- Hjem
- Personvernerklæring
Hunkemöllers personvernerklæring
Hunkemöller B.V. og dets datterselskaper (heretter også referert til som Hunkemöller eller vi, oss, våre) er forpliktet til å beskytte personopplysninger. Når du besøker butikken, bruker nettbutikken eller appen, kjøper produkter, blir Hunkemöller-medlem eller når vi leverer kundestøttetjenester, er det viktig for oss å være åpen om at vi bruker personopplysninger på en forsvarlig og sikker måte. I denne personvernerklæringen forklarer vi hvordan vi innhenter personopplysninger, hvilke personopplysninger vi innhenter, hvordan disse brukes og hvor lenge vi lagrer personopplysninger i tilknytning til butikkene, nettbutikken og appen vår. Hvis du har noen spørsmål, kan du kontakte oss.
Denne personvernerklæringen ble oppdatert 15.01.2024.
Denne personvernerklæringen kan bli oppdatert ved ny utvikling, for eksempel endringer i bruken av personopplysninger eller for å gjenspeile endringer i pålagte forskrifter. Når det kommer en oppdatering, informerer vi om dette i denne personvernerklæringen. Vi varsler deg spesifikt om eventuelle vesentlige endringer i personvernerklæringen per e-post eller i Min Hunkemöller-kontoen din.
1.Hvem er ansvarlig for behandling av personopplysninger?
Hunkemöller B.V. er behandlingsansvarlig som har ansvar for behandling av personopplysninger. Hvis du har spørsmål om personvernerklæringen eller vil utøve rettighetene dine som beskrevet i personvernerklæringen, kan du gi oss en beskjed.
2. Når innhenter vi personopplysninger, og når gjelder denne personvernerklæringen?
2.1 Hvis du blir medlem (i butikk eller på nett) av Hunkemöller og oppretter en Min Hunkemöller-konto
- ved å motta et fysisk medlemskort i en av butikkene og få det registrert det i butikken av en av våre medarbeidere, og aktivere det på nettet i en Min Hunkemöller-konto (se under hvis du vil ha mer informasjon), eller
- ved å registrere deg direkte gjennom nettstedet eller appen ved å opprette en Min Hunkemöller-konto. Du kan kun opprette én konto hvis du i tillegg ønsker å bli medlem.
Hvis du skaffet medlemskortet i en av butikkene våre, må du aktivere medlemskortet i nettbutikken eller appen vår ved å opprette en Min Hunkemöller-konto for å kunne løse inn de innsamlede Passion Points og butikkreditten. Hvis du blir medlem og har aktivert medlemskapet, vil du motta alle fordelene av vårt lojalitetsprogram for medlemmer, inkludert å motta og løse inn Passion Points og butikkreditt, motta gaver ved kjøp, overraskelser på bursdagen din og få tilgang til eksklusive medlemsdager.
Skreddersy markedsføringskommunikasjon etter dine interesser: Som medlem vil du motta per e-post, vanlig post eller, avhengig av ditt informasjonskapselvalg, tilpassede annonser på nettt (for nærmere informasjon, se Punkt 3 i denne Personvernerklæringen), tilbud, informasjon om våre kampanjer og arrangementer, produktforslag og anbefalinger du kan være interessert i som er enda mer relevante for din netthandel hos oss, dersom du har samtykket i å motta markedsføringshenvendelser fra oss.
Personlig tilpassing med informasjonskapsler: Hvis du er logget på Min Hunkemöller-kontoen din som medlem og har gitt ditt samtykke til bruk av informasjonskapsler via informasjonskapselbanneret i vår nettbutikk eller app, samler vi produktene eller innholdet du så på, produktene du la til i handlekurven din, men ikke kjøpte ennå, for å spore dine vaner, annonser du så på eller samhandlet med, og dine potensielle interesser hentet fra slik surfeatferd.
- utomatisk kobling til medlemskortet hvis du oppretter en Min Hunkemöller-konto: Hvis du har blitt medlem i en av butikkene våre og har opprettet en Min Hunkemöller-konto med samme e-postadresse du brukte da du registrerte medlemskortet i butikk, kobler vi automatisk medlemskortnummeret til e-postadressen du oppga i butikken da du registrerte deg for medlemsprogrammet. Dette gir deg muligheten til å samle Passion Points og kreditter for kjøp i nettbutikken eller appen og løse disse inn i nettbutikken eller appen.
- Bli medlem ved å opprette en Min Hunkemöller-konto: Du kan opprette en Min Hunkemöller-konto i nettbutikken eller appen med en e-postadresse eller ved å logge på med en Facebook-konto. Du kan kun opprette en Min Hunkemöller-konto hvis du i tillegg ønsker å bli medlem. Dermed vil Min Hunkemöller-kontoen din og personopplysningene vi innhenter gjennom registrering, aktivering og bruk av Min Hunkemöller-kontoen automatisk bli koblet til medlemskapet ditt. Se avsnittet «bruk av nettbutikken og appen (uten konto)» hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi generelt håndterer personopplysninger ved bruk av nettbutikken eller appen.
- Lagring av kjøpshistorikk: Når du legger inn en bestilling via nettbutikken eller appen gjennom Min Hunkemöller-kontoen din, vil bestillingsinformasjonen automatisk bli koblet til Min Hunkemöller-kontoen og du får en oversikt over det du tidligere har kjøpt fra oss i Min Hunkemöller-kontoen. På nettet – Min Hunkemöller-kontoen i nettbutikken eller appen – kan du se en oversikt over de ti siste kjøpene dine på nettet.
- Persontilpasning og målretting med informasjonskapsler: Hvis du er pålogget Min Hunkemöller-kontoen din som medlem og har gitt samtykke til bruk av informasjonskapsler via fanen for informasjonskapsler i nettbutikken eller appen, samler vi informasjon om produktene og innholdet du har sett på, produkter du har lagt i handlekurven, men ikke har kjøpt, informasjon som sporer kjøpevanene dine, annonser du har sett på eller samhandlet med og potensielle interesser innhentet fra slik nettleseratferd. Basert på informasjonen vi innhenter når du er pålogget, vil vi effektivisere og tilpasse du handler på ved å vise deg produkter i nettbutikken og appen du gjerne vil like, basert på produktene du eller andre lignende kunder har kjøpt, og som er tilgjengelig i butikkene i nærheten av deg, på steder der du kan hente bestillinger. Vi viser deg mer relevante annonser i nettbutikken og appen, samt på tredjepartsnettsteder som publiserer annonsene våre, så sender vi deg e-post om du ønsker å gjennomføre bestillingen for artiklene som ligger i handlekurven og tilpasser markedskommunikasjon til deg. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi bruker informasjonskapsler, informasjon som innhentes via informasjonskapsler og hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler. Cookiebeleid
Du kan selvfølgelig alltid velge å ikke bruke medlemskortet når du kjøper produkter i en av butikkene, nettbutikken eller appen, eller velge å ikke være pålogget Min Hunkemöller-kontoen når du bestiller produkter i nettbutikken eller appen. Da vil du imidlertid ikke ha fordel av medlemskortet i sin helhet, og du mottar ikke Passion Points for slike kjøp.
Administrering av medlemskortet og personopplysninger : I tillegg til å kontakte oss via kontaktinformasjonen under, kan du direkte administrere personverninnstillingene (gi eller trekke tilbake samtykket til å motta markedskommunikasjon) eller endre eller korrigere adresse, e-postadresse, innstillinger og informasjon om størrelse på Min Hunkemöller-konto. Hvis du vil si opp medlemskapet, kan du kontakte oss.
Medlemskap og netthandel med tanke på barn: Du må være 12 år for å kunne bli medlem av Hunkemöller. Hvis du er over 12 år, men under 16 år, kan du fremdeles bli medlem, men du vil ikke motta markedskommunikasjon fra oss og vi vil kun behandle personopplysningene dine når du har kjøpt produkter i en av butikkene, og du kan samle, administrere og løse inn Passion Points og kreditter i butikkene. Du må være 16 år for å kunne handle på nettet. Hvis du er under 16 år, må du ikke handle i nettbutikken eller appen. Vi innhenter ikke bevisst personopplysninger fra barn under 12 år. Hvis du er forelder eller foresatt og har grunn til å tro at barnet ditt under 12 år har oppgitt personopplysninger til oss, kan du sende en e-post på kontaktinformasjonen under eller til vårt datavernombud (DPO) på Privacy@hunkemoller.com, så vil vi prøve å slette informasjonen fra databasene Privacy@hunkemoller.com.
