VILKÅR FOR PRODUKTANMELDELSER
Kan hvem som helst skrive en anmeldelse av produktene våre?
Nei, det er bare kunder som har kjøpt et produkt som kan skrive en anmeldelse. Etter at du har kjøpt et produkt, får du en e-post med en invitasjon om å skrive en anmeldelse. Disse anmeldelsene viser kundenes erfaring med produktet de kjøpte, for å gjøre det lettere for andre kunder å ta avgjørelser om kjøp.
Kan jeg melde meg av anmeldelses-e-poster?
Ja, du kan alltid melde deg av anmeldelses-e-poster. Dette gjør du enkelt via avmeldingslenken nederst i anmeldelses-e-posten. Du vil kun bli meldt av med den e-postadressen du mottok anmeldelses-e-posten på.
Hvordan fungerer produktanmeldelsessystemet?
Når kunder gjør et kjøp, mottar de i løpet av få dager etter at bestillingen er bekreftet en forespørsel om å legge igjen en anmeldelse. Du vil bli videresendt til et skjema der du kan legge igjen en anmeldelse om ett eller flere produkter fra bestillingen din. Skjemaet inneholder en generell vurdering, vurderinger av produktegenskaper og informasjon om deg.
Hvor lang tid tar det før en anmeldelse er synlig på nettsiden?
Anmeldelser blir aldri synlige med en gang. Det skyldes at anmeldelsens opprinnelse først blir kontrollert automatisk eller manuelt. Denne kontrollen gjør vi selv, eller så lar vi en tredjepart gjøre den. Vanligvis står anmeldelsen din online i løpet av en dag. Datoen du ser ved siden av en anmeldelse, er den dagen anmeldelsen din ble skrevet.
Ved å sende inn en anmeldelse til Hunkemöller, erklærer du følgende:
- Du er forfatteren av anmeldelsen og gir frivillig avkall på alle «åndsverksrettigheter» knyttet til dette innholdet.
- Innholdet er nøyaktig og sannferdig.
- Innholdet er fritt for upassende språk, er ikke villedende og krenker ikke noen tredjeparts opphavsrett, patent, varemerke, forretningshemmelighet eller personvernrettigheter.
- Innholdet er ikke ærekrenkende, provoserende eller diskriminerende.
- Innholdet ikke er mottatt fra tredjepart mot betaling eller annet vederlag.
Du samtykker i at
Du gir Hunkemöller en ugjenkallelig, royaltyfri, overførbar rett til å bruke, kopiere, slette i sin helhet, publisere, oversette og/eller inkludere innholdet i enhver form, media eller teknologi.
Hvordan forholder Hunkemöller seg til negative produktanmeldelser?
Vi behandler alle anmeldelser på samme måte.
Hvordan bestemmes rangordningen av produktanmeldelsene?
De nyeste anmeldelsene vises som standard øverst i anmeldelseslisten på produktsidene, men du kan også sortere på anmeldelser med antall stjerner eller en anmeldelse med bilde/video.
Kan jeg legge inn en negativ anmeldelse av et produkt?
Ja, du står helt fritt til å vurdere et produkt negativt. Det hjelper ikke bare oss, men også andre kunder.
Hvor lenge er anmeldelsen min synlig?
Anmeldelsen din er synlig til vi fjerner produktet det gjelder fra utvalget. Ønsker du at anmeldelsen din ikke lenger skal være synlig? Ta i så fall kontakt med vår kundeservice.
Når blir en anmeldelse avvist?
Vi avviser kun en anmeldelse hvis den ikke oppfyller vilkårene for produktanmeldelser. En anmeldelse avvises hvis:
- Anmeldelsen inneholder personopplysninger, som telefonnumre og (e-postadresser).
- Den inneholder lenker til andre nettsteder, som YouTube eller konkurrenter.
- Anmeldelsen er en beskrivelse av servicen, i stedet for av produktet. Det er greit å skrive et par setninger om servicen vår, men anmeldelsen skal først og fremst handle om produktet.
- Det nevnes priser i den.
- Hvis anmeldelsen inneholder støtende språkbruk eller diskriminering.
- Hvis anmeldelsen dreier seg om produktinformasjon som var feil på kjøpstidspunktet, men som senere er blitt rettet. Vi kan velge å fjerne anmeldelsen for å unngå å forvirre kunder.
- Hvis den automatiske kontrollen oppdager et avvikende mønster, og vi derfor har grunn til å tro at anmeldelsen er falsk.
- Hvis anmeldelsen har et bilde som ikke er relevant for produkttypen.
En anmeldelse kan derfor inneholde stavefeil, bestå av én setning eller være negativ til produktet.
I hvilke tilfeller kan Hunkemöller endre eller fjerne en anmeldelse?
Dette vil kun skje i spesifikke situasjoner. For eksempel hvis kunden etter (lengre tids) bruk har endret sin mening om produktet, eller han/hun ønsker å legge til ekstra informasjon i anmeldelsen. Eller hvis kunden ønsker å få anmeldelsen fjernet, fordi det ikke lenger er ønskelig at for- eller etternavnet vises på nettsiden vår.
