å sende markedskommunikasjon via e-post eller andre kommunikasjonskanaler, hvis du har gitt samtykke til å motta slik kommunikasjon.
- Hvis du bruker en kroppsskanner: for å gi deg muligheten til å ta egne mål og, hvis du ønsker det, for å skrive ut eller for å tilsendt målene via e-post.
- For å analysere besøk, henting, kjøp og returer i butikkene på aggregert vis for å forbedre og optimalisere produktene, tjenestene og markedsføringen generelt.>
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere tyveri.
- For å overholde juridiske forpliktelser, rettskjennelser eller utøve eller forsvare juridiske krav.
- Hvis du vil ha informasjon hvorfor vi innhenter og bruker personopplysninger i forbindelse med medlemskap eller Min Hunkemöller-kontoen din, kan du lese avsnittet hvis du blir medlem (i butikk og på nettet) av Hunkemöller.
2.4.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi benytter en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger knyttet til besøk i butikkene:
- Samtykke
- Hvis du oppgir samtykke, bruker vi kontaktinformasjonen din til å sende markedskommunikasjon eller vise relevante annonser på sosiale medieplattformer du bruker, for eksempel Facebook eller Instagram.
- Hvis du ønsker det, kan du bruke en kroppsskanner til å ta egne mål og skrive ut eller få tilsendt målene du har tatt ved hjelp av en kroppsskanner på e-post. Disse målene slettes straks etter du har brukt, skrevet ut eller sendt målene per e-post.
Du kan trekke tilbake samtykket til å motta markedskommunikasjon nederst i alle nyhetsbrev du mottar, ved å kontakte oss eller under profilinformasjonen hvis du har en Min Hunkemsöller-konto. Tilbaketrekking av samtykke vil ikke påvirke lovligheten for bruk av personopplysninger før tilbaketrekkingen.>
- Utførelse av en kontrakt med deg
- Vi behandler også personopplysninger for inngåelse og utførelse av en kontrakt med deg, og det innebærer håndtering av kjøp, inkludert henting eller returnering i butikk.
- Juridisk forpliktelse
- Vi behandler personopplysninger hvis det kreves for å overholde en av våre juridiske forpliktelser.
- Vi er pålagt å behandle informasjon om deg for å overholde regnskapsplikt.
- Hvis du vil kreve tilbake MVA på kjøpene dine, må vi behandle personopplysningene dine til dette formålet.
- Vi er også pålagt å oppbevare kvitteringer og tilbakebetalinger for å overholde skattemessige minstekrav om oppbevaring.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller utlevere personopplysninger basert på rettskjennelser eller ordre fra offentlige myndigheter.
- Rettmessige interesser
Vi behandler personopplysninger etter behov for å ivareta våre rettmessige interesser:
- Hos Hunkemöller ønsker vi å bli kjent med kundene våre og deres preferanser, interesser og ting de kanskje vil like. Dette gir medarbeiderne våre muligheten til å gi bedre råd og mer relevante forslag og anbefalinger, slik at vi øker kundetilfredsheten.
- Vurdere og forbedre kvaliteten på produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester for å forbedre virksomheten.
- For å beskytte virksomheten, personalet og kundene mot ulovlige aktiviteter og ivareta sikkerheten deres ved å iverksette sikkerhetstiltak.
2.4.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi innhenter personopplysninger direkte fra deg hvis du besøker butikkene, kobler til Wi-Fi-nettverket, kjøper, henter eller returnerer produkter, løser inn Passion Points eller kreditter som medlem, bruker en kroppsskanner eller når du stiller spørsmål eller foretar forespørsler.
2.4.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for.
Kryptert betalingsinformasjon lagres kun lokalt på kassaapparatet i tre måneder. Ved henting (klikk og hent) av nettbestillinger og returer, har personalet kun tilgang til personopplysninger i bestillingens retur- eller henteperiode. Etter denne perioden er ikke bestillingen lenger synlig for personalet. Signerte henteskjemaer blir oppbevart i seks måneder.