Hente nettbestillinger eller returnere produkter kjøpt på nettet i en av butikkene: For å gjøre netthandel eller returnering av produkter enda enklere for deg, tilbyr vi muligheten til å hente nettbestillinger eller returnere artikler kjøpt på nett i butikkene våre. Når du returnerer (deler av) en bestilling i butikk, må du vise frem kvittering eller returskjema. Medarbeiderne våre behandler returen og gir deg et kredittskjema som bevis på returneringen og de gjenværende artiklene du beholder. Hvis du kjøper produkter gjennom nettbutikken eller appen, kan du velge å hente dem i en av butikkene våre. Når du henter bestillingen, ber vi om å få se e-posten med ordrebekreftelse som bevis på at du har gjennomført bestillingen. Hvis en tredjeperson henter bestillingen for deg, kan vi be denne personen om å vise en kopi av legitimasjonen din for å sikre at pakken leveres til riktig person. Vi kopierer eller innhenter ingen identitetsopplysninger fra identitetsdokumentet ditt. Vi registrerer kun navn, ankomst- og hentedato for bestillingen, bestillings- og betalingsinformasjon og eventuelt tilbakemelding fra deg på henteskjemaet du må signere når du henter et produkt i en av butikkene våre. Det signerte henteskjemaet vil bli oppbevart i seks måneder
2.1.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
For å kunne gi deg alle fordelene av medlemskortet og muligheten til å dra nytte av en mer personlig handleopplevelse tilpasset dine interesser, preferanser, ønsker og ting du kanskje liker, innhenter og bruker vi følgende personopplysninger om deg, avhengig av hvorvidt du har aktivert medlemskortet (hvis du enda ikke har aktivert Min Hunkemöller-kontoen, behandler vi kun informasjon du har oppgitt i butikk da du registrerte deg og informasjon om kjøpene dine for å kunne gi og administrere Passion Points), oppgitt all registreringsinformasjon for Min Hunkemöller-kontoen og samhandlingen din med oss::
-
- (Fullt) Navn
- Fødselsdato
- Fullstendig (hjemsteds-) adresse (fakturering) adres (facturering)
- Postadresse (levering)
- E-postadresse
- Medlemskortnummer
- Telefonnummer
- Kjønn
- Utestående og innløste Passion Points
- Kredittsaldo og innløst kreditt
- · Dine kjøpte produkter i butikken og online, og deres størrelse, farge, pris og andre produktdetaljer
- · Hvor du kjøpte produktene, slik som hvilken butikk
- · Tidspunkt og dato for kjøpene
- Returnerte produkter, datoen for da du oppga at du ønsket å returnere produkter, dato for returnering av produkter.
- Størrelser (størrelse på BH, undertøy og klær)
- Sexy Shape(s)
- Favourite Fit(s)
- Om du ga samtykke til å motta markedsføringskommunikasjon, via hvilken kanal (nett, butikk, app) og dato og klokkeslett.
- Betalingsinformasjon: bankkontonummer, bank- eller kredittkortnummer, klokkeslett og dato for betaling. Vi lagrer ingen bankkonto- eller kredittkortnumre (med mindre du har gitt samtykke, da lagrer vi dette kryptert slik at du ikke må fylle ut denne informasjonen ved neste kjøp) når transaksjonen har gått gjennom. Vi deler kun personopplysninger med kredittkortselskaper og andre betalingsleverandører for betaling av transaksjonen.
- Hvis du valgte å betale bestillingen din etter levering og om tredjeparten du valgte, godtok deg som debitor. Disse tredjepartene vil kontrollere kredittverdigheten din og sjekke for svindel. Vi mottar ikke de faktiske kreditt- og svindelskontrollene, men får opplyst om bestillingen kan fullføres.
- Hvis du har likt oss, delt innleggene våre på sosiale medier som Facebook eller Instagram, får du ekstra Passion Points for slike handlinger.
-
- Kjøpte produktkategorier.
- Ved besøk av i nettbutikken eller appen: IP-adresse, klokkeslett og dato for besøket..
- Ved kjøp av produkter i nettbutikken eller appen:
- Leveringsadresse: leveringsadressen vil bli delt med de eksterne leveringspartnerne våre, som leverer artikler til leveringsadresseno Leveringsadresse: leveringsadressen vil bli delt med de eksterne leveringspartnerne våre, som leverer artikler til leveringsadressen.
- Fakturaadresse
- Betalingsinformasjon (se under betalingsinformasjon hvis du vil ha mer informasjon). Nettbetalingen behandles av en tredjeparts leverandør av betalingstjenester, Adyen N.V.
- Personlig merknad (valgfritt ved kjøp av gave)
- Sporingsnummer
- Hentested hvis du velger å hente bestillingen i en butikk.
- Hvis du har godkjent informasjonskapsler i nettbutikken eller appen og er logget på Min Hunkemöller-kontoen, informasjon innhentet via informasjonskapsler i nettbutikken du har samtykket til, for eksempel viste nettsider, produkter du har vist interesse for ved å klikke på, vise eller legge produktet i handlekurven eller ved å klikke på en annonse. Hvis du vil ha mer informasjon om informasjonskapsler, hvilken informasjon vi innhenter via informasjonskapsler og hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler">Cookiebeleid .
- Kundesegmentet som passer til dine handlevaner på nett og i butikk, demografisk gruppe, preferanser, produkter du har sett på eller vist interesse for og informasjon om størrelse.
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager
- Anmeldelser du har gitt på produkter på nettstedet.
Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker hvis du besøker en butikk og kjøper produkter, bruker nettbutikken og legger inn bestillinger (uten konto), bruker appen eller deltar på arrangementer, kan du se relevante avsnitt i denne personvernerklæringen.
2.1.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Når du blir medlem, bruker vi personopplysninger til følgende formål:
- Gi deg Passion Points basert på kjøp og “liker” på sosiale medier, administrering av Passion Points og innløsing av Passion Points og kreditter.
- Gi deg Passion Points eller andre overraskelser på bursdagen din.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta markedskommunikasjon som nyhetsbrev og pushvarslinger via appen, bruker vi kontaktinformasjonen din til å sende ut markedskommunikasjon.
- or å gi persontilpassede og mer relevante tilbud, rabatter, invitasjoner, forslag på nett og i butikk og anbefalinger tilpasset deg basert på personopplysninger innhentet i butikk, nettbutikken eller appen, inkludert kjøp, steder du har kjøpt produkter, for eksempel hvilken butikk, informasjon om størrelse, Sexy Shapes, Favourite Fits, fødselsdato, Passion Points og kredittsaldo, viste produkter og annonser, produkter i handlekurven på nettet eller annonser du har samhandlet med.
- Hvis du har gitt samtykke: for å vise relevante annonser på sosiale medier, som Facebook og Instagram, eller på tredjeparts nettsteder, som søkemotorer, eller tredjeparts annonser som kan vises på andre tredjeparts nettsteder du besøker.
- Kontakte deg med viktig informasjon om medlemskort, Passion Points og kreditter eller kjøp, inkludert ordrebekreftelse.
- For å behandle kjøp, bestillinger, betalinger, returer og inkasso.
- For å behandle Min Hunkemöller-kontoen du bruker som medlem.
- For å gi deg funksjonalitetene til Min Hunkemöller-kontoen din, slik at du kan beholde ønskelister, foreta bestillinger enklere og raskere og foreta lignende bestillinger som de du har utført tidligere.
- For å tilby bedre kundestøtte og behandle og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager på en effektiv måte
- For å sikre Min Hunkemöller-kontoen din og systemene våre
- For å analysere bruken av medlemskort, kjøpte produkter, brukte tjenester og forlatte handlekurver i nettbutikken, slik at vi generelt kan forbedre og optimalisere produkter og tjenester, inkludert tilbud i butikk og på nett.
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere svindel eller tyveri.
- For å overholde juridiske forpliktelser, rettskjennelser eller utøve eller forsvare juridiske krav.
2.1.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger.
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt i henhold til et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi beror oss til et av følgende juridiske grunnlag for behandling av medlemsopplysninger:
- Samtykke
- Hvis du gir ditt samtykke, bruker vi kontaktinformasjonen din til å sende markedskommunikasjon eller vise relevante annonser på sosiale medieplattformer du bruker, for eksempel Facebook eller Instagram.
- Hvis du godtar bruk av informasjonskapsler, innhenter vi også informasjon om nettleseratferd og kjøpsvaner for å fastslå interessene dine og ting du kanskje liker, og kobler denne innhentede informasjonen til Min Hunkemöller-kontoen hvis du er pålogget. Hvis du vil ha mer informasjon om informasjonskapsler, hvilken informasjon vi innhenter via informasjonskapsler og hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
Du kan når som helst trekke tilbake samtykket til å motta markedskommunikasjon nederst i alle nyhetsbrev du mottar, ved å kontakte oss eller under profilinformasjonen hvis du har en Min Hunkemöller-konto. Se erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha informasjon om hvordan du trekker tilbake samtykket for informasjonskapsler. Tilbaketrekking av samtykke vil ikke påvirke lovligheten for bruk av personopplysninger før tilbaketrekkingen.
