- Hjem
- Personvernerklæring
Hunkemöller Privacy-erklæring
Dato: 27/12/24
Hunkemöller BV og dets datterselskaper (heretter også kalt Hunkemöller, eller vi, oss, våre) er forpliktet til å beskytte dine personopplysninger. Det er viktig for oss å bruke dine personopplysninger på en varsom, sikker og transparent måte i samsvar med gjeldende privacy-lovgivning (herunder EUs personvernforordning).
Hvilken informasjon kan du finne i denne privacy-erklæringen?
I denne privacy-erklæringen forklarer vi:
- Hvilke personopplysninger vi samler inn.
- Når vi samler inn dine personopplysninger.
- Hvordan vi bruker slike personopplysninger.
- Hvor lenge vi oppbevarer dine personopplysninger med hensyn til våre butikker, nettbutikk og app.
- Hvem vi deler dine personopplysninger med.
- Dine registrerte rettigheter og hvordan vi respekterer dem.
- ved å motta et fysisk medlemskort i en av våre butikker og registrere det i butikken, med hjelp fra en av våre kolleger og aktivere det online i en My Hunkemöller-konto (se nedenfor for mer informasjon), eller
- ved å registrere deg direkte online på vår nettside eller app ved å opprette en My Hunkemöller-konto. Du kan kun opprette en konto hvis du også ønsker å bli medlem.
- (Fullt) navn
- Fødselsdato
- Full (hjemme)adresse (fakturering)
- Postadresse (frakt)
- E-postadresse
- Medlemskortnummer
- Telefonnummer
- Kjønn
- Utestående og innløste Passion Points
- Kredittsaldo og innløst kreditt
- Dine produkter i butikken og på nett, og deres størrelse, farge, pris og andre produktdetaljer
- Hvor du har kjøpt produkter, for eksempel hvilken butikk
- Tid og dato for kjøpene dine
- Returprodukter, dato du har angitt at du ønsker å returnere produkter, dato for retur av produkter.
- Størrelser (BH-størrelse, briefstørrelse, motestørrelse)
- Om du har gitt samtykke til å motta markedskommunikasjon, via hvilken kanal (på nett, i butikk, app) samt dato og klokkeslett.
- Betalingsopplysninger: bankkontonummer, bank- eller kredittkortnummer, tidspunkt og dato for betaling. Vi lagrer ikke bankkonto- eller kredittkortnumre (med mindre du har gitt ditt samtykke, lagrer vi dette kryptert slik at du ikke trenger å fylle ut disse opplysningene for ditt neste kjøp) når transaksjonen er fullført. Vi deler din personlige informasjon med kredittkortselskaper og andre betalingsleverandører kun for betaling av din transaksjon.
- Kategorier av kjøpte produkter.
- Hvis du har besøkt vår nettbutikk eller app: IP-adresse og tid og dato for besøket ditt.
- Faktureringsadresse
- Personlig merknad (valgfritt ved kjøp av gave)
- Spor og sporingsnummer
- Ditt hentested, hvis du velger å hente bestillingen din i en av våre stores.
- Hvis du har samtykket til informasjonskapsler i vår nettbutikk eller app og er logget inn på din My Hunkemöller-konto, informasjon samlet inn via informasjonskapsler i vår nettbutikk som du har samtykket til, for eksempel viste nettsider, produkter du har vist interesse for ved å klikke på eller se produktet eller legge det til i handlekurven eller ved å klikke på en annonse.
- Kundepublikumssegmentet som samsvarer med dine handlevaner på nett og i butikk, din demografiske tilhørighet, preferanser, produkter du har sett eller uttrykt interesse for, og opplysninger om dine mål/størrelser.
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- Anmeldelser som du legger ut på nettstedet.
- For å gi deg Passion Points, basert på dine kjøp og likes på sosiale medier, for å administrere Passion Points, og for å la deg løse inn Passion Points og kreditter.
- For å gi deg Passion Points eller andre overraskelser på bursdagen din.
- For å gi deg Passion Points når du forteller oss mer om deg selv, handler i forskjellige kategorier eller handler i flere kanaler (butikker og nettbutikk).
- Hvis du har samtykket til å motta markedskommunikasjon som nyhetsbrev og push-varsler via appen, vil vi bruke kontaktinformasjonen din til å sende deg markedskommunikasjon.
- For å gi deg personlig tilpassede og mer relevante tilbud, rabatter, invitasjoner, forslag og anbefalinger på nett og i butikk skreddersydd for deg basert på dine personopplysninger samlet inn i butikkene våre eller online i vår nettbutikk eller app.
- Hvis du har gitt samtykke, for å vise deg relevante annonser på sosiale medier, som Facebook og Instagram eller på tredjeparts nettsteder, for eksempel søkemotorer eller tredjepartsannonser som kan vises på andre tredjepartsnettsteder du besøker.
- For å kontakte deg med viktig informasjon angående medlemskortet ditt, Passion Points og kreditter, eller kjøp, herunder bekreftelse av bestillingen din.
- For å behandle kjøp, bestillinger, betalinger, returer og inkasso.
- For å administrere din My Hunkemöller-konto som du bruker som medlem.
- For å gi kundestøtte og håndtere og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager på riktig måte.
- For å sikre din My Hunkemöller-konto og våre systemer.
- Å analysere bruken av medlemskort, kjøpte produkter, brukte tjenester og forlatte handlekurver i vår nettbutikk for å forbedre og optimalisere våre produkter og tjenester, inkludert tilbud i butikk og nett, på generelt grunnlag.
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere svindel eller tyveri.
- For å overholde en juridisk forpliktelse, en rettskjennelse, eller for å utøve eller forsvare rettskrav.
- Vi vil bruke dine kontaktopplysninger til å sende deg markedsføringskommunikasjon eller vise relevante annonser på sosiale medieplattformer du bruker, som Facebook, Instagram, Snapchat og Pinterest.
- Hvis du samtykker til vår bruk av informasjonskapsler, vil vi også samle inn informasjon om din nettleseratferd og dine handlevaner for å identifisere dine interesser og ting du kanskje liker, samt knytte slik innsamlet informasjon til din My Hunkemöller-konto når du er logget inn. For ytterligere informasjon om informasjonskapsler, vennligst les våre retningslinjer for informasjonskapsler.
- Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til å motta markedskommunikasjon nederst i hvert nyhetsbrev du mottar, ved å kontakte oss, eller - hvis du har en My Hunkemöller-konto - under profilopplysningene dine. Å trekke tilbake samtykket vil ikke påvirke lovligheten av vår bruk av dine personopplysninger før tilbaketrekkingen.
- Vi er forpliktet til å behandle dine personopplysninger for å overholde regnskapskrav.
- Vi er også pålagt å beholde kvitteringer og refusjoner for å overholde minstekravene knyttet til kildeskatt.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller videreformidle dine personopplysninger etter en rettskjennelse eller kjennelse fra en kompetent myndighet.