Vi beholder brukerinformasjon om butikkenes Wi-Fi-nettverk i fire år. Videoovervåkning lagres i ti dager og slettes etter dette. Posisjonsdata fra nettvarder lagres i maksimalt to år for å kunne sammenligne markedsføringskampanjer mot fjoråret. Data fra kroppsskannere blir ikke lagret og brukes kun til å sende deg informasjon.
2.5 Hvis du deler innlegg på sosiale medier eller deler bilder eller videoer direkte via nettbutikken
Vi setter stor pris på at kunder deler innlegg på sosiale medier med oss, for eksempel på Instagram. Hvis du har delt et innlegg på sosiale medier med oss som vi blir begeistret for, kontakter vi deg via profilen din på det sosiale mediet og ber om samtykke og godkjenning av vilkårene og betingelsene til vår #YEShkm for å kunne inkludere dine bilder, videoer, eventuelle andre innlegg og opplysninger i nettbutikken, markedskommunikasjon, annonser, sosiale medier i tillegg til sosiale og digitale skjermer i butikkene. Du kan også dele innhold med oss via funksjonen for opplasting i nettbutikken. Dette vil vi da gjennomgå, og hvis vi liker det du har delt med oss, inkluderer vi det i nettbutikken, markedskommunikasjon, annonser, sosiale medier samt sosiale og digitale skjermer i butikkene. Vi lagrer videoene, innleggene, bildene og informasjonen din i tolv måneder og kun i samarbeid med leverandøren vår Flowbox.
2.5.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Hvis du deler innlegg på sosiale medier med oss eller laster opp bilde eller video på nettstedet, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
- Brukernavn på kontoen på det sosiale mediet
- Bildet eller videoen du har delt
- Teksten til innlegget, videoen eller bildet
- Informasjon om plassering som følger med innlegget
- Hvorvidt du har gitt samtykke
2.5.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Hvis du deler innlegg på sosiale medier med oss eller laster opp bilde eller video på nettstedet, bruker vi følgende personopplysninger om deg til følgende formål:
- For å inkludere bilde, video eller innlegg og opplysninger som tilhører deg i nettbutikken, markedskommunikasjon, annonser, sosiale medier og sosiale vegger i butikkene.
2.5.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi benytter en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger knyttet til innlegg, bilde eller video på sosiale medier du har delt med oss:
- Samtykke
- Hvis du gir samtykke, vil vi inkludere bilde, video eller innlegg og opplysninger som tilhører deg i nettbutikken, markedskommunikasjon, annonser, sosiale medier og sosiale vegger i butikkene. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket. Hvis du vil slette et bilde eller en video du har sendt inn via nettstedet eller #YEShkm, kan du sende en e-post med forespørselen og brukernavnet ditt på det sosiale mediet til: privacy@hunkemoller.com. Merk at tilbaketrekking av samtykke ikke vil påvirke lovligheten for bruk av bilde eller video frem til tilbaketrekkingen.
2.5.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi innhenter personopplysninger hvis du merker oss i et innlegg på sosiale medier, eller hvis du laster opp innhold i nettbutikken. Til dette bruker vi tjenester fra en tredjepart, Flowbox, som innhenter delte innlegg på sosiale medier og leverer funksjonaliteten for opplasting på nettstedet.
2.5.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer bilder og informasjon i kun tolv måneder etter du har gitt samtykke.
2.6 Hvis du deltar på arrangementer eller konkurranser arrangert av Hunkemöller
Vi liker å gjøre noe ekstra for kundene våre, så vi gir deg muligheten til å benytte deg av shoppingarrangementer, delta i konkurranser for å få tilgang til eksklusive arrangementer og vinne flotte premier. Hvis du deltar på arrangementer, premietrekninger eller konkurranser vi arrangerer for kundene, er det viktig for oss å beskytte personvernet ditt og kun innhente informasjon som er nødvendig for deltakelse på arrangementene, premietrekningene eller konkurransene og levere premier hvis du vinner en premie. Vi arrangerer ulike konkurranser og premietrekninger på bloggen og de sosiale mediekanalene våre, samt via appen og hvis du anmelder eller tester produktene våre. Ytterligere spesifikke vilkår og betingelser gjelder for hver premietrekning eller konkurranse. Du kan lese disse spesifikke vilkårene og betingelsene hvis du vil ha mer informasjon om reglene for hvordan du kan delta og vinne. Du må være minst 16 år gammel for å kunne delta på arrangementer og premietrekninger og konkurranser.