- Utførelse av en kontrakt med deg
- Hvis du er medlem, behandler vi også personopplysninger for inngåelse og utførelse av en kontrakt med deg, som innebærer å gjennomføre medlemsprogrammet og gi deg fordelene av dette. Slik kan vi belønne deg med Passion Points, administrere Passion Points, løse inn Passion Points og kreditter, gi deg overraskelser når du har bursdag, gi deg muligheten til å delta på eksklusive medlemsarrangementer og behandle kjøp i butikk og på nett. Vi trenger personopplysninger for å gjennomføre medlemsprogrammet og håndtere kjøp og retur. Hvis du ikke aktiverer medlemskortet eller fullfører registreringen i sin helhet, kan du ikke løse inn eller samle Passion Points. Se vilkår og betingelser for medlemskortet her hvis du vil ha mer informasjon.
- For å gi deg funksjonene til Min Hunkemöller-kontoen.
- Juridisk forpliktelse
Vi behandler dine personopplysninger om nødvendig for å oppfylle en av våre juridiske forpliktelser.- o Vi er forpliktet til å behandle dine opplysninger for å overholde regnskapskravene.
- o Vi er også forpliktet til å beholde kvitteringer og refusjoner for å overholde skattemessige forpliktelser om minimumsoppbevaring.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller utlevere personopplysninger basert på rettskjennelser eller ordre fra offentlige myndigheter.
- · Legitime interesser
Vi behandler dine personopplysninger etter behov for å oppnå våre legitime interesser:- Hos Hunkemöller liker vi å bli kjent med våre verdsatte medlemmer, deres preferanser, interesser og ting de måtte like, og plassere dem i spesifikke kundegruppegrupper basert på informasjonen som er innhentet eller analysert fra deres personopplysninger, inkludert kjøps- og surfeatferd, innkjøpsvaner, demografi og andre personlige data som beskrevet under «hvilke personopplysninger samler vi inn». Dette gjør at vi kan forbedre virksomheten vår ved å finne nye måter å gi deg en mer personlig og sømløs shoppingopplevelse og øke kundetilfredsheten, for eksempel ved å anbefale produkter som passer bedre for deg for å hjelpe deg med å velge de riktige produktene du vil like å ha på deg og å gjøre shopping mer effektivt.
- Sende deg melding innen en time, hvis du er pålogget, om du ønsker å gjennomføre bestillingen for produktene du har lagt til og forlatt i handlekurven i nettbutikken etter at du har lukket nettbutikken eller appen, for å kunne administrere varelageret, øke kundetilfredsheten ved å minne deg på (tilbuds) produkter du fremdeles kan kjøpe, og forbedre virksomheten.
- Redusere forretningsrisiko ved å avsløre og redusere kreditt- og svindelrisiko og bekrefte identiteten din.
- Vurdere og forbedre kvaliteten på produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester for å forbedre virksomheten.
- Beskytte bedriften mot ulovlige aktiviteter ved å iverksette sikkerhetstiltak.
2.1.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi kan innhente personopplysningene dine direkte fra deg, for eksempel når du registrerer eller aktiverer medlemskortet ditt, oppretter en Min Hunkemöller-konto, besøker nettbutikken vår, bruker appen vår, bestiller, foretar kjøp i butikken, stiller spørsmål eller gir tilbakemelding. Vi kan også motta dine personopplysninger fra tredjeparter, for eksempel informasjonskapselleverandørene som er oppført i vår Cookie Policy, lojalitetstjenester vi bruker for å sikre at du kan lagre og løse inn Passion Points og kreditter, Facebook hvis du har brukt Facebook-kontoen din til å logge inn til nettstedet vårt, logistikktjenester vi bruker for å håndtere nettbestillinger og -returer, pakkeleveringsfirmaet vi bruker for å sende pakken din, og betalingstjenesteleverandøren Adyen NV.
2.1.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Hvis du er medlem, beholder vi informasjonen så lenge du fremdeles er aktivt medlem, eller så lenge det kreves for at vi skal kunne levere relevante produkter eller tjenester til deg. Hvis du er inaktiv som medlem og ikke bruker medlemskortet i løpet av seks (6) måneder, sender vi en e-post og spør om du fremdeles ønsker å være medlem. Dersom du likevel forblir inaktiv, sier vi opp medlemskapet og Min Hunkemöller-konto og sletter personopplysningene knyttet til medlemskapet. Vi er pålagt å oppbevare kvitteringer og refunderinger for å overholde skattemessige minstekrav om oppbevaring. Se erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha mer informasjon om hvor lenge informasjonskapsler er gyldige.
Under enkelte omstendigheter, for eksempel for å overholde juridiske eller forskriftsmessige (regnskaps- og skattemessige) minstekrav om oppbevaring, løse tvister, forhindre svindel og misbruk eller håndheve vilkår og betingelser, kan vi beholde personopplysninger etter at medlemskapet har blitt kansellert eller vi ikke lengre leverer produkter og tjenester til deg.
2.2 Hvis du bruker nettbutikken og legger inn en bestilling uten konto
Du kan besøke og handle i nettbutikken uten konto. Da vil vi behandle personopplysninger knyttet til besøket i nettbutikken eller appen. Hvis du legger inn en bestilling, behandler vi også personopplysninger for å sikre at bestillingen blir behandlet på riktig måte. Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker når du besøker en butikk og kjøper produkter, blir medlem, bruker appen eller deltar på arrangementer, premier og konkurranser, kan du se relevante avsnitt i denne personvernerklæringen.
- Målretting mot deg ved hjelp av informasjonskapsler: Hvis du har samtykket i bruk av informasjonskapsler via informasjonskapselfanen i vår nettbutikk, vil annonseinformasjonskapslene fra tredjeparter vi benytter tillate disse tredjepartene og oss å gjenkjenne enheten din og spore nettlesingsatferden i vår nettbutikk og tredjeparts nettsteder, noe som gir tilpassede annonser på nettet (for nærmere informasjon, se Avsnitt 3 i denne Personvernerklæringen).
- Hente nettbestillinger eller returnere produkter kjøpt på nettet i en av butikkene: For å gjøre netthandel eller returnering av produkter enda enklere for deg, tilbyr vi muligheten til å hente nettbestillinger eller returnere artikler kjøpt på nett i butikkene våre. Når du returnerer (deler av) en bestilling i butikk, må du vise frem kvittering eller returskjema. Medarbeiderne våre behandler returen og gir deg et kredittskjema som bevis på returneringen og de gjenværende artiklene du beholder. Hvis du kjøper produkter gjennom nettbutikken eller appen, kan du velge å hente dem i en av butikkene våre. Når du henter bestillingen, ber vi om å se e-posten med ordrebekreftelse som bevis på at du har gjennomført bestillingen. Hvis noen andre henter bestillingen, kan vi be denne personen om å vise en kopi av legitimasjonen din for å sikre at pakken leveres til riktig person. Vi kopierer eller innhenter ingen identitetsopplysninger fra identitetsdokumentet ditt. Vi registrerer kun navn, ankomst- og hentedato for bestillingen, bestillings- og betalingsinformasjon og eventuell tilbakemelding fra deg på henteskjemaet du må signere når du henter et produkt i en av butikkene våre. Det signerte henteskjemaet vil bli oppbevart i seks måneder.
2.2.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Hvis du foretar en bestilling uten å være medlem eller uten en Min Hunkemöller-konto, beholder vi opplysningene dine så lenge det er nødvendig for at vi skal kunne levere de relevante produktene eller tjenestene til deg. Etter at bestillingen har blitt behandlet, er vi pålagt å beholde personopplysningene dine, inkludert kjøpte produkter, for å overholde skattemessige forpliktelser.
Hvis du tillater push-varsler i nettleseren din, vil vi lagre de personlige dataene dine i 2 år. Hvis du skriver en produktanmeldelse på nettstedet, beholder vi personopplysningene dine i en periode på 18 måneder, med mindre du ber om at vi fjerner anmeldelsen tidligere.
Les erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha mer informasjon om hvor lenge informasjonskapsler er gyldig.
Under enkelte omstendigheter, for eksempel for å overholde juridiske eller forskriftsmessige (skattemessige) minstekrav om oppbevaring, løse tvister, forhindre svindel og misbruk eller håndheve vilkår og betingelser, kan vi beholde personopplysninger etter at vi har levert produktene og tjenestene til deg.