- Sender deg en e-post innen 1 time hvis du er logget på om du ønsker å fullføre bestillingen for produktene du har lagt til og lagt igjen i handlekurven på nettbutikken etter at du stengte nettbutikken eller appen for håndtering av varelager, øke kundetilfredsheten ved å minne deg om (sale)produkter du fortsatt ønsker å kjøpe, og forbedre vår virksomhet;
- Reduserer forretningsrisiko ved å oppdage og redusere kreditt- og svindelrisiko og verifisere din identitet;
- Evaluerer og forbedrer kvaliteten på våre produkter og tjenester, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester, for å forbedre virksomheten vår;
- For å beskytte vår virksomhet mot ulovlige aktiviteter ved å implementere sikkerhetstiltak.
- Hvis du har samtykket til informasjonskapsler i nettbutikken vår: informasjon samlet inn gjennom tredjeparts annonseinformasjonskapsler som vi bruker på nettbutikken vår, for eksempel viste nettsider, produkter som du har vist interesse for ved å klikke eller se produktet eller legge det til i handlekurven eller ved å klikke på en annonse i vår nettbutikk eller tredjeparts nettsider.
- IP-adresse, klokkeslett og dato for besøket ditt.
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- Hvorvidt du abonnerer på å motta vår markedsføringskommunikasjon via e-post eller andre kontaktopplysninger du har oppgitt.
- Hvis du tillater push-varsler på nettstedet vårt, vil vi sende deg markedsføringskommunikasjon via nettleseren din. Vi vil samle inn medlemskortnummeret ditt, for- og etternavn og enhets-ID.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på nettstedet vårt: e-postadresse, navn og bestillings-ID.
- Navn
- Adresse
- Leverings- og faktureringsadresse: din leveringsadresse deles med våre eksterne leverings-/transportpartnere som tar seg av leveringen av dine kjøp til din leveringsadresse
- E-postadresse
- Personlig merknad (valgfritt når du kjøper en gave)
- Spor og sporingsnummer
- Detaljer om bestillingen din: tidspunkt for kjøpene dine, kjøpte produkter, detaljer om produktene, inkludert størrelse, farge og pris.
- Betalingsdetaljer: bankkontonummer, bank- eller kredittkortnummer, betalingstidspunkt, betalingsmåte, selv om du har valgt å betale for bestillingen etter levering. Vi lagrer ikke betalingskonto- eller kortnummer når transaksjonen er fullført. Vi deler dine personopplysninger med kredittkortselskaper og andre betalingsleverandører for betaling av transaksjonen din.
- Ditt hentested, hvis du velger å hente bestillingen din i en av våre stores.
- Informasjon om returer og refusjoner.
- For å behandle kjøp, bestillinger, betalinger og inkasso.
- For å tilby deg funksjonene til vår nettbutikk, for eksempel krav om å forbli pålogget mens du handler, og lagre dine nåværende språkvalg.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta markedskommunikasjon som nyhetsbrev, push-varsler i nettleseren din, for å sende deg slik markedskommunikasjon.
- For å gi deg tilbud, rabatter, invitasjoner, forslag og anbefalinger på vår nettbutikk eller nettsteder til tredjeparter, som er skreddersydd for deg basert på informasjonen som samles inn på nettet via vår bruk av tredjeparts annonseinformasjonskapsler, inkludert dine kjøp, viste produkter og annonser, produkter som du har lagt i din online-handlekurv eller annonser du har samhandlet med.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på nettstedet vårt: for å samle inn og vise anmeldelser på nettstedet vårt, for å lage en samlet analyse med den hensikt å forbedre våre produkter, vår autentisitet, svindeldeteksjon og vertsgodkjenning.
- For å kontakte deg med viktig informasjon angående kjøpene dine, inkludert bekreftelse av bestillingen din.
- For å gi kundestøtte og håndtere produkter du ønsker å returnere, refundere dine betalinger og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- For å sikre at du bruker vår nettbutikk, bestilling og våre systemer på riktig måte.
- For å utarbeide en samlet analyse av bruken av vår nettbutikk, herunder kjøpte produkter, brukte tjenester og forlatte handlekurver, for å forbedre og optimalisere våre produkter og tjenester, inkludert vår nettbutikk, på generelt grunnlag.
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere svindel eller tyveri.
- For å overholde en juridisk forpliktelse, en rettskjennelse, eller for å utøve eller forsvare rettskrav.
- Hvis du gir ditt samtykke, vil vi bruke kontaktinformasjonen din til å sende deg markedsføringskommunikasjon eller vise relevante annonser på sosiale medieplattformer du bruker, som Facebook og Instagram.
- Hvis du samtykker til vår bruk av informasjonskapsler, vil vi også samle inn informasjon om din nettleseratferd og handlevaner for å identifisere dine interesser og ting du kanskje liker.
- Vi behandler også dine personopplysninger for å oppfylle vår avtale med deg, nærmere bestemt for å kunne tilby deg funksjonene til vår nettbutikk og for å håndtere dine nettkjøp.
- Vi er pålagt å behandle dine personopplysninger for å overholde regnskapskrav.
- Vi er også pålagt å beholde kvitteringer og refusjoner for å overholde minstekravene knyttet til kildeskatt.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller videreformidle dine personopplysninger etter en rettskjennelse eller kjennelse fra en kompetent myndighet.
- I Hunkemöller liker vi å bli kjent med våre verdsatte medlemmer, deres preferanser, interesser og ting de måtte like basert på informasjonen som er innhentet eller analysert fra dine personlige data, inkludert kjøps- og nettleseratferd, handlevaner, demografiske data og andre personlige data som beskrevet under "hvilke personopplysninger samler vi inn". Dette lar oss forbedre virksomheten vår ved å finne nye måter å gi deg en mer personlig og sømløs handleopplevelse på, og øke din kundetilfredshet, for eksempel ved å anbefale produkter som passer bedre for deg for å hjelpe deg med å velge de riktige produktene og gi deg en mer effektiv shoppingopplevelse.
- Redusere forretningsrisiko ved å oppdage og redusere kreditt- og svindelrisiko.
- Evaluere og forbedre kvaliteten på produktene våre, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester, for å forbedre virksomheten vår.
- For å beskytte vår virksomhet mot ulovlige aktiviteter ved å implementere sikkerhetstiltak.
- Din IP-adresse
- Enhetens MAC-adresse
- Modellen og operativsystemet til enheten din
- Hvis du har samtykket til informasjonskapsler på vår app: informasjon samlet inn gjennom tredjeparts informasjonskapsler, for eksempel produkter du har vist interesse for ved å se produktet eller legge det til i handlekurven.
- Hvorvidt du ønsker å motta push-varsler angående bestillingen din, nyheter, arrangementer, kampanjer og annen markedskommunikasjon.
- App-innboksmeldinger som vi har sendt deg som push-varsler.
- Om du abonnerer på å motta vår markedskommunikasjon via e-post.