2.6.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Hvis du deltar på arrangementer, premietrekning eller konkurranser, behandler vi følgende personopplysninger:
- E-postadresse
- (fullt) Navn
- Bostedsadresse
- Adres
- Medlemskortnummer (hvis aktuelt)
2.6.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Hvis du deltar på arrangementer, premietrekninger eller konkurranser, bruker vi personopplysninger til følgende formål:
- For å gi deg tillatelse og kontrollere at du er kvalifisert til å delta på et arrangement, en premietrekning eller konkurranse. For å kommunisere med deg om deltakelse på arrangementer, premietrekninger og konkurranser.
- For å kunne levere premien hvis du vinner.
- For å analysere og vurdere deltakelse på arrangementer, premietrekninger og konkurranser på generelt, aggregert vis, og for å forbedre dem slik at kundene kan få enda mer nytte av slike arrangementer, premietrekninger og konkurranser. Vi bruker ikke personopplysninger innhentet i tilknytning til arrangementer, premietrekninger eller konkurranser til noe annet formål, inkludert å berike andre personopplysninger innhentet fra deg.
2.6.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi betror oss til en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger:
- Samtykke
- Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi betror oss til en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger.
- Vi behandler personopplysninger etter behov for å oppnå våre rettmessige interesser:
Hos Hunkemöller ønsker vi å kunne gi våre verdifulle kunder det lille ekstra. Derfor analyserer vi hvor vellykket arrangementene, premietrekningene og konkurransene er, ved å sjekke antall deltakere, deres type, demografi og engasjement. Dette gir oss muligheten til å forbedre arrangementene, premietrekningene og konkurransene og øke kundetilfredsheten.
2.6.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi innhenter personopplysninger direkte fra deg når du deltar på arrangementer, premietrekninger eller vinner konkurranser.
2.6.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for, og maksimalt to måneder etter at arrangementet, premietrekningen eller konkurransen du har deltatt på er avsluttet..
2.7 Hvis du er eller jobber for en leverandør eller forretningspartner
Vi jobber sammen med flere leverandører og forretningspartnere. For leverandører eller forretningspartnere som er enkeltpersonforetak, eller for personer som jobber for en leverandør eller forretningspartner, behandler vi begrensede personopplysninger når du, som representant eller kontaktperson for leverandøren eller forretningspartneren, deltar på et arrangement med oss, handler eller leverer tjenester til oss eller besøker lokalene våre.
2.7.1 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger?
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi betror oss til en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger:
2.7.2 Rettmessige interesser:
- For enkeltpersonforetak behandler vi personopplysninger for inngåelse og utførelse av en kontrakt med foretaket. Hvis du ikke oppgir personopplysninger og signerer de obligatoriske delene av avtalen, er det ikke mulig å inngå en avtale.
- Vi behandler personopplysninger hvis det kreves for å overholde en av våre juridiske forpliktelser.
- Vi kan være pålagt å behandle informasjon om deg for å overholde skattemessige minstekrav om lagring..
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller utlevere personopplysninger basert på rettskjennelser eller ordre fra offentlige myndigheter.
- Vi behandler personopplysninger etter behov for å oppnå våre rettmessige interesser.
- Vi har rettmessige interesser for å utvikle av virksomheten og i den forbindelse sikre at vi jobber med egnede og anerkjente leverandører og forretningspartnere
2.7.3 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi innhenter personopplysninger direkte fra deg, fra leverandøren eller forretningspartneren du representerer eller fra offisielle handelsregistre:
-
2.7.4 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Vi lagrer videoovervåkning i ti dager og informasjon om besøkende i to måneder, og vi oppbevarer avtaler så lenge avtalen er gyldig.