2.3 Hvis du foretar en bestilling via appen
Du kan velge å laste ned og bruke appen vår, også uten en Min Hunkemöller-konto. Appen vår tilbyr forskjellige funksjoner som du også kan bruke uten å registrere deg, for eksempel muligheten til å se produktene våre, skanne produktinformasjon i butikkene våre og lete etter en butikk som er nærmest deg. Vi behandler bare geolokaliseringen din for dette formålet hvis du ga ditt samtykke til dette i appen vår. Du vil bare kunne legge inn bestillinger via appen hvis du har eller oppretter en Min Hunkemöller-konto og blir medlem. Hvis du ikke ønsker å bli medlem, kan du legge inn en bestilling via mobilnettstedet vårt som gjest. For å laste ned og bruke appen vår, trenger vi detaljer om smarttelefonen eller nettbrettet ditt (IP-adressen din og enhetens MAC-adresse, modell og operativsystem). For mer informasjon om personopplysningene vi samler inn og bruker hvis du besøker butikkene våre og kjøper produkter eller blir medlem, eller blir med på arrangementer, premier og konkurranser, se de relevante avsnittene i denne personvernerklæringen.
- Målretting ved hjelp av informasjonskapsler: Hvis du har gitt samtykke til bruk av informasjonskapsler via appen, kan vi spore hvordan du bruker appen. Det inkluderer innhold du har sett på, produkter du har lagt i handlekurven men ikke kjøpt, spore handlevaner, kampanjer i appen du har sett eller samhandlet med og potensielle interesser innhentet fra slik bruk av appen og kjøpsatferd. Basert på slike opplysninger kan vi gjøre bruken av appen og handel fra appen mer effektiv og tilpasset deg ved å vise produkter du kanskje også vil like, basert på produkter andre kunder har kjøpt, produktene som er tilgjengelig i butikkene som ligger i nærheten av deg, steder der du kan hente bestillinger, tilby kuponger i appen og vise mer relevante annonser i appen. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi bruker informasjonskapsler, informasjon som innhentes via informasjonskapsler, hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, og hvordan du kan trekke tilbake samtykket til informasjonskapsler, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
2.3.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Hvis du bruker appen, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
- IP-adresse
- Enhetens MAC-adresse
- Enhetens modell og operativsystem
- Hvis du har godkjent informasjonskapsler i appen: informasjon innhentet via tredjeparts informasjonskapsler, for eksempel produkter har vist interesse for ved å se på produktet eller legge det i handlekurven. Hvis du vil ha mer informasjon om informasjonskapsler, hvilken informasjon vi innhenter via informasjonskapsler og hvordan Hunkemöller bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
- Om du vil motta push-meldinger knyttet til bestillingene dine, nyheter arrangementer, kampanjer og annen markedskommunikasjon.
- Meldinger i innboksen i appen som vi sender som pushvarslinger.
- Dersom du har abonnert på nyhetsbrev via e-post eller annen kontaktinformasjon du har oppgitt.
- Den geografiske posisjonen din for å vise hvilke butikker som ligger nærmest deg, og for å sende deg pushvarslinger med markedskommunikasjon når du er i nærheten av (innenfor omtrent 100 meter) én av våre butikker. Vi behandler også antall ganger du har vært i nærheten av en av butikkene for å måle den samlede effektiviteten til reklamekampanjene.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse i appen: e-postadresse, IP-adresse, enhetsinformasjon og unik identifikator fra Yotpo (tredjeparts tjeneste).
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- • Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker i forbindelse med medlemskap og Min Hunkemöller-kontoen din, samt bestilling via appen, kan du se avsnittet hvis du blir medlem (i butikk og på nettet) av Hunkemöller.
2.3.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Når du bruker appen, bruker vi personopplysninger til følgende formål:
- Levere appens funksjonaliteter: opprette konto, oppdatere kontoen din, legge inn bestilling, lagre størrelser, Sexy Shapes og Favourite Fits.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta pushvarslinger for markedskommunikasjon: for å sende slik markedskommunikasjon til innboksen i appen via pushvarslinger.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta markedskommunikasjon fra oss, vil slik informasjon bli tilpasset deg.
- For å tilby bedre kundestøtte og behandle og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager på en effektiv måte.
- Hvis du har gitt samtykke til at vi kan få tilgang til enhetens posisjon: for å sende pushvarslinger basert på når du befinner deg i nærheten (innenfor omtrent 100 meter) av en Hunkemöller-butikk, og for å vise deg nærmeste butikk. Vi bruker også antall ganger du har vært i nærheten av en av butikkene til å måte effektiviteten av reklamekampanjer og tilbud. Avhengig av enhetens operativsystem og dets versjon, kan du velge om og når vi har tilgang til posisjonen din.
- For å sikre bruken av appen og dataene dine som er lagret i appen, og i systemene våre.
- For å analysere bruken av appen, for eksempel brukte funksjonaliteter, produkter og innhold du har sett på og forlatte handlekurver, slik at vi kan forbedre og optimalisere produkter og tjenester, inkludert nettbutikken generelt.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse i appen: for å samle inn anmeldelser og vise dem på nettstedet, for å analysere disse og å forbedre produktene, autentisitet og svindel og autentisering av verter.
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere svindel eller tyveri.
- For å overholde juridiske forpliktelser, rettskjennelser eller utøve eller forsvare juridiske krav.
- Hvis du vil ha informasjon om hvorfor vi innhenter og bruker personopplysninger i forbindelse med medlemskap og Min Hunkemöller-kontoen din, kan du se avsnittet hvis du blir medlem (i butikk og på nettet) av Hunkemöller.
2.3.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi benytter en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger knyttet til bruk av appen:
- Samtykke
- vis du samtykker, bruker vi kontaktinformasjonen din til å sende markedskommunikasjon.
- Sende pushvarslinger, inkludert markedsføringsrelaterte varslinger, hvis du har gitt samtykke til å motta slike varslinger.
- Bruk av din geografiske posisjon for å vise deg de nærmeste butikkene og sende pushvarslinger basert på den geografiske posisjonen når du er i nærheten (innenfor omtrent 100 meter) av en av butikkene.
- Hvis du samtykker til bruk av informasjonskapsler, innhenter vi også informasjon om bruk av appen og handlevaner for å fastslå interessene dine og ting du kanskje vil like. Hvis du vil ha mer informasjon om informasjonskapsler, hvilken informasjon vi innhenter via informasjonskapsler og hvordan vi bruker slik informasjon, kan du lese erklæringen om informasjonskapsler.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på nettstedet, publiserer vi kun slike anmeldelser med samtykke fra deg.
Du kan trekke tilbake samtykket til å motta markedskommunikasjon nederst i alle nyhetsbrev du mottar, ved å kontakte oss eller under profilinformasjonen hvis du har en Min Hunkemsöller-konto. Se erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha informasjon om hvordan du trekker tilbake samtykket for informasjonskapsler. Tilbaketrekking av samtykke vil ikke påvirke lovligheten for bruk av personopplysninger før tilbaketrekkingen.
- Utførelse av en kontrakt med deg
- Vi behandler også personopplysninger for inngåelse og utførelse av en kontrakt med deg, som innebærer å levere appens funksjonaliteter. Hvis du ikke oppretter en Min Hunkemöller-konto, kan du ikke utnytte funksjonalitetene den tilbyr.
- Juridisk forpliktelse
Vi behandler personopplysninger hvis det kreves for å overholde våre juridiske forpliktelser.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller utlevere personopplysninger basert på rettskjennelser eller ordre fra offentlige myndigheter.
- Rettmessige interesser
Vi behandler personopplysninger etter behov for å ivareta våre rettmessige interesser:
- Hos Hunkemöller liker vi å bli kjent med våre verdsatte medlemmer, deres preferanser, interesser og ting de kanskje liker, og dele dem inn i spesifikke kundegrupper basert på informasjon eller analyse av personopplysninger, inkludert kjøps- og nettleseratferd i appen, kjøpsvaner, demografi og andre personopplysninger som beskrevet under «Hvilke personopplysninger innhenter vi?». Dette gir oss muligheten til å forbedre virksomheten ved å finne nye måter å tilby en mer personlig og sømløs handleopplevelse og øke kundetilfredsheten, som for eksempel anbefaling av produkter som kan passe bedre for deg eller hjelpe deg med å velge de rette produktene du vil elske å bruke, og gjøre handelen mer effektiv.
- Redusere forretningsrisiko ved å avsløre og redusere kreditt- og svindelrisiko og bekrefte identiteten din.
- Vurdere og forbedre kvaliteten på produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester for å forbedre virksomheten.
- Beskytte bedriften mot ulovlige aktiviteter ved å iverksette sikkerhetstiltak.
2.3.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi innhenter personopplysninger direkte fra deg eller gjennom din bruk av appen og informasjon du oppgir i appen, hvis du gir tilgang til posisjonen din eller når du stiller spørsmål eller legger inn forespørsler.
