Hvordan kan vi hjelpe deg?

Retur og refusjon

Hvordan kan jeg returnere en vare på Hunkemoller.no?

Retur i en Hunkemöller-butikk:
Du kan alltid returnere gratis i en butikk i nærheten. Ta med deg returskjemaet til butikken. Du vil da motta tilbakebetaling innen 3 virkedager via den betalingsmåten som du brukte. Nærmeste butikk finner du her.

Retur via et PostNord-servicestasjon
1. Registrer varene via vår Returportal og velg returmetode via PostNord Service Point.
2. Du vil motta en e-post fra oss med en digital returetikett innen 15 minutter.
3. Legg varene i originalemballasjen, skriv ut returetiketten og fest den på pakken.
4. Ta med pakken til et PostNord-servicekontor.
5. Du vil motta en bekreftelse på e-post når vi har mottatt pakken. Dette kan ta opptil 10 virkedager. Beløpet overføres innen 3 virkedager etter at vi har sendt bekreftelses-e-posten via betalingsmåten du brukte.

Det er flere betingelser som gjelder for å kunne returnere varer til Hunkemöller:
1. Varen(e) må returneres innen 30 dager. Denne perioden begynner den dagen du mottar bestillingen.
2. Varene skal ikke være brukt eller skadet. Alle de opprinnelige merkelappene/etikettene må være festet.
3. Hunkemöller forbeholder seg retten til å avvise forespørsel om refusjon dersom varene ikke blir returnert i sin opprinnelige tilstand.
4. Ikke kombiner flere bestillinger i én retur. Hvis du ønsker å returnere flere bestillinger via et PostNord ServicePoint, må du be om en retur per bestilling via returportalen. Pakk hver retur i en separat pakke.

Når får jeg pengene mine tilbake?

Når vi har mottatt pakken din, vil du motta en returbekreftelse på e-post. Dette kan ta opptil 10 virkedager. Etter at du mottar denne e-posten, blir du refundert innen 3 virkedager. Vi betaler deg tilbake på samme betalingsmåte som du brukte til den opprinnelige overføringen. Du vil ikke motta refusjon før vi har mottatt de returnerte varene.
Hvis du returnerer hele bestillingen, vil du motta hele kjøpsprisen inkludert leveringskostnader. Hvis du returnerer deler av bestillingen, vil du kun motta refusjon for den aktuelle delen.

Hvis du har brukt Shoppe- rabat: For hver vare som returneres, vil tilsvarende beløp bli tilbakeført til ditt (digitale) medlemdskort. Dette kan ta inntil 48 timer.

Hvis du har betalt via Hunkemöller Lingeriecard(gavekort) : Refunderte kjøpebeløp med gavekort blir refundert til det gavekorte som er blitt brukt.

Du kan alltid returnere kostnadsfritt til en lokal Hunkemöller-butikk. Du mottar refusjon innen 3 virkedager via den betalingsmåten som du selv brukte. Du finner nærmeste butikk her.

Hvor mye koster returen?

Du kan alltid returnere varen(e) kostnadsfritt til en Hunkemöller-butikk eller via et Postnord Service Point innen en returfrist på 30 dager fra du mottar produktet.

Finnes det varer jeg ikke kan returnere?

Av hygieniske årsaker, vennligst la emballasjen for produktene nedenfor være uåpnet eller forseglet.


Produkterne skal være ubrukte og uskadet, alle orgiginale hangtags/ etiketter skal være på.

Hunkemöller forbeholder seg retten til å nekte refusjon dersom produkterne ikke retuneres til oss i original tilstand.

Vær vennligst oppmærksom på at gaveæsken kun kan retuneres hvis den e ubrukt, ellers kan du ikke få pengene tilbake.

1. Selvklebende bh-er
2. Alle produkter i Beauty-serien
3. Strømpebukser og strømper
4. Vibratorer og andre leker
5. Gavekort & Medlemskort
6. Gaveeske

Mottar jeg automatisk en annen vare når jeg returnerer varen?

Du vil ikke motta en annen artikkel hvis du returnerer en artikkel til Hunkemöller. Du kan imidlertid legge inn en ny ordre på Hunkemoller.no.

Hvordan bestemmes returbeløpet hvis jeg returnerer på nettet og jeg har brukt min Passion Points-rabattkreditt med bestillingen?

Per returnerte vare blir et proporsjonalt beløp kreditert ditt (digitale) medlemskort. Dette kan ta noen dager.

Hvor lang tid tar det før returen til en vare er behandlet?

Når vi har mottatt pakken din, vil du motta en bekreftelsese-post. Det kan ta opptil 10 arbeidsdager. Hvis du returnerer hele bestillingen, vil du motta hele beløpet, inkludert fraktkostnader. Hvis du returnerer en del av bestillingen, får du bare den delen tilbake. Så snart som mulig, men innen 14 virkedager vil du få refusjon. Vi refunderer deg ved å bruke samme betalingsmetode som du brukte i den opprinnelige transaksjonen. Hvis du returnerer bestillingen din i butikken, vil du få tilbakebetalt innen 2 virkedager hvis du betalte på nettet. Tilbakebetalingstiden starter når du returnerer bestillingen, eller indikerer at du returnerer bestillingen. Hvis returleveransen ikke er mottatt innen 14 virkedager, venter vi med tilbakebetaling til varene er mottatt, eller til du kan bevise at bestilling er returnert. Hvis det har skjedd unødvendige skader på produktet, kan det hende vi belaster deg for skaden. Du er bare ansvarlig for skader på grunn av bruk og det vi mener er rimelig, basert på produktets type og funksjon.