2.8 Hvis du kontakter vår kundeservice
Du kan kontakte vår kundeservice via flere kanaler, inkludert på telefon, e-post eller chat (f.eks WhatsApp eller andre sosiale media). Hvis du kontakter kundeservicene våre vie e-post, kan du bli invitert til å fylle ut en spørreundersøkelse angående din opplevelse med våre kundetjenester. Svarene dine vil bare bli brukt til å forbedre våre kundetjenester.
2.8.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Vi behandler følgende personopplysninger:
- Lydopptak av kontakt (hvis du kontakter kundeservice på telefon)
- Kopi av korrespondanse (hvis du kontakter kundeservice via e-post eller chat)
- Korrespondansedatoen
- Korrespondansens opprinnelse
- Årsaken til korrespondansen
- Løsningen på korrespondansen
- Korrespondansens løsningsdato
- Tilbakemelding til spørreundersøkelsen angående din erfaring med våre kundetjenester
2.8.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Vi bruker personopplysninger til følgende formål:
- For å gi deg kundeservice
- For å behandle din forespørsel/spørsmål
- For å trene våre kundebehandlere
- For å forbedre tjenestene våre
- For å sende deg en undersøkelse angående din opplevelse med vår kundeservice
2.8.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger.
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi betror oss til en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger:
- Utførelse av en kontrakt med deg: Vi behandler personopplysningene dine for å gi deg kundeservice og svare på spørsmålene dine som forespurt.
- Legitime interesser: Vi behandler personopplysningene dine som nødvendig for å oppnå våre legitime interesser: Hos Hunkemöller vil vi gjerne bli kjent med kundene våre, deres preferanser, interesser og ting de måtte elske. Slik kan samarbeidet vårt gi deg bedre råd og mer relevante forslag og anbefalinger til deg, noe som øker kundetilfredsheten. Evaluering og forbedring av kvaliteten på våre produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester, for å forbedre vår virksomhet.
2.8.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi får din personlige informasjon direkte fra deg, når du kontakter vår kundeservice via ulike kanaler, slik som på telefon, via e-post eller chat (f.eks gjennom sosiale media), eller når du fyller ut spørreundersøkelsen om din opplevelse med våre kundetjenester.
2.8.5 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke din personlige informasjon lenger enn nødvendig i henhold til formålet for opplysningsbehandlingen. Hvis du kontakter vår kundeservice på telefon, kan lydopptaket av denne samtalen lagres i 60 dager for opplærings- og tjenesteforbedringsformål. Hvis du kontakter vår kundeservice via e-post eller chat (f.eks. gjennom sosiale media), kan en kopi av denne korrespondansen lagres i 90 dager for opplærings- og tjenesteforbedringsformål. Vær oppmerksom på at visse sosiale medieplattformer ligger utenfor EU og kan lagre kopier av korrespondanse lokalt. Hvis du fyller ut undersøkelsen om din erfaring med kundeservice, vil svarene dine på undersøkelsen bli lagret i 1 år. Etter utløpet av oppbevaringsperioden vil informasjonen om kundeservicesaken anonymiseres, og vi lagrer kun metadata (inkludert korrespondanse og kontaktinformasjon) i våre kundeposter for å gi deg bedre service skulle du kontakte oss om en lignende sak i fremtiden.
3. Hvem har tilgang til personopplysningene dine?
Personopplysningene dine kan hentes ut, deles med og behandles av alle medlemmene i Hunkemöller-gruppen, samt med det lokale datterselskapet i landet ditt i forbindelse med lokale arrangementer, kampanjer og kommunikasjon, besøk eller handling i lokale butikker eller nettbutikken, håndtering av spørsmål eller forespørsler og overholdelse av gjeldende, lokale lover og forskrifter. Vi har implementert egnede avtaler og interne retningslinjer i gruppen for å sikre at personopplysninger er beskyttet. Kun nødvendige opplysninger blir behandlet av personer som jobber for eller på vegne av oss til formålene fastslått i denne personvernerklæringen.