2.3.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Appen i seg selv lagrer ingen personopplysninger. Appen har kun tilgang til personopplysningene som er lagret i leverandørens systemer. Se hvem har tilgang til personopplysninger hvis du vil ha mer informasjon om leverandører. Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Personopplysninger som innhentes av appen blir lagret i to år. Les erklæringen om informasjonskapsler hvis du vil ha mer informasjon om hvor lenge informasjonskapsler er gyldig. Hvis du skriver en produktanmeldelse i appen, beholder vi personopplysningene dine i en periode på 18 måneder, med mindre du ber om at vi fjerner anmeldelsen tidligere.
2.4 Hvis du besøker butikkene våre, inkludert overvåkingskamera, og hvis du bruker butikkens Wi-Fi
Du kan selvfølgelig besøke og handle i butikkene våre. Hos Hunkemöller syns vi det er svært viktig at du får en fantastisk kjøpsopplevelse i butikken og en utmerket kundeservice. Våre medarbeidere har fått opplæring og er stolte av å kunne gi deg råd om produkter og det som passer deg best. De kan også gi informasjon om og registrere medlemskort, skanne medlemskort og gi deg muligheten til å samle Passion Points. Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker hvis du besøker butikkene og er medlem, og den sømløse kjøpsopplevelsen ved netthandel og butikkhandel, kan du se Hvis du blir medlem.
Bruk av butikkens Wi-Fi: Vi tilbyr også gratis Wi-Fi i noen av butikkene våre, slik at du enkelt kan holde kontakten, slå opp informasjon eller dele opplevelsen din på sosiale medier. Etter den første gangen du bruker butikkens Wi-Fi, blir du automatisk koblet til vårt Wi-Fi-nettverk når du kommer tilbake til butikken, slik at du ikke trenger å kjøre hele prosessen igjen. Vår butikk Wi-Fi er levert av SoWifi.
Overvåkingskamera: Det er kameraovervåking i butikkene våre for å beskytte oss og våre verdsatte kunder mot tyveri og sikre sikkerheten til våre kunder og kolleger. Hvis du besøker butikkene våre, vil du bli informert om tilstedeværelsen av overvåkingskameraer via godt synlige skilt. Når det er en alvorlig hendelse, slik som tyveri, vil vi levere relevante opptak fra kameraovervåkingen til kompetente myndigheter, for eksempel politiet.
3D-kroppsskanner: for å hjelpe deg med å finne den beste passformen, er det en skanner tilgjengelig i prøverommene i et begrenset antall butikker. Du kan bruke disse skannerne til å ta målene dine hvis du ønsker det. Siden vi tar personvernet ditt veldig alvorlig, begynner skannerne bare å skanne hvis du indikerer det på skjermen, og skannerne lagrer ikke, skriver ikke ut eller tillater oss å samle foto- eller videomateriale. De tar bare målingene dine og skriver ut disse målene for din fremtidige referanse. Hvis du velger det, kan du også sende disse målene på e-post til deg selv eller andre. Disse e-postene blir umiddelbart slettet fra skanneren og systemene våre når du sender e-posten.
Overvåkningskamera:Butikkene er videoovervåket for å beskytte oss og våre kunder mot tyveri og for å ivareta sikkerheten til kundene og medarbeiderne våre. Hvis du besøker butikkene, blir du informert om at de inneholder overvåkningskameraer med godt synlige skilt. Hvis det forekommer en alvorlig hendelse, for eksempel tyveri, overleverer vi aktuelle opptak av videoovervåkningen til relevante myndigheter, for eksempel politiet.
3D-kroppskanner: for å hjelpe deg å finne den beste passformen, finnes den en skanner i prøverommene til et begrenset antall butikken. Du kan bruke disse skannerne til å ta mål hvis du ønsker det. Ettersom vi mener personvern er svært viktig, vil ikke disse skannerne begynne å skanne før du indikerer det på skjermen. I tillegg vil ikke skannerne lagre, skrive ut eller gi tillatelse til å hente ut bilde- eller videomateriale. De tar kun mål og skriver ut de målene til fremtidig referanse. Hvis du ønsker det, kan du også få sendt målene på e-post til deg selv eller noen andre. Disse e-postene slettes med en gang fra skanneren og systemene når e-posten blir sendt.
Wi-Fi og Bluetooth-signalmottakere: noen av butikkene våre har en eller flere signalmottakere plassert inne i butikken. Hvis Wi-Fi og/eller Bluetooth er slått på, på enheten din (smarttelefoner eller nettbrett) sender enheten Wi-Fi- og Bluetooth-signaler og kan motta slike signaler fra signalmottakerene. Basert på signalstyrker kan disse signalene brukes til å spore posisjonen din i butikken med en nøyaktighet på 20 centimeter. Hvis du har lastet ned appen vår, gitt tillatelse til å dele posisjonen din og har slått på Bluetooth, kan vi se om og når du har besøkt oss.
2.4.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Hvis du besøker eller handler i butikkene, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
- Hvis du kjøper produkter: kryptert bankkonto- eller kredittkortnummer, debetkortnummer og klokkeslett og dato for betalingen, kjøpte produkter og kvitteringen.
- Hvis du henter produkter bestilt på nettet: navn, dato eller ankomst for bestillingen, når du hentet bestillingen fra butikken, bestillingsinformasjon og betalingsinformasjon.
- E-postadresse, hvis du vil motta kvitteringer per e-post eller angi til medarbeiderne våre at du ønsker å motta markedskommunikasjon fra oss via e-post eller andre kanaler.
- Hvis du returnerer produkter: for å kunne behandle returen, har personalet tilgang til bestillingsinformasjonen hvis du bestilte produktene på nettet. Vi behandler også returinformasjonen, det vil si dato og klokkeslett for returnering, tilbakebetalinger du mottar, artikler du har returnert og artikler du beholder (hvis aktuelt.)
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- Videoovervåkning.
- Hvis du bruker butikkenes Wi-Fi-nettverk: vi innhenter MAC-adresse, brukeragent, dato og klokkeslett for ditt nærvær og nettleserspråk. Hvis du logger på med Facebook, behandler vi bruker-ID, navn, fødselsdato, e-post, by, kjønn og token for brukertilgang. Hvis du logger på med Twitter/Instagram, behandler vi bruker-ID, brukernavn, navn og token for brukertilgang. Hvis du logger på med LinkedIn-profil, behandler vi bruker-ID, profilnavn, navn, e-postadresse og token for brukertilgang. Vi tilbyr Wi-Fi-nettverk i alle butikkene våre.
- Hvis du frivillig bruker 3D-kroppsskanneren (tilgjengelig i et begrenset antall butikker), må du opprette en konto for å motta resultatene via e-post. For å kunne registrere deg, trenger vi følgende informasjon: navn, e-postadresse, passord, telefonnummer, vekt, høyde og kjønn. Denne informasjon vil ikke bli lagret.
- Nettvarder: Hvis du har lastet ned appen, gitt tillatelse til å dele posisjon og har slått på Bluetooth, kan vi se om og når du har besøkt oss.
- Hvis du er medlem: aktuelle Passion Points- og kredittsaldo.
- Hvis du vil ha mer informasjon om personopplysningene vi innhenter og bruker i forbindelse med medlemskap og Min Hunkemöller-kontoen din, kan du se avsnittet hvis du blir medlem (i butikk og på nettet) av Hunkemöller.
2.4.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Når du besøker og handler i butikkene, bruker vi personopplysninger til følgende formål:
- For å tilby bedre kundestøtte og behandle og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager på en effektiv måte.
- For å sikre butikkene, ivareta sikkerheten til medarbeiderne og kundene våre og forhindre, begrense eller håndtere hendelser.
- For å sende markedskommunikasjon via e-post eller andre kommunikasjonskanaler, hvis du har gitt samtykke til å motta slik kommunikasjon.
- Hvis du bruker en kroppsskanner: for å gi deg muligheten til å ta egne mål og, hvis du ønsker det, for å skrive ut eller for å tilsendt målene via e-post.
- For å analysere besøk, henting, kjøp og returer i butikkene på aggregert vis for å forbedre og optimalisere produktene, tjenestene og markedsføringen generelt.>
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere tyveri.
- For å overholde juridiske forpliktelser, rettskjennelser eller utøve eller forsvare juridiske krav.
- Hvis du vil ha informasjon hvorfor vi innhenter og bruker personopplysninger i forbindelse med medlemskap eller Min Hunkemöller-kontoen din, kan du lese avsnittet hvis du blir medlem (i butikk og på nettet) av Hunkemöller.
2.4.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi benytter en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger knyttet til besøk i butikkene:
- Samtykke
- Hvis du oppgir samtykke, bruker vi kontaktinformasjonen din til å sende markedskommunikasjon eller vise relevante annonser på sosiale medieplattformer du bruker, for eksempel Facebook eller Instagram.
- Hvis du ønsker det, kan du bruke en kroppsskanner til å ta egne mål og skrive ut eller få tilsendt målene du har tatt ved hjelp av en kroppsskanner på e-post. Disse målene slettes straks etter du har brukt, skrevet ut eller sendt målene per e-post.