Spørsmål relatert til personvern.

Hunkemöller B.V. er opptatt av å beskytte personopplysningene dine. Det er din informasjon, og det respekterer vi. Vår personvernerklæring gir deg detaljert informasjon om når og hvorfor vi samler inn personopplysningene dine, hvordan vi bruker dem og hvordan vi beskytter dem.


Hvis du ønsker å slette, oppdatere, overføre eller få tilgang til personopplysningene dine, kan du bruke forespørselsskjemaet vårt på nettstedet, som du finner nederst på hjemmesiden vår.

Når du har sendt inn skjemaet, vil du motta en e-post som du må bekrefte. På denne måten sikrer vi at det kun er du som kan få opplysningene dine slettet.

Kan jeg returnere varer bestilt på nett til butikken?

Ja, du kan returnere alt du har kjøpt på nettet til butikken. Du må kunne legge fram fakturaen eller kvitteringen for å gjøre dette.
Hvis du returnerer noe du har kjøpt til nettbutikken, vil refusjonen din bli betalt via samme betalingsmetode som den opprinnelige betalingen.

Hva hvis butikken la inn bestillingen for deg på nettet og du betalte med bankkortet ditt på betalingstidspunktet? 
Da vil verdien av det returnerte bil betalt tilbake til kontoen din.
Har du kjøpt noe i den faktiske butikken? Da får du en verdikupong eller et gavekort på undertøy tilsvarende verdien av de returnerte varene. 
Legg merke til at verdikupongen kun kan brukes i selve butikken, men gavekortet på undertøy kan også brukes til kjøp på nettet.

Hvis noe har vært brukt ut over det som er strengt tatt nødvendig for å kontrollere at alt er der og fungerer som det skal, er du ansvarlig for et eventuelt verditap.
Noen av våre produkter kan ikke returneres, spesielt de som er knyttet til beskyttelse av helse eller hygiene og der forseglingen er brutt etter levering, samt produkter som er åpenbart beregnet på en bestemt person.

Vennligst oppbevar emballasjen intakt på følgende artikler av hygienegrunner.
1. Klebe-BHer
2. Produkter fra skjønnhetsutvalget
3. Strømper og strømpebukser
4. Vibratorer

Angrerett eller heving av avtalen med Hunkemoller.no?

Etter at du har mottatt produktet, har du 30 dager på å bestemme deg om du ønsker å angre/heve* avtalen. I denne perioden kan du undersøke, vurdere og/eller prøve produktet på samme måte som i en shop.

Så snart du gir beskjed om at du ønsker å benytte angreretten, må du returnere produktet til oss innen 14 dager. Du kan bruke angreskjemaet Angrerett Versjon. Imidlertid er du ikke forpliktet til å bruke skjemaet, ettersom angreretten også gjelder uten skjemaet.

Etter at du sier fra deg produktet, har du fortsatt 14 dager på å returnere det**. Eventuell betalingsfrist blir ikke opphevet når du benytter angreretten. Du må likevel betale innenfor den fastsatte tidsfrist limit.

Så snart som mulig, og innen høyst 14 dager etter at du har benyttet angreretten, vil du motta refusjon tilsvarende verdien på produktene, i samme form som din opprinnelige betaling. Hvis du kun returnerer en del av bestillingen, mottar du refusjon for denne delen. 
Hvis vi ikke mottar pakken fra deg innen 14 dager etter at du benytter angreretten, kan vi bare gi deg refusjon hvis du kan fremvise dokumentasjon på at pakken ble postlagt innenfor fristen på 14 dager.
Angreretten har imidlertid ikke de samme vilkår og betingelser som en vanlig retur. I Hunkemoller tilbyr vi muligheten til å returnere varen inntil 30 dager etter kjøp gjennom våre vanlige returprosedyrer.


* Angrerett: Produktene må være uskadet (når det med rimelighet kan forventes).  
** Unntak fra returrett: produkter som ikke egner seg til å returneres på grunn av helsevern eller hygiene og hvor forseglingen er åpnet etter levering, eller produkter som åpenbart er ment for en bestemt person.


Hvor mye koster returen?
Du kan alltid returnere varen(e) kostnadsfritt til en Hunkemöller-butikk eller via et Postnord Service Point innen en returfrist på 30 dager fra du mottar produktet.

Juridisk garanti?

Juridiske garantier gjelder når du kjøper varer i Hunkemöllers nettbutikk. Juridisk garanti betyr at produktet du kjøper må oppfylle kriteriene som en forbruker med rimelighet kan forvente av den spesifikke produkttypen. Siden disse kriteriene avviker fra produkt til produkt, er det ingen spesifikk tidsperiode for hvor lenge denne garantien vil vare.