Vi bruker tredjeparts tjenesteleverandører til å behandle og levere kunderelasjonshåndtering (CRM), markedsføringskampanjer på e-post, nettannonsering, kundeanalyser (for eksempel Selligent), kundeundersøkelser (The Choice), opplasting og deling av innlegg på sosiale medier eller annet innhold (Flowbox), utførelse av bestillinger, leveringer, returer, tilbakebetalinger, betalingsleverandører som håndterer betalinger (for eksempel Adyen N.V.) og IT-tjenester. Gjennom levering av tjenestene blir personopplysninger behandlet, hvis aktuelt, av en tredjeparts tjenesteleverandør på vegne av oss. Når vi bruker tjenestene til slike tredjeparts tjenesteleverandører som behandler personopplysninger på våre vegne og som fungerer som databehandler, har vi skriftlige databehandlingsavtaler i tråd med gjeldende lover om informasjonssikkerhet for å sikre egnet og sikker behandling av personopplysninger og sørge for overholdelse av internasjonale restriksjoner for dataoverføring.
I henhold til dine valg, kan personopplysninger også deles med leverandører av sosiale medier som Facebook og Instagram. Hunkemöller har ingen kontroll over personvernpraksisen til slike leverandører av sosiale medier. Les personvernerklæringene deres nøye hvis du vil ha informasjon om hvordan de håndterer personopplysninger. Når du deler innhold på sosiale medier som vi deler videre med ditt samtykke, blir innholdet offentlig tilgjengelig og tredjeparter kan dele eller bruke innholdet uten å informere deg og uten din godkjenning. Hunkemöller kan ikke og er ikke ansvarlig for å behandle eller fjerne innhold som har blitt lagret eller delt av slike tredjeparter. Du kan kontakte disse tredjepartene direkte og be dem om å fjerne innholdet.
4. Hvordan overfører vi personopplysninger utenfor EØS?
Behandling av personopplysninger kan innebære overføring av personopplysninger innad i Hunkemöller-gruppen eller en tredjeparts tjenesteleverandør som befinner seg utenfor Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS). Hvis aktuelt, har vi tatt nødvendige forholdsregler for overføring av personopplysninger til land utenfor EØS dersom landet ikke gir tilstrekkelig grad av beskyttelse i henhold til gjeldende lover om informasjonssikkerhet, inkludert inngåelse av standard kontraktsvilkår godkjent av Europakommisjonen for å sikre personopplysninger. Du kan kontakte oss hvis du vil ha mer informasjon om tiltakene vi har gjennomført for å sikre personopplysninger i denne forbindelsen.
5. Hvordan beskytter vi personopplysninger?
Vi er forpliktet til å sikre personopplysninger. For å hindre tap eller uautorisert tilgang, avsløring eller endring, har vi iverksatt egnede fysiske, tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre personopplysningene vi innhenter og behandler. Alle våre medarbeidere og tredjeparts tjenesteleverandører som fungerer som databehandlere (dvs. de som behandler personopplysninger på våre vegne) og som har tilgang til og er knyttet til behandling av personopplysninger, er forpliktet til å overholde konfidensialiteten til personopplysningene dine.
6. Hvordan kan du få tilgang til og oppdatere personopplysningene dine og bruke rettighetene du har som registrert person?
Hvis du har noen spørsmål eller forespørsler knyttet til kundestøtte, for eksempel i forbindelse med en bestilling i nettbutikken, kan du kontakte kundestøtte via kontaktinformasjonen du finner her.
Som registrert har du bestemte rettigheter vedrørende behandling av personopplysninger:
- Rett til innsyn:På forespørsel fra deg vil vi bekrefte om vi behandler personopplysninger om deg, og vil i så tilfelle gi deg en kopi av disse personopplysningene (sammen med enkelte andre opplysninger).
- Retten til å endre personopplysninger: Hvis du mener at personopplysningene vi har om deg er feilaktige eller ufullstendige, kan du be oss om å rette dette. Hvis du har en Min Hunkemöller-konto eller bruker appen, kan du også oppdatere personopplysningene via Min Hunkemöller-kontoen eller appen. Hvis vi har delt personopplysningene dine med andre, informerer vi dem om endringene der det er mulig. På forespørsel kan vi der det er mulig og lovlig, også fortelle hvem vi har delt personopplysningene dine med, slik at du kan kontakte dem direkte.