- Din geolokalisering, for å vise deg hvilke butikker som er nærmest deg og sende deg push-varsler med markedskommunikasjon når du er i nærheten av (innenfor omtrent 100 meter fra) en av våre butikker.
- Når du skriver en produktanmeldelse på appen vår: e-postadresse, navn og ordre-ID.
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- For å gi deg funksjonene til appen vår: opprette en konto, oppdatere kontoen din, legge inn en bestilling, lagre størrelsene dine, Sexy Shapes og Favourite Fits.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta push-varsler for markedskommunikasjon: sende deg slik markedskommunikasjon til din innboks i appen via push-varslinger.
- For å gi kundestøtte og håndtere produkter du ønsker å returnere, refundere dine betalinger og svare på spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- Hvis du har gitt samtykke til å gi oss tilgang til enhetens plassering: sende deg push-varsler basert på når du er i nærheten av (innenfor ca. 100 meter) en Hunkemöller-butikk og vise deg nærmeste butikk. Vi behandler også hvor ofte du har vært i nærheten av en av våre butikker, for å måle den generelle effektiviteten til våre annonsekampanjer og kampanjer. Avhengig av typen og versjonen av enhetens operativsystem, kan du velge om og når vi skal ha tilgang til posisjonen din.
- For å sikre at du kan bruke appen vår og dine data lagret i appen og systemene våre.
- For å analysere bruken av appen, for eksempel brukte funksjoner, produkter og innhold som vises, og forlatte handlekurver, for å forbedre og optimalisere våre produkter og tjenester, herunder vår nettbutikk, på generelt grunnlag.
- Hvis du skriver en produktanmeldelse på appen: for å samle inn og vise anmeldelser på nettstedet vårt, med tanke på generell analyse for å forbedre våre produkter samt vår autentisitet, svindeldeteksjon og vertsgodkjenning.
- For å forhindre, undersøke, håndtere eller rapportere svindel eller tyveri.
- For å overholde en juridisk forpliktelse, en rettskjennelse, eller for å utøve eller forsvare rettskrav.
- Hvis du gir ditt samtykke, vil vi bruke kontaktinformasjonen din til å sende deg markedsføringskommunikasjon.
- Vi sender deg push-varsler, inkludert våre markedsføringsrelaterte varsler, hvis du har samtykket til å motta slike varsler.
- Bruke geoposisjonen din til å vise de nærmeste butikkene og sende deg push-varsler basert på din geoposisjon når du er i nærheten av (innenfor omtrent 100 meter fra) en av våre butikker.
- Hvis du samtykker til vår bruk av informasjonskapsler, samler vi også inn informasjon om hvordan du bruker appen samt dine handlevaner, for å identifisere interessene dine og ting du kanskje liker.
- Vi behandler også dine personopplysninger for gjennomføring av en kontrakt med deg, nærmere bestemt for å gi deg funksjonene til appen vår.
- Vi kan bli pålagt å behandle eller videreformidle dine personopplysninger i henhold til en rettskjennelse eller kjennelse fra en kompetent myndighet.
- Hos Hunkemöller liker vi å bli kjent med våre valued medlemmer, deres preferanser, interesser og ting de kanskje liker, og segmentere dem i spesifikke kundegruppegrupper basert på informasjonen som innhentes eller analyseres fra dine personopplysninger, herunder kjøps- og surfehistorikk, shoppingvaner, demografiske data og andre personopplysninger som beskrevet under "hvilke personopplysninger samler vi inn". Dette lar oss forbedre virksomheten vår ved å finne nye måter å gi deg en mer personlig og sømløs handleopplevelse på, og øke din kundetilfredshet, for eksempel ved å anbefale produkter som passer bedre for deg for å hjelpe deg med å velge de riktige produktene og gi deg en mer effektiv shoppingopplevelse.
- Redusere vår forretningsrisiko ved å oppdage og redusere kreditt- og svindelrisiko og bekrefte din identitet.
- Evaluere og forbedre kvaliteten på produktene våre, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester, for å forbedre virksomheten vår.
- For å beskytte vår virksomhet mot ulovlige aktiviteter ved å implementere sikkerhetstiltak.
- Hvis du kjøper produkter: ditt krypterte bankkonto- eller kredittkortnummer, debetkortnummer og tidspunkt og dato for betaling, samt kjøpte produkter og kvittering.
- Hvis du henter produkter bestilt på nett: navn, dato eller ankomst for bestillingen din, samt opplysninger om bestillingen og betalingsdetaljer.
- E-postadresse, hvis du ønsker å motta kvitteringer via e-post eller angi overfor vår kollega at du ønsker å motta markedskommunikasjon fra oss via e-post.
- Hvis du returnerer produkter: våre kolleger har tilgang til bestillingsdetaljene dine hvis du bestilte produktene på nett, for å kunne behandle returen. Vi behandler også din returinformasjon, nærmere bestemt dato og klokkeslett for returen, refusjoner du mottar, varer du har returnert og eventuelle varer du beholder.
- Eventuelle spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager du måtte ha.
- CCTV-opptak.
- For å gi kundestøtte og på riktig måte håndtere og svare angående produkter du ønsker å hente, returnere, samt refusjon av betalingene dine, samt dine spørsmål, forespørsler, tilbakemeldinger eller klager.
- For å sikre vår butikk og ivareta sikkerheten til våre kolleger og kunder, samt forhindre, begrense eller håndtere negative hendelser.
- Hvis du har gitt samtykke til å motta markedsføringskommunikasjon via e-post for å sende deg slik markedsføringskommunikasjon.
- Å lage en generell analyse av besøk, henting, kjøp og returer i våre butikker for å forbedre og optimalisere våre produkter, tjenester og markedsføring på generelt grunnlag.
- For å forhindre, etterforske, håndtere eller rapportere tyveri.
- For å overholde en juridisk forpliktelse, en rettskjennelse, eller for å utøve eller forsvare rettskrav.
- Hvis du gir ditt samtykke, vil vi bruke kontaktinformasjonen din til å sende deg markedsføringskommunikasjon eller vise relevante annonser på sosiale medieplattformer du bruker, som Facebook og Instagram.
- Vi behandler også dine personopplysninger for å oppfylle vår avtale med deg, nemlig når du håndterer kjøpene dine, inkludert henting i butikk eller retur.
- Vi er pålagt å behandle dine personopplysninger for å overholde regnskapskrav.
- Hvis du ønsker å kreve tilbake den betalte momsen på kjøpet ditt, må vi behandle personopplysningene dine for dette formålet.
- Vi er også pålagt å beholde kvitteringer og refusjoner for å overholde minstekravene knyttet til kildeskatt.
- Vi kan også bli pålagt å behandle eller videreformidle dine personopplysninger basert på en rettskjennelse eller kjennelse fra en kompetent myndighet.
- Hos Hunkemöller liker vi å bli kjent med kundene våre, deres preferanser, interesser og ting de kanskje liker. Dette gjør at kollegene våre kan gi deg mer relevante forslag, noe som øker kundetilfredsheten.