Du kan trekke tilbake samtykket til å motta markedskommunikasjon nederst i alle nyhetsbrev du mottar, ved å kontakte oss eller under profilinformasjonen hvis du har en Min Hunkemsöller-konto. Tilbaketrekking av samtykke vil ikke påvirke lovligheten for bruk av personopplysninger før tilbaketrekkingen.>
- Utførelse av en kontrakt med deg
- Vi behandler også personopplysninger for inngåelse og utførelse av en kontrakt med deg, og det innebærer håndtering av kjøp, inkludert henting eller returnering i butikk.
- Juridisk forpliktelse
- Vi behandler personopplysninger hvis det kreves for å overholde en av våre juridiske forpliktelser.
- Vi er pålagt å behandle informasjon om deg for å overholde regnskapsplikt.
- Hvis du vil kreve tilbake MVA på kjøpene dine, må vi behandle personopplysningene dine til dette formålet.
- Vi er også pålagt å oppbevare kvitteringer og tilbakebetalinger for å overholde skattemessige minstekrav om oppbevaring.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller utlevere personopplysninger basert på rettskjennelser eller ordre fra offentlige myndigheter.
- Rettmessige interesser
Vi behandler personopplysninger etter behov for å ivareta våre rettmessige interesser:
- Hos Hunkemöller ønsker vi å bli kjent med kundene våre og deres preferanser, interesser og ting de kanskje vil like. Dette gir medarbeiderne våre muligheten til å gi bedre råd og mer relevante forslag og anbefalinger, slik at vi øker kundetilfredsheten.
- Vurdere og forbedre kvaliteten på produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester for å forbedre virksomheten.
- For å beskytte virksomheten, personalet og kundene mot ulovlige aktiviteter og ivareta sikkerheten deres ved å iverksette sikkerhetstiltak.
2.4.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi innhenter personopplysninger direkte fra deg hvis du besøker butikkene, kobler til Wi-Fi-nettverket, kjøper, henter eller returnerer produkter, løser inn Passion Points eller kreditter som medlem, bruker en kroppsskanner eller når du stiller spørsmål eller foretar forespørsler.
2.4.5 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for.
Kryptert betalingsinformasjon lagres kun lokalt på kassaapparatet i tre måneder. Ved henting (klikk og hent) av nettbestillinger og returer, har personalet kun tilgang til personopplysninger i bestillingens retur- eller henteperiode. Etter denne perioden er ikke bestillingen lenger synlig for personalet. Signerte henteskjemaer blir oppbevart i seks måneder.
Vi beholder brukerinformasjon om butikkenes Wi-Fi-nettverk i fire år. Videoovervåkning lagres i ti dager og slettes etter dette. Posisjonsdata fra nettvarder lagres i maksimalt to år for å kunne sammenligne markedsføringskampanjer mot fjoråret. Data fra kroppsskannere blir ikke lagret og brukes kun til å sende deg informasjon.
2.5 Hvis du deltar i arrangementer eller konkurranser organisert av Hunkemöller
Vi elsker å gjøre noe ekstra for Kundene våre og å gi deg muligheten til å glede deg over shoppingarrangementer, delta i konkurranser for å få tilgang til eksklusive arrangementer og vinne flotte premier. Hvis du deltar i et arrangement, premietrekning eller konkurranse som vi arrangerer for våre kunder, synes vi det er viktig å beskytte personvernet ditt og bare samle inn informasjonen som er nødvendig for å delta i arrangementet, premietrekningen eller konkurransen og gi premien din hvis du vinner. Vi har forskjellige vinnerkonkurranser og premietrekninger på våre sosiale mediekanaler og blogg, via appen, og hvis du anmelder eller tester produktene våre. Spesifikke tilleggsvilkår gjelder for hver premietrekning eller konkurranse. Les disse tilleggsvilkårene for mer informasjon om reglene for hvordan du kan delta og vinne. Du må være minst 16 år for å kunne delta i trekninger og konkurranser i arrangement og private.
2.5.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Hvis du deler innlegg på sosiale medier med oss eller laster opp bilde eller video på nettstedet, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
- · (fullt) Navn
- · E-postadresse
- · Hjemmeadresse
- · Medlemskortnummer (hvis aktuelt)
2.5.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Hvis du deltar i våre arrangementer, premietrekninger eller konkurranser, bruker vi dine personopplysninger for følgende formål:
- · For å tillate deg og å sjekke om du er kvalifisert til å delta i et arrangement, premietrekning eller konkurranse. For å kommunisere med deg når du deltar på våre arrangementer, premietrekninger og konkurranser.
- · For å gi deg premien din, hvis du vinner.
- · · For å analysere og evaluere på generelt grunnlag deltakelse i arrangementer, premietrekninger og konkurranser og forbedre dem, slik at kundene våre får enda større glede av slike arrangementer, premietrekninger og konkurranser. Vi bruker ikke dine personopplysninger som er innhentet i forbindelse med arrangementer, premietrekninger eller konkurranser til andre formål, inkludert for ikke å berike andre personlige data som er samlet inn fra deg.
2.5.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi benytter en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger knyttet til innlegg, bilde eller video på sosiale medier du har delt med oss:
- · Utføre en kontrakt med deg
- o Hvis du deltar i et arrangement, premietrekning eller konkurranse, behandler vi dine personopplysninger for å inngå og gjennomføre en kontrakt med deg, nemlig for å tillate deg å delta i arrangementet, premietrekningen eller konkurransen og gir deg en mulighet til å vinne, bestemme om du har vunnet, og gi deg premien du har vunnet. Hvis du ikke oppgir de nødvendige personopplysningene, vil du ikke kunne delta i arrangementer, premietrekninger eller konkurranser og vinne premier.
2.5.4 Hvordan fikk vi tak i dine personopplysninger?
Vi får dine personopplysninger direkte fra deg når du deltar i arrangementer, premietrekninger eller vinner konkurranser.
2.5.5 Hvor lenge oppbevarer vi personopplysningene dine?
Vi vil ikke lagre dine personopplysninger lenger enn nødvendig i forhold til formålet som opplysningene behandles for, med maksimalt 2 måneder etter avslutningen av arrangementet, premietrekningen eller konkurransen du deltok i..
2.6 Hvis du deltar på arrangementer eller konkurranser arrangert av Hunkemöller
Vi liker å gjøre noe ekstra for kundene våre, så vi gir deg muligheten til å benytte deg av shoppingarrangementer, delta i konkurranser for å få tilgang til eksklusive arrangementer og vinne flotte premier. Hvis du deltar på arrangementer, premietrekninger eller konkurranser vi arrangerer for kundene, er det viktig for oss å beskytte personvernet ditt og kun innhente informasjon som er nødvendig for deltakelse på arrangementene, premietrekningene eller konkurransene og levere premier hvis du vinner en premie. Vi arrangerer ulike konkurranser og premietrekninger på bloggen og de sosiale mediekanalene våre, samt via appen og hvis du anmelder eller tester produktene våre. Ytterligere spesifikke vilkår og betingelser gjelder for hver premietrekning eller konkurranse. Du kan lese disse spesifikke vilkårene og betingelsene hvis du vil ha mer informasjon om reglene for hvordan du kan delta og vinne. Du må være minst 16 år gammel for å kunne delta på arrangementer og premietrekninger og konkurranser.
2.6.1 Hvilke personopplysninger samler vi?
Hvis du deltar på arrangementer, premietrekning eller konkurranser, behandler vi følgende personopplysninger:
- · (Fullr) Navn
- · Tittel og funksjon
- · Bedriftsnavn og annen informasjon om leverandøren eller forretningspartneren du representerer
- · Arbeidsadresse
- · Signatur (hvis aktuelt)
- · Hvis du besøkte et av våre lokaler: dato og klokkeslett for besøket og kameraovervåkings-opptak, av sikkerhetsmessige grunner. Hvis du besøker lageret vårt, kan vi også se etter tyveri.
2.6.2 Hvorfor samler vi disse personopplysningene?
Vi bruker dine personopplysninger for følgende formål:
- · For å inngå, administrere og utføre en avtale med leverandøren eller forretningspartneren du representerer, inkludert fakturering og samlinger.
- · For å utvikle og administrere vårt forhold til leverandøren eller forretningspartneren som du representerer..
- · Håndtering av konflikter og revisjon.
- · · Å overholde en juridisk forpliktelse, en rettskjennelse, eller å utøve eller forsvare juridiske krav.b>
2.6.3 Juridisk behandlingsgrunnlag for bruk av dine personopplysninger
Vi behandler personopplysningene dine bare hvis dette er tillatt i henhold til et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi er avhengige av ett av følgende juridiske grunnlag for behandlingen av dine personopplysninger:
- · Utføre en kontrakt med deg
- Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi betror oss til en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger.