- Retten til å slette personopplysninger: Du kan be oss om å slette eller fjerne personopplysningene dine i enkelte tilfeller. Hvis vi har delt personopplysningene dine med andre, informerer vi dem om slettingen der det er mulig. På forespørsel vil vi, der det er mulig og lovlig, også fortelle hvem vi har delt personopplysningene dine med, slik at du kan kontakte dem direkte.
- Retten til å begrense behandling av personopplysninger: : Du kan be oss om å blokkere eller unngå behandling av personopplysningene dine under visse omstendigheter, for eksempel hvis du mener de er unøyaktige eller du motsetter deg behandling av dem. Det vil ikke hindre oss i å lagre personopplysningene dine. Vi informerer deg før vi opphever eventuelle begrensninger. Hvis vi har delt personopplysningene dine med andre, informerer vi dem om begrensningen der det er mulig. På forespørsel vil vi, der det er mulig og lovlig, også fortelle hvem vi har delt personopplysningene dine med, slik at du kan kontakte dem direkte.
- Retten til dataportabilitet: Under visse omstendigheter har du rett til å få utlevert personopplysningene du har oppgitt til oss (i et strukturert, vanlig og maskinlesbart format), og til å bruke dem på andre steder eller be oss om å overføre dem til en tredjepart etter ditt ønske. Hvis tredjeparten ikke kan motta disse opplysningene, sender vi dem direkte til deg.
- Retten til motsigelse: Du kan be oss om å slutte behandling av personopplysningene dine, og det gjør vi hvis vi bruker vår egen eller noen andres rettmessige interesser for behandling av personopplysningene dine, bortsett fra hvis vi kan fremlegge overbevisende juridiske grunner for behandlingen.
- Rettighetene knyttet til automatiske beslutningsprosesser, inkludert profilering:: Du har rett til ikke å bli utsatt for en beslutning som utelukkende er basert på automatisk behandling, inkludert profilering, hvis det fører til rettslige virkninger eller på tilsvarende måte påvirker deg i betydelig grad, med mindre slik behandling er nødvendig for å inngå eller utføre en kontrakt mellom deg og oss. Du har alltid rett til å uttrykke synspunktene dine og motsette deg en automatisert beslutning.>
- Retten til å trekke tilbake samtykke: Hvis vi bruker et samtykke fra deg som juridisk grunnlag for behandling av personopplysningene dine, har du rett til å trekke tilbake dette samtykket når som helst. Dette vil ikke påvirke lovligheten for bruk av personopplysninger før tilbaketrekkingen.
- Retten til å sende inn en klage hos en tilsynsmyndighet:
Du kan sende oss en forespørsel via kontaktinformasjonen under. Hvis du er medlem, ber vi deg inkludere medlemskortnummeret ditt. Merk også at det kan være nødvendig å oppgi legitimasjon avhengig av spørsmålet eller forespørselen. Vi håndterer spørsmål og forespørsler nøye og i tråd med gjeldende regler for datavern. Hvis du ber om informasjon om eller sletting av kontoen din, vil vi lagre disse forespørslene for å forsikre oss om at de følges opp i tide. Denne informasjonen blir slettet seks måneder etter at forespørselen er ferdig behandlet.
Hvis du fremdeles føler at vi ikke har håndtert forespørselen godt nok, eller hvis du har en klage, kan du kontakte datavernombudet på privacy@hunkemoller.com
7. Kontaktinformasjon
Kontakt hovedkontoret, behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger, samt dens datterselskaper:
Hunkemöller B.V.
Liebergerweg 28
1221 JS Hilversum
Postbus 386, 1200 AJ Hilversum
Telefonnummer: +4723963989
E-postadresse: customerservice_no@hunkemoller.com
Norge: Hunkemöller Danmark A/S, Klampenborgvej 232, 2., DK-2800 Kgs. Lyngby (Danmark)
Datavernombud: Du kan også kontakte (lokal) datavernombudet (DPO) på privacy@hunkemoller.com