- Evaluere og forbedre kvaliteten på produktene våre, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester, for å forbedre virksomheten vår.
- For å beskytte vår virksomhet, våre kolleger og kunder mot ulovlige aktiviteter og for å ivareta deres sikkerhet ved å implementere sikkerhetstiltak.
- (fullt) navn
- E-postadresse
- Hjemmeadresse
- Medlemskortnummer (hvis aktuelt)
- For å la deg delta og sjekke om du er kvalifisert til å delta i et arrangement eller konkurranse.
- For å kommunisere med deg vedrørende din deltakelse i våre arrangementer og konkurranser.
- For å gi deg premien din, hvis du vinner.
- For å analysere og evaluere, på generelt grunnlag, deltakelse i arrangementer og konkurranser, samt å forbedre dette slik at våre kunder vil ha enda større glede av slike arrangementer og konkurranser.
- Hvis du deltar i et arrangement eller en konkurranse, behandler vi dine personopplysninger for å kunne overholde vår avtale med deg, nærmere bestemt for å la deg delta i arrangementet eller konkurransen og gi deg en mulighet til å vinne, for å avgjøre om du har vunnet, og gi deg premien som du eventuelt vinner.
- Vi analyserer hvor vellykket våre arrangementer og konkurranser er, ved å se på antall, type og demografien til deltakerne, og deres engasjement. Dette gjør at vi kan forbedre våre arrangementer og konkurranser og øke kundetilfredsheten.
- Taleopptak av kontakt
- Kopi av korrespondanse
- Dato for korrespondanse
- Opprinnelsen til korrespondanse
- Årsak til korrespondanse
- Løsning av korrespondanse
- Løsningsdato for korrespondanse
- Navn og kontaktinformasjon
- Spørreundersøkelser om din erfaring med kundeservice
- For å gi deg kundestøtte
- For å behandle din forespørsel / ditt spørsmål
- For å lære opp våre kundeservicemedarbeidere
- For å forbedre tjenestene våre
- For å sende deg en spørreundersøkelse om din erfaring med våre kundetjenester
- Overholdelse av vår avtale med deg: Vi behandler dine personopplysninger for å gi deg kundeservice og svare på spørsmålene dine slik du ba om.
- Legitime interesser: hos Hunkemöller ønsker vi å bli kjent med kundene våre, deres preferanser, interesser og ting de kanskje liker. Dette gjør at våre kolleger kan komme med mer relevante forslag til deg, som øker kundetilfredsheten. Evaluering og forbedring av kvaliteten på produktene og tjenestene våre, inkludert utvikling av nye produkter og tjenester, for å forbedre virksomheten vår.
- Rett til innsyn: Du har rett til å be om bekreftelse hvis vi behandler personopplysninger om deg. I så fall gir vi deg en kopi av disse personopplysningene.
- Rett til å korrigere dine personopplysninger: Du har rett til å be om å få korrigert personopplysningene dine hvis du mener at vi har unøyaktige eller ufullstendige personopplysninger om deg. Du kan også oppdatere dine personlige opplysninger via My Hunkemöller-kontoen din eller via appen vår.
- Rett til å slette dine personopplysninger: Du har rett til å be om sletting av dine personopplysninger i visse tilfeller, for eksempel når du gjør innsigelser mot behandlingen, eller du bestrider nøyaktigheten av disse personopplysningene.
- Rett til å begrense vår behandling av dine personopplysninger: Du har rett til å begrense vår bruk av dine personopplysninger under visse omstendigheter, for eksempel når du protesterer mot behandlingen, eller du bestrider nøyaktigheten av disse personopplysningene. Dette hindrer oss imidlertid ikke i å lagre dine personopplysninger.
- Rett til dataportabilitet: Du har rett til, under visse omstendigheter, å innhente personopplysninger som du har gitt oss (i et strukturert, vanlig brukt og maskinlesbart format) og bruke dem andre steder eller å be oss om å overføre disse til en tredjepart etter eget valg der dette er teknisk mulig.
- Rett til å protestere: Du har rett til å be oss om å slutte å behandle dine personopplysninger, og vi vil gjøre det, unntatt hvis vi kan påvise at det er tvingende juridiske grunner for behandlingen eller når det er nødvendig for utøvelse av rettskrav.
- Rett til å trekke tilbake samtykke: Du har rett til å trekke tilbake samtykket ditt når som helst hvis vi trenger ditt samtykke som vårt juridiske grunnlag for å behandle dine personopplysninger. Dette vil ikke påvirke lovligheten av vår bruk av dine personopplysninger før du trekker tilbake samtykket.
- Rett til å klage til tilsynsmyndigheten: Du har rett til å sende inn en klage til din lokale tilsynsmyndighet, hvis du er bekymret for hvordan vi har behandlet dine personopplysninger.
Denne privacy-erklæringen kan bli oppdatert i tilfelle ny utvikling, for eksempel endringer i vår bruk av dine personopplysninger eller i henhold til endringer i regulatoriske krav. Når det er en oppdatering, vil vi varsle deg i denne privacy-erklæringen. Vi vil varsle deg separat om eventuelle vesentlige endringer i vår privacy-erklæring via e-post.
INDEX
1. HVEM ER DATAANSVARLIG FOR BEHANDLINGEN AV DINE PERSONOPPLYSNINGER?
Som internasjonal forhandler tar vi vårt ansvar svært alvorlig når det gjelder å beskytte dine personopplysninger. Hunkemöller-butikkene, nettbutikken og appen drives av Hunkemöller BV sammen med sine lokale datterselskaper. Hunkemöller BV er dataansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger. Hvis du har spørsmål om vår Privacy-erklæring eller ønsker å utøve dine rettigheter som angitt i vår Privacy-erklæring, vennligst kontakt oss.
2. NÅR SAMLER VI INN DINE PERSONOPPLYSNINGER?
Avhengig av din situasjon vil vi samle inn og bruke dine personopplysninger i aktivitetene beskrevet nedenfor, for eksempel hvis du besøker våre butikker eller nettbutikk, bruker appen vår, hvis du blir medlem av Hunkemöller (i butikk og på nett), når du oppretter en My Hunkemöller-konto i vår nettbutikk eller app, kjøper produkter i våre butikker, nettbutikk eller app, abonnerer på våre nyhetsbrev/arrangementer/medlemsdager, kontakter oss via ulike kanaler, som telefon, e-post eller sosiale mediekanaler, fyller ut kundetilfredshetsundersøkelser, eller deler dine sosiale medie-innlegg med oss, inkludert bilder.
2.1 Når du blir medlem (i butikk og online)
Du kan bli medlem enten:
Hvis du blir medlem og du har aktivert medlemskapet ditt, vil du motta alle fordelene ved vårt loyalty-program for medlemmer, inkludert mottak og innløsning av Passion Points og shop-kreditt, motta gaver ved kjøp, overraskelser på bursdagen din og tilgang til eksklusive medlemsdager.