Legger Hunkemöller også ut anmeldelser i bytte mot betaling eller belønning?
Kunden som har skrevet den beste anmeldelsen blir kåret til månedens Review Shero, og mottar et Hunkemöller Digitalt gavekort verdt €50.
Hunkemöller kan når som helst endre disse vilkårene. Vi legger da ut en ny versjon på nettsiden vår så snart som mulig.
Tiltak for verifisering av anmeldelser/feedback
Alle former for kjøp eller benyttelse av en tjeneste hos et selskap kan vurderes med opptil 5 stjerner. Anmeldelser gjelder kundeopplevelser som har funnet sted maks 6 måneder etter at anmeldelsen blir innsendt. Etterpå blir den endelige karakteren beregnet på grunnlag av gjennomsnittet av poengsummene av alle de verifiserte anmeldelsene fra de siste 12 månedene. Kundene beskriver opplevelsen med sine enge ord ved å legge til kommentarer.
Trusted Shops tilbyr ingen fordeler, spesielle betingelser, prisavslag eller andre lokkemidler for å sende inn en positiv anmeldelse eller å trekke tilbake en negativ anmeldelse. Alle anmeldelser, positive såvel som negative, blir publisert.
Brukervilkår for Trusted Shops Feedback Platform gjelder her.
Beregning av poengsum basert på antall stjerner
5.00 - 4.50 Fremragende
4.49 - 3.50 Bra
3.49 - 2.50 Greit
2.49 - 1.50 Dårlig
1.49 - 1.00 Veldig dårlig
Tiltak for verifisering av anmeldelser
Trusted Shops har innført ulike typer tiltak i sitt system for anmeldelser. Dette vil garantere at anmeldelsene som publiseres, bare kommer fra kunder som faktisk har brukt eller kjøpt produktene eller tjenestene (heretter omtalt som «Verifiserte anmeldelser»).
Hva gjør Trusted Shops for å forsikre seg om at dette er autentiske anmeldelser?
Tekniske tiltak:
Trusted Shops benytter ulike typer tekniske tiltak for å sikre at invitasjoner til å skrive anmeldelse kun blir sendt til de e-postadressene som ble brukt til å gjennomføre et kjøp eller kjøpe en tjeneste.
Online-kunder som bruker Trusted Shops Services, inkludert forbrukerbeskyttelse, mottar en invitasjon om å legge igjen en anmeldelse fra Trusted Shops etter at de har fullført bestillingen. Lenken i e-posten kan brukes til å sende inn en anmeldelse av det aktuelle kjøpet.
I tillegg kan brukere av Trusted Shops Services vurdere sine bestillinger ved å finne kjøpet i Consumer World (Trusted Shops login-område). Det er iverksatt tekniske tiltak for å sikre at kun kjøp som er dokumentert i Consumer World, kan vurderes.
Nettbutikker kan også be kundene sine om å legge igjen en anmeldelse via Trusted Shops-systemet. Som en del av den automatiske utsendelsen av invitasjoner om å legge igjen anmeldelse, vil kundens e-postadresse overføres via API, eller den såkalte Review Collector, til Trusted Shops for at det skal være mulig å sende ut e-post. Disse tekniske tiltakene sikrer at en invitasjon om å legge igjen anmeldelse kun blir sendt til de e-postadressene som ble brukt til å gjennomføre et kjøp.
I spesifikke tilfeller vil det også være mulig å sende inn en vurdering direkte i vurderingsprofilen for et selskap. Også her skal man taste inn e-postadresse og referansenummer. For å bekrefte at e-posten er autentisk, blir det her benyttet totrinnsbekreftelse.
I alle tilfeller blir det også samlet inn ytterligere referansedata for å sikre at Trusted Shops Services blir fordelt på en trygg måte, samt at hver enkelt anmeldelse blir knyttet til et reelt kjøp.
Manuelle tiltak:
Det blir også benyttet manuelle tiltak for å sikre at bare de kundene som faktisk har kjøpt produktet eller benyttet tjenestene, kan sende inn anmeldelser.
For å gjøre det mulig å bekrefte at anmeldelsen er autentisk og legitim, er det ikke mulig å sende inn anmeldelser anonymt. E-postadressen som brukes til å behandle kjøpet, vil alltid fungere som en kontrollerbar referanse ved innsending av anmeldelse.
Ved avvik, eller hvis noe tyder på at en anmeldelse ikke er basert på ekte erfaring, til tross for ovennevnte tekniske tiltak, vil vi be om bevis på at den innsendte anmeldelsen er ekte. Dette vil kontrolleres. Hvis vedkommende ikke kan bevise å ha kjøpt produktet eller benyttet tjenesten, blir anmeldelsen slettet.
Merknader om spesielle tilfeller:
Importerte anmeldelser
Ved denne typen anmeldelser vil vi ikke forsikre oss om at de kommer fra kunder som faktisk har benyttet eller kjøpt produktene eller tjenestene. Disse anmeldelsene (markert som «Importerte anmeldelser») inngår derfor ikke i beregningen av endelig poengsum.