- o Hvis du er eneinnehaver, behandler vi dine personopplysninger for å inngå og gjennomføre en kontrakt med deg. Hvis du ikke oppgir dine personopplysninger og signerer avtalen der det er nødvendig, vil det ikke være mulig å inngå en avtale.
o Vi har også en legitim interesse i å beskytte interessene og sikkerheten til våre kunder og ansatte, og til selskapets eiendeler..
2.6.4 Hvordan fikk vi tak i dine personopplysninger?
Vi innhenter dine persoopplysningene direkte fra deg, fra leverandøren eller forretningspartneren du representerer, eller fra offisielle handelsregistre.
2.6.5 Hvor lenge oppbevarer vi dine personopplysninger?
Vi lagrer ikke dine personopplysninger lenger enn nødvendig i forhold til formålet som opplysningene behandles for. Vi beholder kameraovervåkings-opptak i 10 dager og besøkende informasjon i 2 måneder, og vi beholder avtaler så lenge avtalen er gyldig.
2.7 Hvis du er eller jobber for en leverandør eller forretningspartner
Vi jobber sammen med flere leverandører og forretningspartnere. For leverandører eller forretningspartnere som er enkeltpersonforetak, eller for personer som jobber for en leverandør eller forretningspartner, behandler vi begrensede personopplysninger når du, som representant eller kontaktperson for leverandøren eller forretningspartneren, deltar på et arrangement med oss, handler eller leverer tjenester til oss eller besøker lokalene våre.
2.7.1 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger?
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi betror oss til en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger:
2.7.2 Rettmessige interesser:
- For enkeltpersonforetak behandler vi personopplysninger for inngåelse og utførelse av en kontrakt med foretaket. Hvis du ikke oppgir personopplysninger og signerer de obligatoriske delene av avtalen, er det ikke mulig å inngå en avtale.
- Vi behandler personopplysninger hvis det kreves for å overholde en av våre juridiske forpliktelser.
- Vi kan være pålagt å behandle informasjon om deg for å overholde skattemessige minstekrav om lagring..
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller utlevere personopplysninger basert på rettskjennelser eller ordre fra offentlige myndigheter.
- Vi behandler personopplysninger etter behov for å oppnå våre rettmessige interesser.
- Vi har rettmessige interesser for å utvikle av virksomheten og i den forbindelse sikre at vi jobber med egnede og anerkjente leverandører og forretningspartnere
2.7.3 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi innhenter personopplysninger direkte fra deg, fra leverandøren eller forretningspartneren du representerer eller fra offisielle handelsregistre:
-
2.7.4 Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysninger lengre enn nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Vi lagrer videoovervåkning i ti dager og informasjon om besøkende i to måneder, og vi oppbevarer avtaler så lenge avtalen er gyldig.
2.8 Hvis du kontakter vår kundeservice
Du kan kontakte vår kundeservice via flere kanaler, inkludert på telefon, e-post eller chat (f.eks WhatsApp eller andre sosiale media). Hvis du kontakter kundeservicene våre vie e-post, kan du bli invitert til å fylle ut en spørreundersøkelse angående din opplevelse med våre kundetjenester. Svarene dine vil bare bli brukt til å forbedre våre kundetjenester.
2.8.1 Hvilke personopplysninger innhenter vi?
Vi behandler følgende personopplysninger:
- Lydopptak av kontakt (hvis du kontakter kundeservice på telefon)
- Kopi av korrespondanse (hvis du kontakter kundeservice via e-post eller chat)
- Korrespondansedatoen
- Korrespondansens opprinnelse
- Årsaken til korrespondansen
- Løsningen på korrespondansen
- Korrespondansens løsningsdato
- Tilbakemelding til spørreundersøkelsen angående din erfaring med våre kundetjenester
2.8.2 Hvorfor innhenter vi disse personopplysningene?
Vi bruker personopplysninger til følgende formål:
- For å gi deg kundeservice
- For å behandle din forespørsel/spørsmål
- For å trene våre kundebehandlere
- For å forbedre tjenestene våre
- For å sende deg en undersøkelse angående din opplevelse med vår kundeservice
2.8.3 Juridiske behandlingsgrunnlag for bruk av personopplysninger.
Vi behandler kun personopplysninger hvis dette er tillatt under et av de juridiske behandlingsgrunnlagene. Vi betror oss til en av følgende juridiske grunnlag for behandling av personopplysninger:
- Utførelse av en kontrakt med deg: Vi behandler personopplysningene dine for å gi deg kundeservice og svare på spørsmålene dine som forespurt.
- Legitime interesser: Vi behandler personopplysningene dine som nødvendig for å oppnå våre legitime interesser: Hos Hunkemöller vil vi gjerne bli kjent med kundene våre, deres preferanser, interesser og ting de måtte elske. Slik kan samarbeidet vårt gi deg bedre råd og mer relevante forslag og anbefalinger til deg, noe som øker kundetilfredsheten. Evaluering og forbedring av kvaliteten på våre produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester, for å forbedre vår virksomhet.
2.8.4 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi får din personlige informasjon direkte fra deg, når du kontakter vår kundeservice via ulike kanaler, slik som på telefon, via e-post eller chat (f.eks gjennom sosiale media), eller når du fyller ut spørreundersøkelsen om din opplevelse med våre kundetjenester.
2.8.5 Hvordan innhenter vi personopplysninger?
Vi lagrer ikke din personlige informasjon lenger enn nødvendig i henhold til formålet for opplysningsbehandlingen. Hvis du kontakter vår kundeservice på telefon, kan lydopptaket av denne samtalen lagres i 60 dager for opplærings- og tjenesteforbedringsformål. Hvis du kontakter vår kundeservice via e-post eller chat (f.eks. gjennom sosiale media), kan en kopi av denne korrespondansen lagres i 90 dager for opplærings- og tjenesteforbedringsformål. Vær oppmerksom på at visse sosiale medieplattformer ligger utenfor EU og kan lagre kopier av korrespondanse lokalt. Hvis du fyller ut undersøkelsen om din erfaring med kundeservice, vil svarene dine på undersøkelsen bli lagret i 1 år. Etter utløpet av oppbevaringsperioden vil informasjonen om kundeservicesaken anonymiseres, og vi lagrer kun metadata (inkludert korrespondanse og kontaktinformasjon) i våre kundeposter for å gi deg bedre service skulle du kontakte oss om en lignende sak i fremtiden.
3. Hvem har tilgang til personopplysningene dine?
Personopplysningene dine kan hentes ut, deles med og behandles av alle medlemmene i Hunkemöller-gruppen, samt med det lokale datterselskapet i landet ditt i forbindelse med lokale arrangementer, kampanjer og kommunikasjon, besøk eller handling i lokale butikker eller nettbutikken, håndtering av spørsmål eller forespørsler og overholdelse av gjeldende, lokale lover og forskrifter. Vi har implementert egnede avtaler og interne retningslinjer i gruppen for å sikre at personopplysninger er beskyttet. Kun nødvendige opplysninger blir behandlet av personer som jobber for eller på vegne av oss til formålene fastslått i denne personvernerklæringen.
Vi bruker tredjeparts tjenesteleverandører til å behandle og levere kunderelasjonshåndtering (CRM), markedsføringskampanjer på e-post, nettannonsering, kundeanalyser (for eksempel Selligent og Google Analytics), kundeundersøkelser (The Choice), opplasting og deling av innlegg på sosiale medier eller annet innhold (Flowbox), utførelse av bestillinger, leveringer, returer, tilbakebetalinger, betalingsleverandører som håndterer betalinger (for eksempel Adyen N.V.) og IT-tjenester. Gjennom levering av tjenestene blir personopplysninger behandlet, hvis aktuelt, av en tredjeparts tjenesteleverandør på vegne av oss. Når vi bruker tjenestene til slike tredjeparts tjenesteleverandører som behandler personopplysninger på våre vegne og som fungerer som databehandler, har vi skriftlige databehandlingsavtaler i tråd med gjeldende lover om informasjonssikkerhet for å sikre egnet og sikker behandling av personopplysninger og sørge for overholdelse av internasjonale restriksjoner for dataoverføring.
I henhold til dine valg, kan personopplysninger også deles med leverandører av sosiale medier som Facebook og Instagram. Hunkemöller har ingen kontroll over personvernpraksisen til slike leverandører av sosiale medier. Les personvernerklæringene deres nøye hvis du vil ha informasjon om hvordan de håndterer personopplysninger. Når du deler innhold på sosiale medier som vi deler videre med ditt samtykke, blir innholdet offentlig tilgjengelig og tredjeparter kan dele eller bruke innholdet uten å informere deg og uten din godkjenning. Hunkemöller kan ikke og er ikke ansvarlig for å behandle eller fjerne innhold som har blitt lagret eller delt av slike tredjeparter. Du kan kontakte disse tredjepartene direkte og be dem om å fjerne innholdet.