Skreddersy markedskommunikasjon etter dine interesser: Som medlem, hvis du har gitt samtykke til å motta markedsføringskommunikasjon fra oss, vil du motta vanlig post eller, avhengig av ditt valg av informasjonskapsler, personlig tilpassede annonser på nettet (for mer informasjon, se avsnitt 3 i denne Privacy-erklæringen), tilbud, informasjon om våre kampanjer og arrangementer, produktforslag og anbefalinger du kan være interessert i.
Personalisering og målretting med informasjonskapsler: Hvis du er logget inn på din My Hunkemöller-konto som medlem og har gitt ditt samtykke til bruk av informasjonskapsler på vår nettbutikk eller app, samler vi inn produktene eller innholdet du har sett, produktene du har lagt til i handlekurven din men ennå ikke kjøpte, for å spore dine handlevaner, annonser du har sett på eller undersøkt, samt ting som vi antar at du kan være interessert i basert på din brukerhistorikk.
Henting av nettbestillinger eller retur av produkter bestilt på nett i en av våre butikker: Ved henting av en bestilling i en av våre butikker ber vi deg vise en e-post/sms (f.eks. bekreftelsesmail) hvor navnet på den opprinnelige kjøperen og ordrenummeret er oppgitt som kjøpsbevis. Dersom noen andre henter pakken din, ber vi vedkommende om å vise et identifikasjonsdokument med navn og signatur på (f.eks. ID, førerkort eller kredittkort). Vedkommende bes også vise en epost/sms hvor navn på opprinnelig kjøper og ordrenummer er oppgitt. Vi registrerer kun navnet ditt, datoen da bestillingen ankom og når den ble hentet, opplysninger for bestillingen og betalingen samt eventuelle tilbakemeldinger du har på henteskjemaet. Du må signere når du henter et produkt i en av våre butikker. De signerte henteskjemaene oppbevares i 6 måneder.
2.1.1 Hvilken type personopplysninger samler vi inn?
For å gi deg alle fordelene med ditt medlemskort og gi deg en mer personlig handleopplevelse tilpasset dine interesser og preferanser, samler vi inn og bruker følgende personopplysninger om deg, avhengig av om du har aktivert medlemskortet ditt (hvis du har ennå ikke har aktivert My Hunkemöller-kontoen din, vil vi kun behandle medlemsregistreringsdetaljene du oppga i butikken og dine kjøp i butikken for å gi og administrere Passion Points), fullført registreringsopplysningene for My Hunkemöller-kontoen din og dine interaksjoner med oss:
2.1.2 Til hvilket formål behandler vi dine personopplysninger?
Når du blir medlem, bruker vi personopplysningene dine til følgende formål:
2.1.3 Juridisk grunnlag for å behandle dine personopplysninger
Vi baserer oss på ett av følgende juridiske grunnlag for behandlingen av dine medlemsopplysninger:
Samtykke
Oppfyllelse av vår avtale med deg
Hvis du er medlem, behandler vi også dine personopplysninger for å oppfylle vår avtale med deg, nærmere bestemt for å gjennomføre medlemsprogrammet og tilby deg fordelene tilknyttet dette. Vi trenger din personlige informasjon for å gjennomføre medlemsprogrammet og håndtere dine kjøp og returer. Se våre vilkår og betingelser for vårt medlemskort for mer informasjon.
Juridisk forpliktelse
Vi behandler dine personopplysninger dersom dette er nødvendig for å overholde en av våre juridiske forpliktelser.
Legitime interesser
Vi behandler dine personopplysninger dersom dette er nødvendig for å oppnå våre legitime interesser. Hos Hunkemöller liker vi å bli kjent med våre valued medlemmer, deres preferanser, interesser og ting de kanskje liker, og segmentere dem i spesifikke kundegruppegrupper basert på informasjonen som innhentes eller analyseres fra dine personopplysninger, herunder kjøps- og surfehistorikk, shoppingvaner, demografiske data og andre personopplysninger som beskrevet under "hvilke personopplysninger samler vi inn". Dette gjør oss i stand til å forbedre vår virksomhet ved å finne nye måter å gi deg en mer personlig og bedre shoppingopplevelse og øke kundetilfredsheten, for eksempel ved å anbefale produkter som passer bedre for deg for å hjelpe deg med å velge de riktige produktene og handle mer effektivt, blant annet ved at vi:
2.1.4 Hvordan innhenter vi dine personopplysninger?
Vi kan få personopplysningene dine direkte fra deg, for eksempel når du registrerer eller aktiverer medlemskortet ditt, oppretter en My Hunkemöller-konto, besøker nettbutikken vår, bruker appen vår, legger inn bestillinger, foretar kjøp i butikk, stiller spørsmål eller gir tilbakemelding. Vi kan også motta dine personopplysninger fra tredjeparter, for eksempel leverandørene av informasjonskapsler som er oppført i retningslinjene for informasjonskapsler, loyalty-tjenester vi bruker for å sikre at du kan lagre og løse inn Passion Points og kreditter, logistikktjenester vi bruker til å håndtere online-bestillinger og returer, pakkeleveringsselskapet vi bruker til å sende pakken din, samt betalingstjenesteleverandører.
2.1.5 Hvor lenge beholder vi dine personopplysninger?
Vi lagrer ikke dine personopplysninger lenger enn det som er nødvendig med hensyn til formålene som opplysningene behandles for. Hvis du er medlem, beholder vi dine personopplysninger så lenge du forblir et aktivt medlem. Hvis du er inaktiv som Medlem ved at du ikke bruker Medlemskortet ditt på seks (6) år, sender vi deg en e-post for å spørre om du fremdeles ønsker å være Medlem. Hvis du deretter fortsetter å være inaktiv, vil vi kansellere Medlemskapet ditt og slette dine personopplysninger i forbindelse med Medlemskapet. Vi er pålagt å beholde kvitteringer og refusjoner for å overholde minstekravene knyttet til kildeskatt.
Under enkelte omstendigheter, for eksempel for å overholde våre juridiske eller lovpålagte minstetider for oppbevaring (knyttet til regnskap og skatt), løse tvister, forhindre svindel og misbruk, eller håndheve våre vilkår og betingelser, kan vi beholde dine personopplysninger etter at vi kansellerer medlemskapet ditt eller slutter å tilby deg produkter og tjenester.
2.2 Når du bruker vår nettbutikk og legger inn bestillinger uten konto
Du kan også besøke og handle i vår nettbutikk uten konto. Vi vil da behandle dine personopplysninger basert på ditt besøk i vår nettbutikk eller app. Hvis du legger inn bestillinger, vil vi også behandle dine personopplysninger for å sikre at bestillingen din blir behandlet riktig.
Sende deg målrettede annonser ved bruk av informasjonskapsler: Hvis du har gitt ditt samtykke til bruk av informasjonskapsler via informasjonskapselbanneret på nettbutikken vår, vil tredjeparts annonseinformasjonskapsler som vi bruker, gjøre at vi og disse tredjepartene kan gjenkjenne enheten din og spore din nettleseratferd på vår nettbutikk og på tredjeparts nettsteder, noe som resulterer i personlig tilpassede annonser på nettet.
2.2.1 Hvilke personopplysninger samler vi inn?
Hvis du bruker nettbutikken vår og bestiller produkter uten konto, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
Når du besøker vår nettbutikk
I tillegg bruker vi følgende personopplysninger om deg når du legger inn en bestilling:
2.2.2 Hvorfor samler vi inn disse personopplysningene?
Når du besøker vår nettbutikk eller legger inn bestillinger, bruker vi dine personopplysninger til følgende purposes:
2.2.3 Juridisk grunnlag for å behandle dine personopplysninger
Vi baserer oss på ett av følgende juridiske grunnlag for behandlingen av dine personopplysninger knyttet til din bruk av vår nettbutikk og nettbestillinger:
Samtykke
Du kan trekke tilbake ditt samtykke til å motta markedskommunikasjon når som helst nederst i hvert nyhetsbrev du mottar eller ved å kontakte oss. Vennligst les våre retningslinjer for informasjonskapsler om hvordan du kan trekke tilbake ditt samtykke til informasjonskapsler. Å trekke tilbake samtykket vil ikke påvirke lovligheten av vår bruk av dine personopplysninger før tilbaketrekkingen.
Oppfyllelse av vår avtale med deg
Juridisk forpliktelse
Vi behandler dine personopplysninger dersom dette er nødvendig for å overholde en av våre juridiske forpliktelser.
Legitime interesser
Vi behandler dine personopplysninger hvis dette er nødvendig for å oppnå våre legitime interesser:
2.2.4 Hvordan innhenter vi dine personopplysninger?
Vi innhenter dine personopplysninger direkte fra deg når du oppgir dine data når du legger inn en bestilling eller besøker nettbutikken vår, tillater push-varsler i nettleseren din, skriver en produktanmeldelse, stiller spørsmål eller sender inn forespørsler. Vi kan også motta dine personopplysninger fra tredjeparter, nærmere bestemt informasjonskapselleverandører som er oppført i våre retningslinjer for informasjonskapsler, logistikktjenester vi bruker til å håndtere online-bestillinger og returer, pakkeleveringsselskapet vi bruker til å sende pakken din, samt betalingstjenesteleverandører vi bruker til å behandle dine betalinger, nemlig Adyen N.V.
2.2.5 Hvor lenge beholder vi dine personopplysninger?
Vi lagrer ikke dine personopplysninger lenger enn det som er nødvendig med hensyn til formålene som opplysningene behandles for. Hvis du legger inn en bestilling uten å være medlem eller uten å ha en My Hunkemöller-konto, vil vi beholde dataene dine så lenge det er nødvendig for å kunne tilby deg de relevante produktene eller tjenestene. Etter å ha håndtert bestillingen din er vi pålagt å beholde dine personopplysninger, inkludert kjøpte produkter, for å overholde minstekravene knyttet til kildeskatt.
Hvis du samtykker til å motta push-varsler i nettleseren din, vil vi lagre dine personopplysninger i en periode på 2 år. I noen tilfeller, for eksempel for å løse tvister, forhindre svindel og misbruk, eller håndheve våre vilkår og betingelser, kan vi beholde dine personopplysninger etter å ha levert produkter og tjenester til deg.
2.3 Når du bruker vår app og legger inn bestillinger gjennom vår app
Du kan velge å laste ned og bruke appen vår, også uten My Hunkemöller-konto. Appen tilbyr ulike funksjoner som du også kan bruke uten å registrere deg, for eksempel muligheten til å se produktene våre, skanne produktinformasjon i våre butikker og se etter butikken som er nærmest deg. Vi vil kun behandle din geolokalisering for dette formålet hvis du har gitt ditt samtykke til dette i appen vår. Du vil kun kunne legge inn bestillinger via appen hvis du har eller oppretter en My Hunkemöller-konto og blir medlem. Dersom du ikke ønsker å bli medlem, kan du legge inn en bestilling via vår mobilnettside som gjest. For at du skal kunne laste ned og bruke appen vår, trenger vi informasjon om din smarttelefon eller ditt nettbrett, samt IP-adressen din og MAC-adressen, modellen og operativsystemet til enhetene dine.
Sende deg målrettede annonser ved bruk av informasjonskapsler: Hvis du har gitt ditt samtykke til bruk av informasjonskapsler gjennom appen, sporer vi hvordan du bruker appen vår, det vil si innholdet du har sett på, produkter du har lagt til i handlekurven din som ennå ikke er kjøpt, din handleadferd, kampanjer i appen som du har sett på eller samhandlet med, samt ting som du muligens kan være interessert i basert på din app- og shoppinghistorikk. Basert på denne informasjonen vil vi sørge for at din bruk av og din shopping på vår app blir mer effektiv og skreddersydd etter dine ønsker, ved å vise deg produkter i appen som du kanskje også liker basert på produkter kjøpt av andre kunder, nærmeste butikk i nærheten av deg hvor produkter er fortsatt på lager, hvor du kan velge å hente bestillingen din, tilby deg kuponger i appen og vise deg mer relevante annonser i appen.
2.3.1 Hvilke personopplysninger samler vi inn?
Når du bruker appen vår, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
2.3.2 Hvorfor samler vi inn disse personopplysningene?
Når du bruker appen vår, bruker vi dine personopplysninger til følgende formål:
2.3.3 Juridisk grunnlag for å behandle dine personopplysninger
Vi baserer oss på ett av følgende juridiske grunnlag for behandlingen av dine personopplysninger med hensyn til din bruk av vår app:
Samtykke
Du kan trekke tilbake ditt samtykke til å motta markedskommunikasjon nederst i hvert nyhetsbrev du mottar fra oss eller ved å kontakte oss, eller hvis du har en My Hunkemöller-konto under profildetaljene dine. Vennligst les våre retningslinjer for informasjonskapsler for hvordan du når som helst kan trekke tilbake ditt samtykke for informasjonskapsler. Å trekke tilbake samtykket vil ikke påvirke lovligheten av vår bruk av dine personopplysninger før tilbaketrekkingen.
Oppfyllelse av vår avtale med deg
Juridisk forpliktelse
Vi behandler dine personopplysninger dersom dette er nødvendig for å overholde en av våre juridiske forpliktelser.
Legitime interesser
Vi behandler dine personopplysninger hvis dette er nødvendig for å forfølge våre legitime interesser:
2.3.4 Hvordan innhenter vi dine personopplysninger?
Vi innhenter personopplysningene dine direkte fra deg gjennom din bruk av vår app og informasjon du legger inn i appen, hvis du gir oss tilgang til posisjonen din, eller når du stiller spørsmål eller forespørsler.