Annonser og tilbud
For å være mer effektive i vår markedsføringskommunikasjon på nettet, samarbeider vi med ulike leverandører av sosiale medier, søkemotorer og annonseringsnettverk ("Annonseringspartnere"). Dine personopplysninger kan, alt etter dine informasjonskapselvalg, bli delt med leverandører av sosiale medier som Facebook og Instagram og med Google for annonseringsnettverk på nettet. Annonseringspartnere bruker informasjon levert av oss og innhentet via informasjonskapsler og andre teknologier for å predikere dine preferaner og interesser, og tar hensyn til dette når de velger annonser til annonseplassene som tilbys gjennom deres annonseringsnettverk på nettet. Denne praksisen er kjent som "gjenmarkedsføring eller "retargeting". Annonseringspartnere bruker informasjonskapsler og liknede teknologier for å spore din bruk av våre nettsteder og tjenester ved å benytte data lagret på din enhet eller i apper. Les mer om informasjonskapsler og andre sporingsteknologier i vår Informasjonskapselerklæring.
For å velge innhold som passer til dine interesser, kan vi bruke informasjon vi har fått fra deg da du meldte deg på til vårt nyhetsbrev eller opprettet en konto, meldte deg inn eller gjennomførte et kjøp hos oss. Vi kan dele denne informasjonen, eksempelvis en kryptert e-postadresse, med tredjeparter som Facebook og Google for å vise deg relevante annonser på tredjeparters nettsteder og apper. For å kunne gjøre dette, sammenliknes dine data med den tredjepartens database. Når det funnet et treff, får du se reklame og relevant innhold i feeden eller søkemotoren din. Er det ikke noe treff, blir dataene dine trygt slettet. Hvis du ikke vil at vi skal dele dataene dine med noen tredjepart til dette formålet, kan du trekke tilbake markedsføringssamtykket ditt når som helst. Dette kan gjøres via Informasjonskapseistillingene under "Om oss" nederst på siden. Men for å vise deg hva som passer til dine interesser, bruker vi interaksjonene dine sammen med personopplysninger du har lagt inn hos oss på vårt nettsted. For å vise deg relevant innhold på eksterne nettsteder, deler vi disse opplysningene og en kundereferanse som en kryptert e-postadresse overfor tredjeparter som annonseplattformer og sosiale nettverk . Vi bruker disse informasjonskapslene til å forbedre flere Google-tjenester som Google Analytics.
4. Hvordan overfører vi personopplysninger utenfor EØS?
Behandling av personopplysninger kan innebære overføring av personopplysninger innad i Hunkemöller-gruppen eller en tredjeparts tjenesteleverandør som befinner seg utenfor Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS). Hvis aktuelt, har vi tatt nødvendige forholdsregler for overføring av personopplysninger til land utenfor EØS dersom landet ikke gir tilstrekkelig grad av beskyttelse i henhold til gjeldende lover om informasjonssikkerhet, inkludert inngåelse av standard kontraktsvilkår godkjent av Europakommisjonen for å sikre personopplysninger. Du kan kontakte oss hvis du vil ha mer informasjon om tiltakene vi har gjennomført for å sikre personopplysninger i denne forbindelsen.
5. Hvordan beskytter vi personopplysninger?
Vi er forpliktet til å sikre personopplysninger. For å hindre tap eller uautorisert tilgang, avsløring eller endring, har vi iverksatt egnede fysiske, tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre personopplysningene vi innhenter og behandler. Alle våre medarbeidere og tredjeparts tjenesteleverandører som fungerer som databehandlere (dvs. de som behandler personopplysninger på våre vegne) og som har tilgang til og er knyttet til behandling av personopplysninger, er forpliktet til å overholde konfidensialiteten til personopplysningene dine.
6. Hvordan kan du få tilgang til og oppdatere personopplysningene dine og bruke rettighetene du har som registrert person?
Hvis du har noen spørsmål eller forespørsler knyttet til kundestøtte, for eksempel i forbindelse med en bestilling i nettbutikken, kan du kontakte kundestøtte via kontaktinformasjonen du finner her.
Som registrert har du bestemte rettigheter vedrørende behandling av personopplysninger:
- Rett til innsyn:På forespørsel fra deg vil vi bekrefte om vi behandler personopplysninger om deg, og vil i så tilfelle gi deg en kopi av disse personopplysningene (sammen med enkelte andre opplysninger).
- Retten til å endre personopplysninger: Hvis du mener at personopplysningene vi har om deg er feilaktige eller ufullstendige, kan du be oss om å rette dette. Hvis du har en Min Hunkemöller-konto eller bruker appen, kan du også oppdatere personopplysningene via Min Hunkemöller-kontoen eller appen. Hvis vi har delt personopplysningene dine med andre, informerer vi dem om endringene der det er mulig. På forespørsel kan vi der det er mulig og lovlig, også fortelle hvem vi har delt personopplysningene dine med, slik at du kan kontakte dem direkte.
- Retten til å slette personopplysninger: Du kan be oss om å slette eller fjerne personopplysningene dine i enkelte tilfeller. Hvis vi har delt personopplysningene dine med andre, informerer vi dem om slettingen der det er mulig. På forespørsel vil vi, der det er mulig og lovlig, også fortelle hvem vi har delt personopplysningene dine med, slik at du kan kontakte dem direkte.
- Retten til å begrense behandling av personopplysninger: : Du kan be oss om å blokkere eller unngå behandling av personopplysningene dine under visse omstendigheter, for eksempel hvis du mener de er unøyaktige eller du motsetter deg behandling av dem. Det vil ikke hindre oss i å lagre personopplysningene dine. Vi informerer deg før vi opphever eventuelle begrensninger. Hvis vi har delt personopplysningene dine med andre, informerer vi dem om begrensningen der det er mulig. På forespørsel vil vi, der det er mulig og lovlig, også fortelle hvem vi har delt personopplysningene dine med, slik at du kan kontakte dem direkte.
- Retten til dataportabilitet: Under visse omstendigheter har du rett til å få utlevert personopplysningene du har oppgitt til oss (i et strukturert, vanlig og maskinlesbart format), og til å bruke dem på andre steder eller be oss om å overføre dem til en tredjepart etter ditt ønske. Hvis tredjeparten ikke kan motta disse opplysningene, sender vi dem direkte til deg.
- Retten til motsigelse: Du kan be oss om å slutte behandling av personopplysningene dine, og det gjør vi hvis vi bruker vår egen eller noen andres rettmessige interesser for behandling av personopplysningene dine, bortsett fra hvis vi kan fremlegge overbevisende juridiske grunner for behandlingen.
- Rettighetene knyttet til automatiske beslutningsprosesser, inkludert profilering:: Du har rett til ikke å bli utsatt for en beslutning som utelukkende er basert på automatisk behandling, inkludert profilering, hvis det fører til rettslige virkninger eller på tilsvarende måte påvirker deg i betydelig grad, med mindre slik behandling er nødvendig for å inngå eller utføre en kontrakt mellom deg og oss. Du har alltid rett til å uttrykke synspunktene dine og motsette deg en automatisert beslutning.>
- Retten til å trekke tilbake samtykke: Hvis vi bruker et samtykke fra deg som juridisk grunnlag for behandling av personopplysningene dine, har du rett til å trekke tilbake dette samtykket når som helst. Dette vil ikke påvirke lovligheten for bruk av personopplysninger før tilbaketrekkingen.
- Retten til å sende inn en klage hos en tilsynsmyndighet:
Du kan sende oss en forespørsel via kontaktinformasjonen under. Hvis du er medlem, ber vi deg inkludere medlemskortnummeret ditt. Merk også at det kan være nødvendig å oppgi legitimasjon avhengig av spørsmålet eller forespørselen. Vi håndterer spørsmål og forespørsler nøye og i tråd med gjeldende regler for datavern. Hvis du ber om informasjon om eller sletting av kontoen din, vil vi lagre disse forespørslene for å forsikre oss om at de følges opp i tide. Denne informasjonen blir slettet seks måneder etter at forespørselen er ferdig behandlet.
Hvis du fremdeles føler at vi ikke har håndtert forespørselen godt nok, eller hvis du har en klage, kan du kontakte datavernombudet på privacy@hunkemoller.com
7. Kontaktinformasjon
Kontakt hovedkontoret, behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger, samt dens datterselskaper:
Hunkemöller B.V.
Liebergerweg 28
1221 JS Hilversum
Postbus 386, 1200 AJ Hilversum
Telefonnummer: +4723963989
E-postadresse: customerservice_no@hunkemoller.com
Norge: Hunkemöller Danmark A/S, Klampenborgvej 232, 2., DK-2800 Kgs. Lyngby (Danmark)
Datavernombud: Du kan også kontakte (lokal) datavernombudet (DPO) på privacy@hunkemoller.com