2.3.5 Hvor lenge beholder vi dine personopplysninger?
Appen i seg selv lagrer ingen av dine personlige opplysninger. Appen har kun tilgang til dine personopplysninger som er lagret i vår leverandørs systemer. Vi lagrer ikke personopplysningene dine lenger enn det som er nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for. Dine personopplysninger som innhentes av appen, vil bli lagret i 2 år. Hvis du skriver en produktanmeldelse på appen vår, sletter vi dataene dine på forespørsel.
2.4 Når du besøker våre butikker
Sikkerhetskamera: Det er CCTV-overvåking i butikkene våre for å beskytte oss og våre kunder mot tyveri, samt av hensyn til sikkerheten til våre kunder og kolleger. Hvis du besøker våre butikker, vil du bli informert om tilstedeværelsen av CCTV-kameraer via synlige skilt. Når det er en alvorlig hendelse, for eksempel tyveri, vil vi gi relevante CCTV-opptak til kompetente myndigheter, som politiet.
2.4.1 Hvilke personopplysninger samler vi inn?
Når du besøker eller handler i våre butikker, bruker vi følgende personopplysninger om deg:
2.4.2 Hvorfor samler vi inn disse personopplysningene?
Når du besøker og handler i våre butikker, bruker vi dine personopplysninger til følgende formål:
2.4.3 Juridisk grunnlag for å behandle dine personopplysninger
Vi baserer oss på ett av følgende juridiske grunnlag for behandlingen av dine personopplysninger i forbindelse med ditt besøk i butikkene våre:
Samtykke
Du kan trekke tilbake ditt samtykke til å motta markedskommunikasjon nederst i hvert nyhetsbrev du mottar fra oss eller ved å kontakte oss, eller hvis du har en My Hunkemöller-konto under profildetaljene dine. Å trekke tilbake samtykket vil ikke påvirke lovligheten av vår bruk av dine personopplysninger før tilbaketrekkingen.
Oppfyllelse av vår avtale med deg
Juridisk forpliktelse
Vi behandler dine personopplysninger dersom dette er nødvendig for å overholde en av våre juridiske forpliktelser.
Legitime interesser
Vi behandler dine personopplysninger hvis dette er nødvendig for å oppnå våre legitime interesser:
2.4.4 Hvordan innhenter vi dine personopplysninger?
Vi innhenter personopplysningene dine direkte fra deg når du besøker butikken vår, kjøper, henter eller returnerer produkter, løser inn Passion Points eller kreditter som medlem, eller når du stiller spørsmål eller kommer med forespørsler.
2.4.5 Hvor lenge beholder vi dine personopplysninger?
Vi lagrer ikke personopplysningene dine lenger enn det som er nødvendig med tanke på formålene som opplysningene behandles for.
Transaksjonsdata lagres i inntil 7 år i tilfelle skatterevisjonsspørsmål. For henting (klikk og hent) ved online-bestillinger og returer: kun våre butikkmedarbeidere har tilgang til dine personopplysninger innenfor returperioden eller henteperioden for bestillingen din. Etter denne perioden vil bestillingen ikke lenger være synlig for våre butikkmedarbeidere. Signerte henteskjema oppbevares i 6 måneder.
CCTV-opptak lagres i maksimalt 30 dager og slettes etterpå. Merk: Denne perioden kan være kortere avhengig av land. Hvis du ønsker å lære mer om oppbevaringsperioden for CCTV-opptak, vennligst kontakt oss via DPO@hunkemoller.com.
2.5 Når du deltar i arrangementer eller konkurranser
Når du deltar i et arrangement eller en konkurranse som vi arrangerer for våre kunder, er det viktig for oss å beskytte ditt personvern, og i slike sammenhenger samler vi kun inn nødvendig informasjon.
2.5.1 Hvilke personopplysninger samler vi inn?
Hvis du deltar i våre arrangementer eller konkurranser, behandler vi følgende personopplysninger:
2.5.2 Hvorfor samler vi inn disse personopplysningene?
Hvis du deltar i våre arrangementer eller konkurranser, bruker vi dine personopplysninger til følgende formål:
2.5.3 Juridisk grunnlag for å behandle dine personopplysninger
Vi baserer oss på ett av følgende juridiske grunnlag for behandlingen av dine personopplysninger:
Oppfyllelse av vår avtale med deg
Legitime interesser
Vi behandler dine personopplysninger hvis dette er nødvendig for å oppnå våre legitime interesser:
2.5.4 Hvordan innhenter vi dine personopplysninger?
Vi innhenter dine personopplysninger direkte fra deg når du deltar i et arrangement eller en konkurranse.
2.5.5 Hvor lenge beholder vi dine personopplysninger?
Vi vil ikke lagre dine personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for formålene som dataene behandles for; maksimalt 2 måneder etter avsluttet arrangement eller konkurranse.
2.6 Når du kontakter vår kundeservice
Du kan kontakte vår kundeservice via ulike kanaler: via telefon, e-post eller chat (f.eks. Facebook Messenger eller andre sosiale medier). Hvis du kontakter vår kundeservice via e-post, kan du bli invitert til å fylle ut en spørreundersøkelse om hvordan du opplever vår kundeservice. Svarene dine vil kun bli brukt til å forbedre våre kundetjenester.
2.6.1 Hvilke personopplysninger samler vi inn?
Vi behandler følgende personopplysninger:
2.6.2 Hvorfor samler vi inn disse personopplysningene?
Vi bruker dine personopplysninger til følgende formål:
2.6.3 Juridisk grunnlag for å behandle dine personopplysninger
Vi baserer oss på ett av følgende juridiske grunnlag for behandlingen av dine personopplysninger:
2.6.4 Hvordan innhenter vi dine personopplysninger?
Vi innhenter dine personopplysninger direkte fra deg, når vi kontakter vår kundeservice gjennom ulike kanaler, for eksempel en telefonsamtale, via e-post eller chat (f.eks. via sosiale medier), eller når vi gjennomfører undersøkelsen om din opplevelse med våre kundetjenester.
2.6.5 Hvor lenge beholder vi dine personopplysninger?
Vi lagrer ikke dine personopplysninger lenger enn det som er nødvendig med hensyn til formålene som opplysningene behandles for. Hvis du kontakter vår kundeservice via en telefonsamtale, kan taleopptaket av denne samtalen lagres i 12 måneder av hensyn til opplæring og tjenesteforbedring. Hvis du kontakter vår kundeservice via e-post eller chat (f.eks. via sosiale medier), kan en kopi av denne korrespondansen lagres i 24 måneder for opplærings- og tjenesteforbedringsformål samt for å være til tjeneste for deg i tilfelle klager. Vær oppmerksom på at enkelte sosiale medieplattformer befinner seg utenfor EU og kan lagre kopier av korrespondanse lokalt. Hvis du fullfører undersøkelsen om hvordan du opplevde vår kundeservice, vil dine svar på undersøkelsen bli lagret i 12 måneder. Etter at oppbevaringsperiodene har utløpt, vil informasjon om kundeservicesaken anonymiseres.
3. HVEM HAR TILGANG TIL DINE PERSONOPPLYSNINGER?
Dine personopplysninger kan samles inn av, deles med og behandles av ethvert medlem av Hunkemöller-gruppen, spesifikt også med vårt lokale datterselskap i ditt land med hensyn til lokale arrangementer, kampanjer og kommunikasjon, din shopping i nettbutikken vår, håndtering av eventuelle spørsmål eller forespørsler, samt overholdelse av gjeldende lokale lover og forskrifter. Vi har implementert passende avtaler og interne retningslinjer i vårt selskap for å sikre beskyttelsen av dine personopplysninger. Dine personopplysninger vil bli behandlet av personer som jobber for eller på vegne av oss. Opplysningene blir samlet inn ved behov, kun for formålene angitt i denne privacy-erklæringen.
Vi bruker andre tredjeparts tjenesteleverandører for å utføre kunderelasjonshåndtering (CRM), e-postmarkedsføringskampanjer, nettannonsering, kundeanalyse (f.eks. Selligent), kundetilfredshetsundersøkelser (f.eks. The Choice), opplasting og deling av innlegg i sosiale medier eller annet innhold (f.eks. Flowbox), oppfyllelse av bestillinger, levering, returer, refusjoner, betalingsleverandører som håndterer betalingen din (f.eks. Adyen NV), og IT-tjenester. Når du leverer tjenestene, vil dine personopplysninger, der det er aktuelt, bli behandlet av tredjeparts tjenesteleverandør på våre vegne. Når vi bruker tjenestene til en slik tredjeparts tjenesteleverandør som behandler dine personopplysninger på våre vegne, og fungerer som databehandler, har vi skriftlige databehandleravtaler i tråd med gjeldende privacy-lover på plass for å ivareta riktig og sikker behandling av dine personopplysninger og sikre overholdelse av internasjonale restriksjoner mot dataoverføring.
Annonser og tilbud
For å være mer effektive i vår nettbaserte markedsføringskommunikasjon, samarbeider vi med ulike sosiale medie-leverandører, søkemotorer og annonsenettverk ("Annonsepartnere"). Avhengig av dine valg når det gjelder informasjonskapsler, kan dine personopplysninger bli delt med sosiale medie-leverandører som Facebook og Google for nettbaserte annonseringsnettverk.
Annonsepartnere bruker informasjon som vi har gitt dem og samlet inn gjennom informasjonskapsler og annen teknologi, for å forutsi dine preferanser og interesser og ta hensyn til dette når de velger annonser i annonseplassene som tilbys gjennom deres nettbaserte annonsenettverk. Dette er en praksis kjent som gjenmarkedsføring (retargeting). Annonseringspartnere bruker informasjonskapsler og lignende teknologi for å spore din bruk av våre nettsider og tjenester ved å bruke data som er lagret på enheten din eller i apper. Les mer om informasjonskapsler og annen sporingsteknologi i våre retningslinjer for informasjonskapsler.
For å velge innholdet som passer dine interesser, kan vi bruke informasjon vi fikk fra deg da du registrerte deg for vårt nyhetsbrev eller en konto, eller gjennomførte et kjøp hos oss. Vi kan dele denne informasjonen, for eksempel en kryptert e-postadresse, med tredjeparter som Facebook og Google, med det formål å vise deg relevante annonser på tredjeparts nettsteder og apper. For å kunne gjøre dette, sammenstilles dine opplysninger mot databasen til den aktuelle tredjeparten. Når et samsvar blir funnet, vil du se reklame og relevant innhold i feeden eller søkemotoren din. Hvis ingen treff blir funnet, blir dine opplysninger trygt slettet.
Hvis du ikke ønsker at vi skal dele dine data med tredjeparter for dette formålet, kan du når som helst trekke tilbake ditt samtykke til markedsføring. Dette kan gjøres via informasjonskapsel-innstillingene under "Om oss", nederst på siden.
Hunkemöller har ingen kontroll over privacy-praksisen til disse annonsepartnerne og leverandørene av sosiale medier. Vennligst les deres privacy-erklæringer nøye for informasjon om hvordan de håndterer dine personopplysninger. Når du deler innhold på sosiale medier som blir omtalt av oss med ditt samtykke, vil innholdet ditt være offentlig tilgjengelig, og tredjeparter kan dele eller bruke innholdet ditt uten vår viten og godkjenning. Hunkemöller er ikke i stand til eller ansvarlig for behandling av eller fjerning av innhold som er innhentet eller delt av slike tredjeparter. Du kan kontakte disse tredjepartene direkte for å be dem om å fjerne innholdet ditt.
4. HVORDAN OVERFØRER VI DINE PERSONOPPLYSNINGER UTENFOR EØS?
Behandlingen av dine personopplysninger kan innebære overføring av dine personopplysninger innenfor Hunkemöller-gruppen, eller en tredjeparts tjenesteleverandør utenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS). Der det er aktuelt, har vi truffet passende sikkerhetstiltak for å overføre dine personopplysninger til land utenfor EØS, hvis det aktuelle landet ikke gir et tilstrekkelig beskyttelsesnivå i henhold til gjeldende personvernlover, herunder ved å inngå standard kontraktsmessige klausuler godkjent av Europakommisjonen for å beskytte dine personopplysninger.
5. HVORDAN BESKYTTER VI DINE PERSONOPPLYSNINGER?
Vi gjør vårt ytterste for å sikre at dine personopplysninger oppbevares på en sikker måte. For å forhindre tap eller ulovlig tilgang, videreformidling eller endring, har vi truffet passende fysiske, tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte personopplysningene vi samler inn og behandler. Alle våre ansatte og tredjeparts tjenesteleverandører som fungerer som vår databehandler (dvs. de som behandler dine personopplysninger på våre vegne) som har tilgang til og er involvert i behandlingen av personopplysninger, er underlagt taushetsplikt med hensyn til dine personopplysninger.
6. HVA ER DINE RETTIGHETER SOM REGISTRERT PERSON MED HENSYN TIL PRIVACY OG PERSONVERN?
Som registrert person har du følgende rettigheter med hensyn til vår behandling av dine personopplysninger:
Du kan sende oss dine personvernforespørsler ved å bruke personvernforespørselsskjemaet. Vi vil håndtere dine spørsmål og forespørsler nøye og i samsvar med gjeldende personvernregler. Hvis du ber om informasjon om kontoen din eller ber om å bli slettet, vil vi lagre disse forespørslene for å sikre at de blir fulgt opp innen rimelig tid. Denne informasjonen vil bli slettet 6 måneder etter at forespørselen er fullført.
7. VÅR KONTAKTINFORMASJON
Kontakt vårt hovedkontor:
Hunkemöller BV
Koos Postemalaan 8
1217 ZC Hilversum
PO Box 386, 1200 AJ Hilversum, Nederland
Hvis du har spørsmål om denne privacy-erklæringen, eller hvis du mener at dine rettigheter som registrert person ikke er blitt håndtert på riktig måte, vennligst send en e-post til DPO@hunkemoller.com